sport is verslavend: endorfine

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Beaudien View Post
    Bigorexia?
    Dat was toch juist dat je je lichaam nooit groot genoeg vind? Een soort omgedraaide anorexia..
    Building to a better me

Comment

Ik merkte dit ook met hardlopen, op een gegeven moment zit je in een rush en wil je meer en langer. Ik kreeg er altijd een kick van om helemaal gesloopt te zijn na een grote ronde, komen bepaalde stoffen vrij tijdens het sporten waar je naar gaat verlangen.

Comment

Originally posted by buildmybody View Post
        leuke reacties allemaal

ja mij komt het ook bekent voor

Endorfines werken in de eerste plaats pijnonderdrukkend, maar zorgen ook voor een gevoel van geluk of euforie, zoals de 'runners high' bij duursporters. De roesachtige toestand die kan ontstaan na een fysieke inspanning wordt gedeeltelijk veroorzaakt door het vrijkomen van endorfine. Opium en heroïne werken op dezelfde receptoren in als endorfine. De smaakervaring bij suikers, vetten, chilipepers[1] en ook chocolade produceert endorfine in het lichaam. Ook werkt deze verslavende stof zeer actief bij automutilatie (zelfverminking).

@ el loco: ja verwonderde mij ook dat was op zijn rug links midden/boven had hij ineens een bult zitten en hij vroeg zich af wat dat was en na een paar dagen is hij pas bij de dokter geweest.
        doet dat normaal niet pijn na 1 dag ofzo?

@inferno 0666: inderdaad , ik ren ook en voel me dan erg goed. ik ben geen marathonloper maar ren steeds 5 km en ben toch goed uitgeput.
        zeker als ik dan klaar ben en ik ga me zitten voel ik me erg goed meschien een soort roest ?
        geloof me, een spierscheuring voel je onmiddelijk en dit is meestal zeer hevige pijn. Daar loop je niet nog een paar dagen gezellig met rond... Een spierscheuring krijgen bij krachttrainen is eerder uitzonderlijk ook, omdat een spierscheur meestal voorkomt bij explosieve bewegingen zoals sprinten en dergelijke... Je vader is dus niet onder de scanner geweest maar bij de gewone huisarts??? Lijkt me sterk dat het dan geen spierscheuring zal geweest zijn maar een andere kwaal...
        Last edited by El_Loco; 26-08-2011, 14:21.

Comment

Originally posted by El_Loco View Post
          geloof me, een spierscheuring voel je onmiddelijk en dit is meestal zeer hevige pijn. Daar loop je niet nog een paar dagen gezellig met rond... Een spierscheuring krijgen bij krachttrainen is eerder uitzonderlijk ook, omdat een spierscheur meestal voorkomt bij explosieve bewegingen zoals sprinten en dergelijke... Je vader is dus niet onder de scanner geweest maar bij de gewone huisarts??? Lijkt me sterk dat het dan geen spierscheuring zal geweest zijn maar een andere kwaal...
          geloof me, een spierscheuring hoef je niet te voelen.
          het komt alleen niet veel voor dat je het niet voelt
          “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Interessante discussie, herkenbaar.
            Laissez Faire

Comment

ik heb in het begin dat ik powertraining spiervezel scheurtje gehad deed geen pijn maar tzag blauw !

twas natuurlijk wel een spiervezel eh
              Geschiedenis herhaalt zich, sehr stolz!

Comment

Ik zou absoluut niet zonder sport kunnen, maar mij zou je niet dag en nacht in de sportschool zien. Logisch natuurlijk als je betere resultaten wilt behalen.
                All time PRs: 195/135/232,5
                Meet PRs: 185/132,5/232,5

Comment

ja het is egt een gescheurde spier die dokter is een kennis en heeft foto's of scan gemaakt en kon het gelijk zien.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X