ub + lb slecht?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Augustus ben ik ieder jaar het pad even compleet kwijt..
    In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
    Squat 230 kilo
    Bankdrukken 137.5 kilo
    Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

TomTom zou dan best handig zijn hoor
      "You are what you eat..."
      That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

De wijzers naar mijn binnenste zijn niet ver, ze zijn het alleen soms niet eens
        In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
        Squat 230 kilo
        Bankdrukken 137.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Originally posted by pescatore View Post
          Maareh, ot - daar is dus niks concreets over te melden? Ben ook wel benieuwd namelijk. Kan me aan de ene kant een hormoon-uitleg voorstellen en aan de andere kant een vermoeidheids/energie aspect.
          Heb het ooit is met een grote wedstrijd bb er erover gehad omdat ik me dit ook af vroeg

Hij zei me dat je na bijv borst je benen kunt gaan doen maar dat je dan wel moet zorgen dat je dan een gewone opwarm set maakt zoals bij elke oefening, hierdoor krijgt je bloed de kans daarheen te stromen voordat je het optimaal benut !
          Hij was zelf aardig goed bezig op dat moment met combo's van kleine met grote groepen, bijv : schouders en benen en dan later in de week nogmaals schouders icm deadlift bijvoorbeeld. Verder is t zo zoals Iguana al zegt, er zijn teveel naturels die opbouwend trainen... wat dus niet werkt

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
            jullie dwalen wel erg van de ub-lb discussie af stelletje theemutsen
            Ok, jij je zin aangezien je de sfeer toch al hebt verpest.

Zelf bankdruk ik altijd na mijn squat sessie en ik doe full body. Het is een kwestie van even op adem komen en daarna kun je gewoon aan de bak. Toen ik met die manier van trainen begon was het even wennen, voornamelijk mentaal, maar na een paar weken ging het gewoon lekker.

Al die vage theorieen over hoe het bloed stroomt dat boeit mij totaal niet. Je kunt helemaal verdwalen en door de bomen het bos niet meer zien als jij je teveel laat beinvloeden door dat soort verhalen. Focus op wat praktisch is.
            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
            - Dave Tate

Comment

Lou Ferrigno deed borst/benen supersetten das best zwaar om te doen.
              "You are what you eat..."
              That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Wat zijn we het lekker eens met elkaar
                "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Fullbody is toch prachtig, mooi veel compounds en lekker zwaar.
                  Het enige nadeel is, dat je niet zoveel kan trainen per week. (less is more?)

Gezellig topic trouwens
                  On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Originally posted by Iguana View Post
                    Heb je hem ook nog Pas jij maar op Posseltje van me, je weet wat Bruce en ik van plan zijn ahhahahahahh
                    Originally posted by Robbie1970 View Post
                    Diep en in de breedte anaal nemen?
                    zo te zien hebben jullie al dezelfde perverse gedachten dus misschien kunnen jullie samen wat afspreken

Comment

Er zitten meerdere theoriën achter en uiteindelijk is het gewoon veel logischer. Wanneer je een spier prikkelt (blootstelt aan een fysieke belasting) komen er microscopische haarscheurtjes in de myofilamenten van de spier. De nucleoli (het organel waar zeg maar de blauwdruk van de cel opgeslagen ligt) stuurt dan een soort kopie van het DNA van de cel (mRNA) naar de ribbosomen (de organellen die eiwitten bouwen van aminozuren) die dan op hun beurt eiwitten in elkaar gaan zetten om de microscopische haarscheurtjes weer te repareren. Aan de hand van de ernst van de beschadigingen en de fysiologische omstandigheden blijft dit proces ongeveer 48-72 uur aan de gang. Daarna stopt het en is de kapotte vezel weer terug naar zijn oorspronkelijke staat gebracht en daar boven op nog een beetje versterkt. Je kunt zeggen dat de spier bijvoorbeeld van 100% naar 90% gaat en daarna terug herstelt naar 101%. Dit noemen ze supercompensatie. De spier zet dus eerst een stapje terug en daarna weer een extra pas voorwaarts. Daarnaast heb je weer reversibiliteit, dat houdt in dat wanneer in een spier deze supercompensatie heeft plaatsgevonden en deze spier in bepaalde tijd niet opnieuw geprikkelt wordt deze supercompensatie weer ongedaan gemaakt wordt. De spier gaat dus als het ware weer terug naar die 100%. Dit hele verhaal hangt ergens rond de 48-72 uur, dus je kunt je voorstellen dat je na het triggeren van een spier 2 dagen nodig hebt om te herstellen waar na je op het ideale punt zit om die spier weer te triggeren om zo een stapeling teweeg te brengen. Als je zoals bij split 7 dagen per spiergroep rust hebt dan treed de reversibiliteit weer in en dan ga je steeds weer terug naar je nulpunt en vindt er dus geen stapeling plaats. Daarom is fullbody of ub/lb gewoon veel beter. Je prikkelt de spier precies op het supercompensatiepunt waar door je een stapeling krijgt. Als je de spier iedere dag zou trainen dan zou je de spier als het ware bij bijvoorbeeld 95% weer beschadigen en krijg je een aftakeling ipv een stapeling. Bij mensen die kuren en mensen die genetisch wat meer testosteron aanmaken vindt bijna geen, of althans veel minder, reversibiliteit plaats waar door deze mensen ook prima vooruit kunnen gaan op een split schema. Of ze nou 7 dagen rust of 2, er kan alleen maar een stapeling plaats vinden. Voor de gemiddelde trainer gaat dit helaas niet op dus deze zouden voor zichzelf moeten uitvinden wat het beste werkt. Ecto's hebben gewoon veer meer reversibiliteit dan meso's. That's what it all about. De stapeling teweeg brengen en goed uit te kienen wat voor jou werkt.

