wat kost het om naar een dieetist te gaan

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Diëtist is ook geen beschermde titel. Iedere mongool kan zeggen dat hij dat is
    BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Originally posted by Guusd View Post
      Is dat zo?
      Hoeven diëtisten niet meer BIG geregistreerd te zijn? Als ze dat wel moeten, dan zul je eerst de opleidingen ervoor moeten volgen.

Comment

Mijn tante is diëtiste, zij kan mijn voedingspatroon niet uitstaan en stelt allerlei belachelijke dingen voor die beter zouden zijn. Onmundig veel suikerhoudende producten( creusli etc), belachelijk weinig vlees en geen eieren.

Nee ik lees wel lekker ebooks over voeding en ga mijn eigen gang
        "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post
          Mijn tante is diëtiste, zij kan mijn voedingspatroon niet uitstaan en stelt allerlei belachelijke dingen voor die beter zouden zijn. Onmundig veel suikerhoudende producten( creusli etc), belachelijk weinig vlees en geen eieren.

Nee ik lees wel lekker ebooks over voeding en ga mijn eigen gang
          Dietisten hebben gwn geen verstand van voeding ze gebruiken de belagelijk achterhaalde richtlijnen van het voedingscentrum

Comment

Door de Wet BIG is de beroepsuitoefening van de diëtist niet meer beschermd. Dat betekent dat iedereen onderzoeken en behandelingen op het gebied van voeding en diëtetiek en dus het geven van dieetadviezen mag uitvoeren. Sinds afgelopen jaar is de dietist direct toegankelijk. Dat wil zeggen dat u op eigen initiatief bij de dietist terecht kunt. U kunt echter ook op verwijzing van een (huis)arts naar de dietist, en deze zal in samenspraak met de arts en u de voeding en diëten aanpassen.

Let wel: diëtisten vallen onder artikel 34 van de wet BIG en zijn privaatrechtelijk geregistreerd door de Stichting KwaliteitsRegister Paramedische Beroepen.

Hogescholen voor beroepsonderwijs in Nederland met een vakrichting Voeding & Diëtetiek
            Beschermde titel
            De titel ‘diëtist’ is wettelijk beschermd. Alleen zorgprofessionals met een van bovengenoemde afgeronde HBO-opleiding Voeding en Diëtetiek mogen deze titel gebruiken.

bron:NVD | Opleidingen Voeding & Diëtetiek

Als je al gebruik maakt van een dietist zou ik wel nagaan of ze ook de titel gebruiken. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar van horen zeggen hebben ze weinig speciefieke kennis van hoe een sportief persoon dient te eten, geven vaak 1gr EW p KG VVM aan ed.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
              Is dat zo?
              Hoeven diëtisten niet meer BIG geregistreerd te zijn? Als ze dat wel moeten, dan zul je eerst de opleidingen ervoor moeten volgen.
              Heb het even nagevraagd aan een kennis. De titel is wel beschermd maar het beroep niet. Iedereen mag dus dietist worden maar je mag je pas dietist noemen als je HBO Voeding&Dieetiek hebt gestudeerd (voor zover je HBO studeren kan noemen )
              BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
                Ik raad je aan "Burn the fat, feed the muscle", te lezen, wat een zeer gerespecteerd boek is op Bodynet en als dat te moeilijk voor je is (Engels en alle terminologie), dan raad ik je aan "Het nieuwe wasborddieet" te lezen.
                Kun je ook iets anders noteren dan iedere post letterlijk dit? wtf
                Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                  Kun je ook iets anders noteren dan iedere post letterlijk dit? wtf
                  Da's op dit moment het beste advies dat ik kan geven en volgens mij heeft hij daar meer aan dan dat iedereen zegt "niet doen, omdat.." of "wel doen, omdat..". Ik reik hem liever de middelen toe om zelf een beslissing te kunnen maken; kennis is macht. Ik weet dat ik nu eentonige berichten stuur, maar ze zijn wel relevant.

Geef een mens een vis en hij eet één dag, leer een mens vissen en hij eet een leven lang.

Comment

Originally posted by melvinafca View Post
                    Ja iedereen met een personal trainer snapt er ook niks van toch.

het is fijn dat iemand met verstand van voeding je ff op weg helpt. Maar wel duur.
                    We hebben het hier over een dieetist, das geen PT-er.
                    En daarbij, lang niet iedere PT-er snapt goede voeding.

Comment

Zoek gwn de voedingswaarde op en pas je schema aan(als je dat hebt) zodat r alsnog klopt en er is.niets aan de hand likt mij.
                      Edit: verkeerde topic
                      Last edited by stanleymarclar; 04-01-2013, 19:21.

Comment

Originally posted by Guusd View Post
                        Dan hoop ik dat de Josti band niet werkeloos word binnenkort
                        "You are what you eat..."
                        That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

In elk fitness staat wel een leuk dieet waar je mee kan beginnen, je kan een voedingsadvies vragen en betalen maar wat helpt het je verder op weg?
                          Zomaar een dieet nemen is zonde, en dat ik zelfs ook tegen klanten....ben kwa geld verdienen niet erg slim
                          "You are what you eat..."
                          That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X