Hiit

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Je verbrand bijna altijd vetten. Of je nou stil zit voor de tv, op je werk of tijdens het sporten.

Je doet iig geen hiit. Maar een normale interval training. Welke ook goed is voor vetverbranding.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by BarBrother View Post
      Hmm maar is wat ik nu doe dan helemaal geen vetverbranding of?
      Het gaat om het afterburn effect, daar verbrand je de vetten mee. Tijdens de HIIT verbrand je met name koolhydraten, in de herstelfase van de training verbrand je ook met name koolhydraten en lactaat waarbij je de opgelopen zuurstofschuld weer inlost. In de uren na de training begint herstel, energie voorraden moeten worden hersteld, enzymen opnieuw geproduceerd, cellen gerepareerd, aanleggen van nieuwe capillairen (haarvaatjes) , aanpassing van het algehele cardiovasculaire systeem etc etc. Dit kost veel energie en het algehele rustmetabolisme gaat voor langere tijd omhoog (ik meen 36-48 uur). In rust is er voldoende zuurstof aanwezig om vetten te verbranden, het verhoogde metabolisme zal dus met name door vetverbranding worden gecompenseerd.
      Ook wanneer je niet de maximale diepgang van HIIT bereikt zul je een afterbruneffect zien, hetzij wat minder sterk.

Comment

Wat raden jullie dan aan qua het rennen en weer rustig lopen; 30/60, 60/60, 60/30 ?
        "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

Originally posted by Faabjan View Post
          Wat raden jullie dan aan qua het rennen en weer rustig lopen; 30/60, 60/60, 60/30 ?
          Zoiets is lastig aan te raden. Begin met 60 sec normaal rennen, 30 sec sprinten (dat 10 keer). Als je daarna niet (bijna) moet kotsen, moet je de volgende keer nog harder gaan, of je rustperiode verminderen.

Comment

Ligt eraan hoe hard je gaat op je intensieve fase van de interval en hoe getraind jij bent. Ook speelt mee hoeveel intervallen je doet.

Ik vind 30 seconden voluit op maximale intensiteit het maximum wat ik vol kan houden. Dan wandel ik 60-90 seconden. Dit is op gevoel. Ik moet we weer enigszins klaar voelen voor de volgende sprint.

Als je tijdens de sprint fase hard gaat, maar niet echt 100%. Dan kun je wellicht 30/30 of 30/45 aanhouden.

Ik moet er wel eerlijk bij vermelden dat ik al een jaar geen hiit meer heb gedaan. Omdat ik twee maal per week benen vrij intensief aanpak met trainen, trek ik het niet qua herstel om hiit erbij te doen.

Ik kies daarom voor cardio training op een lagere intensiteit. 1x per week 30 minuutjes is voor mij genoeg om mijn conditie te onderhouden.
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Hmm dus ik haal niet het maximale eruit zie ik..
              maar normale interval is ook goed en doe ik voortaan ipv hardlopen buiten doe ik wel HIIT op max effect

maar normale interval train je toch ook je conditie want ik kan zeker 1 min volhouden op hoge snelheid en daarna heb ik een hoge hartslag dan loop ik 90 sec ofzo tot mn hartslag weer rond 120-130 is en dan laat ik em weer pieken

Comment

maar normale interval train je toch ook je conditie
                Absoluut! Ook al zou je er voor HIIT niet het maximale uithalen, de conditie gaat sowieso vooruit.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                  Absoluut! Ook al zou je er voor HIIT niet het maximale uithalen, de conditie gaat sowieso vooruit.
                  Yes!
                  Heb binnenkort intake voor Veiligheid & Vakmanschap en daarna wil ik in de landmacht
                  Maja op loopband interval is wel fijner maar ga het ook buiten doen voortaan voor meer vetverbranding

wil nog 4-3% zakken

Comment

Yes!
                    Heb binnenkort intake voor Veiligheid & Vakmanschap en daarna wil ik in de landmacht
                    Maja op loopband interval is wel fijner maar ga het ook buiten doen voortaan voor meer vetverbranding

wil nog 4-3% zakken

Buiten doen onderweg naar huis met volle rugzak op je rug......... ideaal om je klaar te stomen voor de landmacht. In oorlogstijd druk je ook niet op een knopje om op 20km te komen....dan is het met bepakking volle sprint uit de vuurlinie vandaan........
                    1e Masters Superbody YBF 2011!
                    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
                      Buiten doen onderweg naar huis met volle rugzak op je rug......... ideaal om je klaar te stomen voor de landmacht. In oorlogstijd druk je ook niet op een knopje om op 20km te komen....dan is het met bepakking volle sprint uit de vuurlinie vandaan........

Ghehehe en zo is het! En als je dan ook zo'n grote gun om je heen doet, dan sprint iedereen die je tegenkomt ook hard weg.. en zo doet iedereen in je omgeving een beetje aan HIIT

Comment

Originally posted by marnop View Post
                        Doe ik ook, ga soms met bakstenen in een tas rennen deden we ook toen ik bij oranje baretten zat
                        en dips en chin ups met die tas is echt moeilijk

Comment

Wat word aangeraden door jullie, want ik lees overal wat anders, qua voeding na een kt training met hiit erachteraan. Normaal doe je met kt, dextrose, whey/maaltijd binnen een half uur-uur. Wat doe je dan als je hiit na je kt hebt gedaan. Hetzelfde, na een uur pas eten en geen dextrose...?
                          "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

Ikzelf heb nooit HIIT gedaan op de loopband vanwege de reden die Marnop aangeeft. Daarom deed ik het altijd bij mij in de straat net zolang tot ik 15-20 minuten erop had zitten. Vaak deed ik 30 seconden sprint, 60 seconden joggen. Ik persoonlijk vind 60 seconden te lang om maximaal te kunnen blijven sprinten, helaas. Ik wil het wel, maar lukt me niet en om een rustiger tempo te gaan lopen om je 60 seconden te halen is niet de bedoeling..

Voorstel voor TS dus: doe je krachttraining 45-60 minuten en dan hiit op de terugweg naar huis.

Of iig na je training.
                            "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X