Ik heb wat grafiekjes bijgevoegd om mijn verhaal iets duidelijker te maken.

The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Leerzaam Kev, thnx.
                        In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
                        Squat 230 kilo
                        Bankdrukken 137.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Wat je zegt iguana zeer leerzaam
                          If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Dan kan je toch ook gewoon een 3 day split pakken en doorrouleren kev?

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                              Dan kan je toch ook gewoon een 3 day split pakken en doorrouleren kev?
                              Bedoel je gewoon om de dag blijven doortrainen op die 3 daagse split?

================

• ma 1
                              • di
                              • wo 2
                              • do
                              • vr 3
                              • za
                              • zo 1
                              • ma
                              • di 2
                              • wo
                              • do 3
                              • vr
                              • za 1
                              • zo
                              • ma 2
                              • di
                              • wo 3
                              • do
                              • vr 1
                              • za
                              • zo 2
                              • ma
                              • di 3
                              • wo
                              • do 1
                              • vr
                              • za 2
                              • zo
                              • ma 3
                              • di
                              • wo 1
                              • do
                              • vr 2
                              • za
                              • zo 3
                              • ma
                              • di 1
                              • wo
                              • do 2
                              • vr
                              • za 3
                              • zo

================

Het maakt niet zoveel uit, elke spiergroep wordt dan 1x per 6 dagen aangepakt i.p.v. 7.

Wat ik daarmee wil zeggen is dat je wellicht beter op een ander type schema zou kunnen trainen als je de frequentie op een zodanige manier wilt verhogen dat je het effect gaat merken.
                              Last edited by inferno_0666; 05-12-2012, 14:31.
                              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                              - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                                Bedoel je gewoon om de dag blijven doortrainen op die 3 daagse split?

================

• ma 1
                                • di
                                • wo 2
                                • do
                                • vr 3
                                • za
                                • zo 1
                                • ma
                                • di 2
                                • wo
                                • do 3
                                • vr
                                • za 1
                                • zo
                                • ma 2
                                • di
                                • wo 3
                                • do
                                • vr 1
                                • za
                                • zo 2
                                • ma
                                • di 3
                                • wo
                                • do 1
                                • vr
                                • za 2
                                • zo
                                • ma 3
                                • di
                                • wo 1
                                • do
                                • vr 2
                                • za
                                • zo 3
                                • ma
                                • di 1
                                • wo
                                • do 2
                                • vr
                                • za 3
                                • zo

================

Het maakt niet zoveel uit, elke spiergroep wordt dan 1x per 6 dagen aangepakt i.p.v. 7.

Wat ik daarmee wil zeggen is dat je wellicht beter op een ander type schema zou kunnen trainen als je de frequentie op een zodanige manier wilt verhogen dat je het effect gaat merken.
                                Ik denk dat Tal bedoelt:
                                Dag 1
                                Dag 2
                                Dag 3
                                Rust
                                Dag 1
                                Dag 2
                                Dag 3

zo een week
                                lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X