Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Ik heb al aandelen in maizena genomen..word booming business
Had nog een vraagje, ik hoorde telkens dat er maizena na het training moest gebruikt worden. maar wat ik niet helemaal snap is waarom? voor de snelle carbs die erin zitten? want een half uur of uur later eet ik meestal daarna.
Had nog een vraagje, ik hoorde telkens dat er maizena na het training moest gebruikt worden. maar wat ik niet helemaal snap is waarom? voor de snelle carbs die erin zitten? want een half uur of uur later eet ik meestal daarna.
Inderdaad voor de snelle carbs..
Je voel je spier vol lopen..en je oogt voller en droger..
zowiezo moet je een 1/2 uur / uurtje erna een eiwit en koolhydraat rijke maaltijd nemen..
Goede suikers/carbs in een banaan? Voor na de training. In combi met wat proteinen
Of is het toch beter om een postworkout shake te nemen?
De suikers en carbs in een banaan zijn prima, een banaan is een verschrikkelijk goede GH booster en geeft veel kracht, niks mis mee.
Er zijn hele generaties BB'ers erg groot mee geworden. Je krijgt ook direct een zeer uitgebreid en compleet portie vitamines en mineralen binnen, ik denk dat je het niet completer zal kunnen vinden. De banaan bevat verschillende KH en vezels zowel snelle als langzamere, niet complexe tot zeer complex en tot zelfs onverteerbaar voor ons. Dus, gewoon een goede bron.
Als snelle carbsbron zijn maizena, Vitargo en waxymaize veel beter, de beste zelfs. Daarna komen nog wat zetmeel/suikers varianten en daarna komt ergens de dextro en nog verder weg de chocomelk.
Of het echt nodig is, dat is een ander verhaal. Als je voeding en je KH inname verder goed op orde is dan heb je eigenlijk geen KH nodig verder als postworkout.
Als je voor gewone voeding wil gaan is melk, eieren en banaan prima alternatief.
Vergeet niet dat er vroeger ook niks anders was. Er was wel toen ik begon een eiwitshake te krijgen, maar whey bestond niet en we groeiden evengoed wel hard. De shake was meestal een mix van melkeiwitten en ei-eiwitten.
Vaak ging er een banaan doorheen en soms nog een extra rauw ei en/of wat scheppen brinta of bambix.
Dus voor de beste resultaten een postworkout shake van 40gr whey met minimaal 40gr maize oid.
Daarna kan je eventueel nog wel je banaan nemen.
Banaan kan verder overal op de dag, ook in de cut.
De bs over dat het niet goed is tijdens een cut en de suikers,.....laat ze lekker lullen.
Ben het met marnop eens, enkel is het alom bekend dat je na de training je glycogeen depots moet aanvullen en hier is al een discussie over geweest waar dit is aangetoond maar marnop blijkt nog altijd niet overtuigd
Om je glycogeendepots aan te vullen is er keuze genoeg. Vitargo en waxymaize zijn de duurdere en ook de snelste. Daarom neem je beter de goedkopere varianten maizena en dextrose. Fruit en bananen is ook een optie, dit is enkel weer een stapje trager omdat fructose langs de lever passeert, daarom neem je beter fruit in de ochtend.
Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate
los van het feit dat bananen erg gezond zijn,
was het toch zo dat je beter ananas kon nemen na het trainen?
ananas zouj namelijk enzymen bevatten die de eiwitsynthese versnellen en dit is toch precies wat je wilt na het trainen.
“If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”
ananas zouj namelijk enzymen bevatten die de eiwitsynthese versnellen en dit is toch precies wat je wilt na het trainen.
Na de training willen we de glycogeendepots terug vullen en de eiwitsynthese hoog houden.
Ananas behelpt de vertering van eiwitten, maar de eiwitten die je na het trainen eet komen toch veel te laat om de eiwitsynthese hoog te houden.
Edit: ook wel voldoende eiwitten na de training want je lichaam heeft deze ook juist nodig om te herstellen.
Om dit te omzeilen kan je beter ook een pre workout nemen met voldoende eiwitten, want deze komen pas een tijd later ter beschikking voor het lichaam, ongeveer wanneer de training gedaan is. Voor de training ook niet teveel snelle KH nemen omdat je cellen door de krachttraining niet instaat zijn deze op te nemen en dit kan dus resulteren in vetopslag. Snelle suikers na de training.
Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate
Het stofje in de ananas is de gehele dag bruikbaar.
Dat is optimaal voor de splitsing van de amino's. Je kan een stuk ananas eten voor de training, beter na de training gewoon de betere postworkout shake pakken dat stofje werkt dan nog steeds goed.
Gary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...
Academic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
A Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...
White labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...
Gary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....
Comment