Sixpack!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sixpack!

Beste sportfanaten,

Ik ben al paar maanden bezig met het creeren van een mooi gespierd lichaam.
    Ik ben tevreden met bijna alles, maar ik heb 1 probleempje namelijk mijn buikstreek. Mijn doel is om sowieso de contouren van een ''sixpack'' te zien.
    mijn bf is ongeveer rond de 9/10 procent ( Lengte 1.90/ gewicht 82kg/ taile 78 cm) ik doe er alles aan om mijn buikje weg te werken. Ik heb thuis een hometrainer (doe paar keer per week een half uur aan cardio) en ik ga ongeveer 3x per week naar de sportschool. Ik weet redelijk veel af van buikspieren, maar dit buikje krijg ik niet geklaard ...
    ps: mijn voeding is niet het probleem

Wie zou mij hier mee kunnen helpen ik zou dit erg waarderen.

Jelle

post is wat je precies eet op een dag?
    Failure is your friend

Comment

Ik heb nu vakantie dus alles is een beetje uit zijn ritme, maar meestal doe ik s ochtends gelijk een cardiosesie van een half uurtje en daarna neem ik twee plakken brood met speculoos en een glas half volle melk.

10uur: 2 broodjes met speculoos plus glas melk
      12uur: bakje koffie (geen suiker en geen koek)
      13uur: ''hoofdmaaltijd'' meestal groente + 2 stukken fruit
      16uur: thee (half suikerklontje)
      1830: broodje met ei
      22uur: 250 gram magere yoghurt

en natuurlijk drink ik de hele dag door water of aloe vera frisdrank

Ik hoop dat ik u hiermee voldoende mee heb geinformeerd.
      natuurlijk eet ik elke dag wat anders, maar zo ziet mijn gemiddelde dag er ongeveer uit.

Bvd

Comment

Originally posted by Jelle68 View Post
        Ik heb nu vakantie dus alles is een beetje uit zijn ritme, maar meestal doe ik s ochtends gelijk een cardiosesie van een half uurtje en daarna neem ik twee plakken brood met speculoos en een glas half volle melk.

10uur: 2 broodjes met speculoos plus glas melk
        12uur: bakje koffie (geen suiker en geen koek)
        13uur: ''hoofdmaaltijd'' meestal groente + 2 stukken fruit
        16uur: thee (half suikerklontje)
        1830: broodje met ei
        22uur: 250 gram magere yoghurt

en natuurlijk drink ik de hele dag door water of aloe vera frisdrank

Ik hoop dat ik u hiermee voldoende mee heb geinformeerd.
        natuurlijk eet ik elke dag wat anders, maar zo ziet mijn gemiddelde dag er ongeveer uit.

Bvd
        En dan zeg je nog 'Mijn voeding is niet het probleem' lol
        Dit lijkt mij veels te weinig.
        keep the focus going!

Comment

Dus ik moet meer gaan eten, om een sixpack te kweken?
          en wat voor voedsel heb ik dan voornamelijk nodig eiwitten? koolhydraten?

Bvd

Comment

Beetje veel suikers? Verder is het eerder alsof je te weinig eet dan te veel. Drink je bier? Met jouw gewicht en lengte zou je best een prima buik kunnen hebben denk ik.

Comment

Neej, ik drink geen alcohol

Comment

gooi er wat kipfilet, noten, visjes, pasta/brinta door heen, je kan moeilijk verwachten dat je lichaam voor jou een stel buikspieren kan maken van koffie, thee en wat fruit

Beetje alsof je een huis wilt bouwen van zand

Comment

voeding die je post is zeer slecht, hiermee ga je geen sicpack krijgen.. Snap niet hoe je erbij komt dat je voeding geen probleem is..

Voor je sixpack moet je laag in je BF zitten. Je zal dus vet moeten verliezen. tip 1: alle suiker eruit. Echt suiker is killing voor je vetverlies.

Volgens mij heb je geen idee hoeveel Kcal je eet, hoeveel gram eiwit je eet, hoeveel gram carbs je eet..
                  Wat jij post is volgens mij nog niet eens 1800 kcal, veel te weinig om effectief vet te verliezen. Mensen blijven niet begrijpen dat om vet te verliezen je niet te weinig moet gaan eten. Met jouw activiteiten moet je toch echt minimaal 2500 kcal gaan eten, waarschijnlijk nog iets meer.

