Nieuw en gelijk confused

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuw en gelijk confused

Beste iedereen,

Naam is Jeff en vond het na mijn studie hoog tijd om de aanslag (lees ongezonde voeding en teveel fluitjes) die het studeren heeft gehad op ondergetekende aan te pakken.

Het forum is voor mij een manier om meer inzichten te krijgen in de wereld van het intensiever bezig zijn met je lichaam.

Ik heb verschillende topics gelezen en ben al wat wijzer geworden. Ik train zo'n 2 tot 3 keer per week op kracht apparaten en loop gemiddeld zo'n 2 tot 3 keer per week hard. De zondag is gereserveerd voor de wekelijkse competitie voetbal (op een erg laag niveau).

Tot mijn grote frustratie weet ik niet hoe ik het volgende in perspectief moet zien.

Ik heb veel gelezen over de onnauwkeurigheid van weegschalen bij het meten van vetpercentages. Nu ben ik helaas niet in het bezit van een plooimeter en vandaar dat ik me dan toch tot jullie richt. Ik heb mijn vetpercentage proberen te berekenen door middel van een nek-taille meting: Vetpercentage Calculator - Bereken uw lichaamsvet percentage

In hoeverre kan ik beide methoden gebruiken voor het inschatten van mijn vetpercentage?

De weegschaal op de sportschool (zo een waar je ook een meter in je handen moet vasthouden) geeft de ene keer 14 procent aan en de andere keer 21 procent. Van die laatste 21 procent schrok ik en ben daarna maar gaan dr Franken.

Nu heb ik de nek-taille methode gebruikt in bovenstaande link en deze geeft een vetpercentage van 12.8 procent. In hoeverre is deze nauwkeuriger of minder nauwkeurig dan de weegschaal?

Mijn stats zijn:
    Lengte: 1.78m
    Gewicht: 78.6
    Taille: 76 cm
    Rond de navel: 79.5 cm
    Voor wat het waard is Nek: 37.5 cm

Hoop dat jullie beide manieren van het meten van je vetpercentage in perspectief tegenover elkaar kunnen zetten.

Thanks alvast,

Appelsaps

Als je een foto van je lichaam post kunnen we wel zien wat je vp ongeveer is. 14 en 21 is namelijk een heel groot verschil
    BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Thanks voor je reactie. Foto heb ik geplaatst bij het voorstel topic

Comment

Het is niet mijn bedoeling om twee topics met hetzelfde te openen maar had niet verwacht dat bij het voorstellen het onderwerp ook ter sprake zou komen.

Voor het gemak ook even hier een foto

[IMG][/IMG]

Comment

denk dat je rond de 15% zit. 21 in ieder geval niet
          BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

misschien hebben ze een huidplooimeter bij jou op fitness
            het is wel aan te raden om het iemand te laten meten die het ook kan.
            mocht je dan maandelijks willen meten is het ook verstandig om dat te laten doen door de zelfde persoon
            Chaka Chaka Boy

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X