Originally posted by sf01
View Post
Sauna Liever niet meer.
Collapse
X
-
Originally posted by levensgenieter View PostIs algemeen bekend dat saunas het meetingpoint is voor swingers.
Met 40 graden+ en dan nog neuken en likken waar je kan.Geef mijn portie maar aan Fikkie,mij te warm.
Mij niet te warm, maar ik vind het een zooitje smerig gedoe verder.
Ik pak wel zo nu en dan een niet gemengde sauna als ik er gewoon even lekker rustig in kan zitten.
Ze hoeven er dan ook echt geen orgie te beginnen en zeker niet in de ongemengde sauna, ik trap ze gelijk de kachel in.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
-
Wanneer is saunabezoek af te raden?
Inhoud
[verbergen]- 1 Inleiding
- 2 1. In volgende omstandigheden wordt sauna afgeraden
- 3 2. Geneesmiddelen en sauna
- 4 3. Tips voor veilig saunagebruik
- 5 4. Sauna en de veteranenziekte (Legionella)
- 6 Links
Inleiding
In sommige omstandigheden wordt een bezoek aan de sauna niet aanbevolen. Overweegt u het toch dan in elk geval voorafgaandelijk advies vragen aan de huisarts! Aansluitend ook nog enkele tips over gebruik van de sauna.
1. In volgende omstandigheden wordt sauna afgeraden- Koorts,
- Acute infecties,
- Open wonden,
- Sommige huidaandoeningen (zoals chronische netelkoorts, urticaria),
- acute opstoot van reumatoïde artritis,
- slecht geregelde diabetes,
- ernstige, niet geregelde hypertensie (verhoogde bloeddruk),
- ernstige orthostatische hypotensie (lage bloeddruk),
- onstabiele angina pectoris (hartkramp),
- recente (minder dan 8 weken) hart- of vaatproblemen, bv. hartaanval,
- ernstige spataderen (of aambeien).
2. Geneesmiddelen en sauna
- Geneesmiddelen tegen hypertensie: het wordt afgeraden om bloeddruk verlagende geneesmiddelen te nemen voor de sauna omdat de bloeddruk hierdoor te fel kan dalen.
- Nicotine-patches: vooraf verwijderen.
- Lithium: veel drinken zodat er zeker geen uitdroging optreedt
3. Tips voor veilig saunagebruik
- Ga niet in de sauna vlak voor of na een zware inspanning,
- Drink geen alcohol voor of tijdens de sauna. Dat kan het hitteregulatiesysteem verstoren en leiden tot oververhitting. Hetzelfde geldt voor sommige geneesmiddelen die een invloed hebben op het zweten of de bloeddruk.
- Blijf maximaal 15 tot 20 minuten in de sauna.
- Drink 1 tot 3 glazen koel water na elke saunabeurt.
- Verlaat de sauna onmiddellijk als u zich onwel voelt.
4. Sauna en de veteranenziekte (Legionella)
- Als de juiste voorzorgsmaatregelen worden genomen, vormen sauna’s een verwaarloosbaar risico.
- De veteranenziekte of legionella wordt veroorzaakt door de legionella-bacterie. Deze bacterie bevindt zich in het leidingwater en kan zich ontwikkelen in stilstaand water tussen 20 en 55°C. Om te vermijden dat ze zich kan ontwikkelen, bestaan er strenge maatregelen voor sauna’s, zwembaden en dergelijke.
- Het water in het warme voetenbad moet dagelijks vervangen worden.
- Whirlpools moeten dagelijks gecontroleerd worden door de uitbaters, maandelijks door een labo. Bij de receptie van de sauna-instelling kunt u vragen naar de resultaten van deze tests.
- Douches vormen een verhoogd risico als de watertemperatuur in het warmwatersysteem, dus voor het mengen met koud water, lager is dan 60°C. Ook hiervoor bestaan strikte regels en controles.
hier verder lezen/bron: Wanneer is saunabezoek af te raden? - LeerWiki.nl1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
-
Originally posted by marnop View PostMij niet te warm, maar ik vind het een zooitje smerig gedoe verder.
Ik pak wel zo nu en dan een niet gemengde sauna als ik er gewoon even lekker rustig in kan zitten.
Ze hoeven er dan ook echt geen orgie te beginnen en zeker niet in de ongemengde sauna, ik trap ze gelijk de kachel in.
Dacht ik wel ja,stelletje smeerlappen.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
10 uur geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...15 uur geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...2 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....2 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 81kg 3x
1 sec paused safety bar squat:
- 75kg 6x
Wide grip bent...-