Spierpijn en oplossingen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Spierpijn en oplossingen?

Ik was me wat aan het inlezen over spierpijn.
    Zelf heb ik daar vanaf de tweede dag tot de vierde dag erg veel last van.
    Ik train bijna een jaar en ga er vanuit dat mijn lichaam nu al iets gewoon is...
    Ik word dit jaar 38 en misschien gaat daardoor het herstel ook vermoedelijk wat trager?

Nu kwam ik de volgende tekst tegen op een ander forum:

Ik gebruik sinds vorige week WMS en Creatine voor (2 scoops wms + 1 theelepel crea) en na de training ( 2 scoops wms + 1 theelepel crea + 30 gram whey 15 min later)

Sinds ik dit gebruik heb ik geen spierpijn meer
    Dat terwijl ik normaal gesproken 2 dagen na de training kapot ga van de spierpijn.

Kan dit aan de samenstelling liggen? Oefeningen voer ik nog steeds hetzelfde uit en heb in de tijd dat ik het gebruik wel heel wat PR's verbroken..
    Zouden deze supps mij ook kunnen verder helpen bij het verlichten van de spierpijn...?
    Maart 2011 - Begin training

Dat is bij iedereen anders, sommige mensen reageren ergens beter op dan jij
    If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Bij mij hielpen aminozuurpillen onwijs goed tegen spierpijn.
      Nu wheyshakes (die pillen kreeg ik niet weg) en ook nauwelijks spierpijn.
      Terwijl ik normaal ook haast niet meer kon lopen van de spierpijn.

Creatine is toch niet voor spierherstel?
      Ik ben niet dom... Alleen blond...

Comment

Originally posted by Danielle80 View Post

Creatine is toch niet voor spierherstel?
        Wel.
        Ik neem nu ook telkens creatine voor mijn training en heb geen spierpijn meer
        If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Comment

Ik denk dan... ik bestel een potje bij B&F maar mensen wat een lijst...

Comment

Ja sorry, ik las t nu idd ook. Ik dacht alleen voor spierkracht.
            Excuus!
            Ik ben niet dom... Alleen blond...

Comment

Excuus!
              n00b!
              "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

Originally posted by InfineGhost View Post
                Wel.
                Ik neem nu ook telkens creatine voor mijn training
                en hoe los je het op in de periode's dat je moet stoppen met crea? of ga jij maar door en verhoogt de dosis steeds omdat je immuun begint te worden?
                BP: 90/DL:130/SQ:125

Comment

Originally posted by Catty View Post
                  en hoe los je het op in de periode's dat je moet stoppen met crea? of ga jij maar door en verhoogt de dosis steeds omdat je immuun begint te worden?
                  Na 6 weken stop ik en doe ik een pauze van ongeveer 2-4 weken, word ook namelijk echt aangeraden

Comment

Excuus!
                    Aanvaard :$

Comment

Originally posted by Catty View Post
                      Met creatine hoef je nooit te stoppen. Je wordt ook nooit immuun ervoor.
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Spierpijn heeft niet met herstel te maken

Vroege spierpijn (Immediate Soreness) Brandend gevoel dat ontstaat tijdens of direct na de training. De pijn wordt veroorzaakt door melkzuur dat de vrije zenuwuiteinden prikkelt.

Verlate spierpijn (Delayed Onset Muscle Soreness, DOMS) treedt pas na 24-48 uur op. De spieren doen pijn en zijn minder belastbaar. De oorzaak zijn microscheurtjes in het bindweefsel van de spier en het celmembraan. Volgens Roth (2006) is het type contractie van groot belang voor het ontstaan van DOMS. Excentrische spiercontracties zouden hierbij de grootste rol spelen en zorgen dus voor de meeste schade.
                        Dit hoort er gewoon bij en daarvoor geen supps voor te kopen. Als ik mijn benen train heb ik minimaal 5 dagen spieren.

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                          Met creatine hoef je nooit te stoppen. Je wordt ook nooit immuun ervoor.
                          Ik dacht ooit is gelezen te hebben dat je lichaam minder creatine van zichzelf gaat maken, na een lange tijd creatine gebruikt te hebben, dus andere worden eigenlijk Immuun te noemen

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                            Spierpijn heeft niet met herstel te maken

Dit hoort er gewoon bij en daarvoor geen supps voor te kopen. Als ik mijn benen train heb ik minimaal 5 dagen spieren.
                            Als je iets neemt en de spierpijn wordt minder, waarom dan niet zou ik zeggen.
                            Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                              Spierpijn bedoel je hopelijk ;-)
                              Misschien moet je ook eens WMS en Creatine proberen?
                              Mij stoort het soms bij het trainen... ook al doe ik dan een andere spiergroep...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X