Je zal je voeding moeten tracken omdat je anders niet weet waar je heen gaat. Om je op weg te helpen:

ontbijt: complexe koolhydraten met eiwitten. Neem bijvoorbeeld 100g brinta met een half litertje melk. Of 4 volkorenboterhammen met 100g gebraden kipfilet. Ik sta op met een whey shake om zo snel mogelijk de aminozuren weer bij te vullen. Daarna neem ik een flink bord brinta met melk.

Ontbijt is belangrijk en bij jouw niet echt goed. Zorg dus dat je ontbijt tenminste goed is. Smiddags een goede maaltijd met bijvoorbeeld kip met rijst of aardappelen en groente. Die heb je echt nodig.

Savonds weer een goede maaltijd, alleen hier kort je in op je koolhydraten. Het beste is om alleen eiwitten met wat groente te eten.

Je koolhydraten alleen uit goede bronnen zoals brinta/havermout, bruine rijst, aardappelen, volkorenbrood.

Het beste is om alleen bij je ontbijt en voor je traning en na je training koolhydraten te nemen. Op de andere momenten heb je ze niet echt nodig als je vet wil verliezen.

Je moet ff berekenen hoeveel gram van alle macronutrienten je nodig hebt, en die moet je dan verdelen over je maaltijden.

Lees ff de stickies, maak een degelijk voedingschema waar je je ook aan kan houden en dan kan je effectief je sixpack behalen..
                  Failure is your friend

Comment

Voedings is wel DUIDELIJK het probleem!

Je hebt maar 4 maaltijd momenten.. Maak hier minimaal 6 van..

Als je lichaam niet een constante stroom van brand- en voedingsstoffen binnen krijgt gaat het opslaan.. het denkt immers.. hey de volgende zoveel uur krijgi k niks.. laat ik maar wat gaan opslaan voor later..

Ga om de 2,5-3 uur wat eten..

met 1.90 weeg je met 82kg ook veel te weinig.. en 9/10 % vet is een mooie basis om wat serieuze massa te pakken en als je dan op 13-14% zit weer terugcutten..

Ga een fatsoenlijk voedingschema opstellen met fatsoenlijke voeding erin.. en ditch the sugar..
                    "The only thing worse than failing is not trying."

Comment

Originally posted by xBrian View Post
                      En dan zeg je nog 'Mijn voeding is niet het probleem' lol
                      Dit lijkt mij veels te weinig.

haha, ja, dat dacht ik exact zo na het lezen van zijn ontbijt alleen al.
                      Maar dat heb ik vaak als ik zie staan "voeding is ok, onder controle, goed, gezond, aan de voeding kan het niet liggen" en noem maar op.
                      "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Met jouw gewicht en vetpercentage hoor je gewoon blokjes te kunnen zien hoor.

Comment

jah, ik wist wel dat mijn voeding niet optimaal was, maar ik bedoelde meer dat mijn voeding niet te vet is, of met te veel suiker/zout etc.
                          maar bedankt voor de goede reacties

dus als ik het goed begrijp dus iets meer en beter gaan eten en dan gaat de vetverbranding beter bij bijvoorbeeld het cardio'en? Hiermee raak ik dat laagje vet kwijt en ben ik opweg naar een strakke buik?

Bedankt voor de goede tips, zijn er nog meer dingen waar ik me mee kan bezighouden?

Bvd

Comment

Zorg ervoor dat je je koolhydraten alleen 's ochtends en rond de training eet

rest van de dag vetten + eiwitten

calorie-tekort creëren door middel van cardio op hoge intensiviteit na je krachttraining.

Comment

Oke bedankt iedereen dus om het nog even op een rijtje te zetten iedere ochtend een stevig ontbijt met bv kipfilet (na het cardio'en) en vooral 's ochtends veel koolhydraten eten en deze later op de dag vermijden. Mijn volgende maaltijd is om 13.00 gewoon een lekker bord vol met groente en kip en wie kan het dan even afmaken wat voor soort tussendoortjes noten ofzo? en als deze voeding prima in orde is zal het vetverbranden beter gaan? en zal ik dat buikje dan na verloop van tijd kwijtraken?

Wie kan mij het laatste zetje in de goede richting nog even geven, ik dank jullie allemaal voor jullie hulp
                              en natuurlijk zal ik de ''stickies nog even goed doorlezen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X