Dat zelfde ervaar ik ook. De techniek is in BB enorm belangrijk, het gewicht is daar ondergeschikt aan. Vooral een biceps curl of een barbell row, zijn oefeningen waarbij je snel gaat gooien of een niet volledige ROM gebruikt.
geen grotere biceps, groeien totaal niet?
Collapse
X
-
Originally posted by Toph View PostHad ik ook altijd met bb curls. Nu ben ik heel kritisch of ik de beweging echt vanuit de biceps maak en dus niet mee wieg met mijn bovenlijf of met mijn hakken los kom.
Ik ga er wel vanuit dat je dan lichaam iets naar voren houd en de geleiding maakt zodat je altijd weer normaal rechtop komt te staan, gecontroleerd smokkelen is niks mis mee"You are what you eat..."
That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...
Comment
-
kleine cheat of een momentum in de curl is geen probleem idd als het te zwaar wordt, maar dan moet daarbij wel het excentrische deel van de ROM optimaal worden uitgevoerd anders heb je er nog niks aan.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
-
@ Robbie en Marnop:
De laatste twee reps vind ik zelf ook niet zo erg, maar ik was al snel geneigd voor mezelf op te schrijven dat ik hem volbracht had om de keer erop te verhogen en zo dus de laatste 6 reps te cheaten. Het excentrische deel bedoel je het laten zakken neem ik aan?Train hard or go hormone
Comment
-
Originally posted by Toph View Post@ Robbie en Marnop:
De laatste twee reps vind ik zelf ook niet zo erg, maar ik was al snel geneigd voor mezelf op te schrijven dat ik hem volbracht had om de keer erop te verhogen en zo dus de laatste 6 reps te cheaten. Het excentrische deel bedoel je het laten zakken neem ik aan?1e Masters Superbody YBF 2011!
Comment
-
Originally posted by marnop View Postyep dat is het laten zakken, het negatieve deel van de ROM. Negatief trainen is ook erg effectief voor kracht en groei."You are what you eat..."
Comment
-
Originally posted by Toph View Post@ Robbie en Marnop:
De laatste twee reps vind ik zelf ook niet zo erg, maar ik was al snel geneigd voor mezelf op te schrijven dat ik hem volbracht had om de keer erop te verhogen en zo dus de laatste 6 reps te cheaten. Het excentrische deel bedoel je het laten zakken neem ik aan?"You are what you eat..."
Comment
-
Misschien moet ik opnieuw eens kritisch naar mijn uitvoeringen kijken. Bij db press bv gaat de db vrij langzaam omhoog en zit ik echt op de grens en daarna dan weer vrij rap naar beneden. Moet de excentrische fase langer dan de concentrische fase zijn?Train hard or go hormone
Comment
-
Originally posted by Toph View PostMisschien moet ik opnieuw eens kritisch naar mijn uitvoeringen kijken. Bij db press bv gaat de db vrij langzaam omhoog en zit ik echt op de grens en daarna dan weer vrij rap naar beneden. Moet de excentrische fase langer dan de concentrische fase zijn?
Comment
-
Originally posted by erik1982 View PostDat zelfde ervaar ik ook. De techniek is in BB enorm belangrijk, het gewicht is daar ondergeschikt aan. Vooral een biceps curl of een barbell row, zijn oefeningen waarbij je snel gaat gooien of een niet volledige ROM gebruikt.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by Toph View PostMisschien moet ik opnieuw eens kritisch naar mijn uitvoeringen kijken. Bij db press bv gaat de db vrij langzaam omhoog en zit ik echt op de grens en daarna dan weer vrij rap naar beneden. Moet de excentrische fase langer dan de concentrische fase zijn?
Snel laten zakken heeft imo weinig nut. Snel uitstoten weer wel.
Mooiste is periodiek bij het concentrische deel te wisselen in snelheid, net als de aantallen reps. De excentrische beweging zou ik zo vaak als kan gecontroleerd rustig houden. Maar..... dat is mijn mening.1e Masters Superbody YBF 2011!
Comment
-
Originally posted by Knulletje View PostDoe het maar andersom Toph
Originally posted by marnop View Postlangzaam omhoog en langzaam naar beneden zou ook werken, maar andere type vezels harder aanpakken dacht ik. Met dat systeem wordt op time under tension getraind.
Snel laten zakken heeft imo weinig nut. Snel uitstoten weer wel.
Mooiste is periodiek bij het concentrische deel te wisselen in snelheid, net als de aantallen reps. De excentrische beweging zou ik zo vaak als kan gecontroleerd rustig houden. Maar..... dat is mijn mening.Train hard or go hormone
Comment
-
Originally posted by Toph View PostZal ik doen Althans, in ieder geval zoals Marnop hieronder schrijft. Het is niet zo dat ik ze laat klappen ofzo, maar soms gaan ze erg traag omhoog omdat ik gewoon echt op het randje zit.
Thanks bud Hoe lang duurt jouw excentrische fase? Vandaag geprobeerd om bij BB curls de bar iets langzamer te laten zakken. Ging prima. Zal er komende trainingen eens goed naar kijken.
okee klinkt goed amigo,
ik doe het niet altijd en zeker niet bij elke set, maar pas bij de zwaardere of werkset / sets. Normaal doe je het bij alle sets, maar ik alleen bij de zwaardere en werksets en dan vaak alleen als ik richting fail ga (ik weet het..... ben een beetje vreemd) Ik denk dat ik anders een stuk lichtere gewichten moet pakken en wil toch wel wat kracht houden en blijven opbouwen zolang ik nog kan.
Trage excentrische beweging zo'n 3 seconden oid en dan als je er bijna bent direct uitstoten, trekken of weer omhoog doe ik meestal. Dus terwijl je het gewicht nog aan het tegenhouden bent opeens gaan drukken. Gaat dus eigenlijk nooit spanning van de spieren af bij mij. Zeer hoge tut -time under tension.1e Masters Superbody YBF 2011!
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door sportsbyteThe IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
-
Kanaal: Algemeen
17 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 65kg 6x
- 65kg 7x
Safety bar back extension:
- 35kg 5x
- 21kg 15x...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
Antwoord op Spierbouwers.nldoor NancyfrankSex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
-
Kanaal: Links
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzMaandag niet getraind, had een sollicitatie in de ochtend en daarna werken, keertje wat langer rust kon ook geen kwaad.
Deze week maar keertje 2...-
3 dagen geleden -
-
door enroutechnologies
- Understanding Fleet Management: A fleet management system is an all-encompassing solution designed to help businesses efficiently manage their vehicle
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.-
Kanaal: Even voorstellen...
4 dagen geleden -
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 82.5kg 6x
- 82.5kg 7x
Deficit wide grip SL DL:
- 80kg 3x10...-
1 week geleden -
-
door harryjkevin0Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 62.5kg 12x
1 sec paused safety bar squat:
- 91kg 2x
Wide grip...-
1 week geleden -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment