Put on size, first shredded

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Triple Aces View Post
    Heb mn stats in die 2-3maanden bijgehouden, zou het ook niet echt een cut noemen hoor, at gewoon nog cleaner, nog steeds boven onderhoud en voegde wat cardio toe (zowel hiit als lit-ochtend)
    VVM steeg en bf% daalde tot 8.2% op (van 11-12%)
    Ondertussen mss weer op 12 max 13% maar wel dik 8kg zwaarder, dus niet drastisch veel vet aangezet ook...
    Het is ook mogelijk om VVM te winnen terwijl je BF daalt, al is het wel lastig. Je training, voeding! en rust moeten echt optimaal in elkaar steken. Je moet dan alles zo op orde hebben, dat je bijna als een pro leeft. In jouw geval heb je het dan erg knap gedaan..

Ik denk trouwens dat het nog steeds beter is om je te richten op 1 van de 2, dan zal je veel meer resultaat zien.
    Failure is your friend

Comment

Originally posted by Triple Aces View Post
      Ok, dus het antwoord op talal z'n vraag is duidelijk: ja, het kan handig zijn om voor je bulk op een lager vet% te komen, je gaat in je bulk dan ook makkelijker je vet% niet laten oplopen, maar het maakt volgens jou niet uit voor de snelheid van spiermassa opbouw.

insuline zorgt natuurlijk wel (algemeen gezien) voor opname van glucose van de cel. Dus ook van de spiercel lijkt me... Meer insuline gevoeligheid, meer voedingstoffen naar spiercellen, beter/sneller herstel? Meer spiergroei?
      dat is een logische redenering.

Mensen die een hoger vet% hebben, kunnen op hun plek weer makkelijker vetzuren uit vetcellen mobiliseren en in de bloedbaan brengen. zij hebben dus een ander voordeel namelijk dat zij meer kcal beschikbaar kunnen maken via hun lichaam.

dus de persoon met een laag vet% gebruikt de inname optimaal. maar heeft weinig vetreserven en dus weinig extra energie die beschikbaar gesteld kan worden. Dit is voor deze persoon tevens ook moeilijker omdat zijn vet% al laag is. Degene met een hoger vet% gaat minder voordelig om met de geleverde macronutrienten, maar.....

het hebben van een lager vet% zorgt ook voor een algemeen lager leptine. En leptine heeft via verschillende paden ook (een beetje) effect op de spiermassa.

Ik heb nooit gemerkt dat ik toen ik een hoog vet% had minder snel spiermassa op kon bouwen. Ik heb wel gemerkt dat ik met een laag vet% beter overweg kon met grotere hoeveelheden carbs, en dat mijn vet% makkelijker laag bleef.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Als je trouwens een slechte insuline gevoeligheid hebt (genetisch, hoog vet% of een andere reden). Dan is het ook mogelijk om je vet% onder controle te houden in een fase waarin je je meer richt op het opbouwen van spiermassa.

door qua kcal boven behoefte te eten, maar de vetten en eiwitten die je per week inneemt in een schema hoger te zetten, en de gemiddelde hoeveelheid koolhydraten per week wat lager te zetten. Zal je lichaam minder insuline produceren. Hierdoor neemt de insuline gevoeligheid toe. (bovenstaande zou je kunnen uitwerken in vele verschillende vormen. één mogelijke vorm van uitwerken is bijvoorbeeld een carb cycle waarbij de gemiddelde hoeveelheid carbs per week aan de lagere kant is. bijv 175-200g).
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Nette uitleggen man, hier heb ik wat aan. Dankjewel.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X