Advies Trainings + voedings schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Advies Trainings + voedings schema

Hallo allen,

Ik ben 23 jaar oud en ben sinds 2 dagen weer begonnen met bodybuilding. Dit keer wil ik het serieus aan gaan pakken en heb dus ook een voedings + trainings schema opgesteld die ik 6 maand wil gaan volgen. Het trainen doe ik allemaal thuis. Kan iemand mij vertellen of ik nog wat aan deze schema's aan moet passen? En na hoeveel weken moet ik mijn trainingsschema aanpassen qua oefeningen en traindagen?

Alvast bedankt!

Trainingsschema
    Dag 1
    BORST – BICEPS - BUIK

* Borst
    Barbell Flat Bench Presses (3 sets, 8-10 herhalingen)
    Pullovers (3 sets, 10 herhalingen)
    * Biceps
    Standing Barbell Curls (4 sets, 10 herhalingen)
    Lying / Incline Dumbell Curls (3 sets, 8-10 herhalingen)
    * Buik
    Crunches (3 sets, 15-20 herhalingen)
    Dag 2
    RUST

Dag 3
    BENEN – SCHOUDERS

* Benen
    Squats (4 sets, 15 herhalingen)
    Incline bench leg raises(3 sets, 8-10 herhalingen)
    * Schouders
    Military Press (4 sets, 10 herhalingen)
    Upright Rows (3 sets, 10 herhalingen)
    Dag 4
    RUST

Dag 5
    RUG – TRICEPS - BUIK

* Rug
    Bent Over Rows (4 sets, 10 herhalingen)
    Lat Pulley (Front) (4 sets, 10 herhalingen)
    * Triceps
    Triceps Push Down (4 sets, 10 herhalingen)
    Seated Dumbell Overhead (4 sets, 8-10 herhalingen)
    * Buik
    Crunches (3 sets, 15-20 herhalingen)
    Dag 6
    RUST

Dag 7
    RUST

Voedings schema
    Ontbijt:
    • 250 gram magere kwark + Havermout + Beetje siroop voor smaak + 1 eetlepel lijnzaadolie
    • 10 ongebrande amandelen
    • Glas water of Thee
    • Multivitamine tablet
    • Banaan

1e Pauze
    • 2 meergranen boterhammen met kipfilet
    • 1 glas water of thee
    • 1 gekookt ei

2e Pauze
    • 1 stuk fruit (appel, sinasappel of kiwi)
    • 1 blikje tonijn
    • 1 gekookt ei

3e Pauze
    • 2 meergranen boterhammen met kipfilet
    • 1 whey (30gr) shake

Avond eten:
    • 3 aardappelen of rijst/pasta
    • Portie gekookte groenten
    • 1 stuk gebraden vlees (wat de pot schaft)

Voor het sporten:
    • 1 banaan
    • 10 ongebrande amandelen

Na het sporten:
    • Whey (30 gr)+ Dextrose (30 gr) shake

S’avonds:
    • 250 gram magere kwark + Havermout + Beetje siroop voor smaak+1 eetlepel lijnzaadolie

Ik beschik thuis over deze homegym en 2 dumbells. Ook heb ik een hometrainer waar ik voor en na elke training 5 min op warm fiets.

Naamloos.png

Comment

ik begin meestal bij het ontbijt met een shake ipv kwark , en s avonds 500 gr kwark.

Mooi setje heb je staan wel

Comment

Ik vind dat je veel te weinig oefeningen doet per spiergroep. Je doet er telkens zo'n 2 per spiergroep.
        Bij biceps of triceps kan 2 oefeningen meer dan genoeg zijn omdat je deze al gebruikt op andere dagen maar voor grote spiergroepen zoals benen, borst, schouders, rug zou je toch wel een 4tal oefeningen mogen uitvoeren.
        It's a lifestyle - train like there's no finish line.

Comment

Als je serieus wilt bodybuilden dan is dit niet genoeg. Vanwaar niet een abonnementje bij een gym? Hoeft niet duur te zijn. Je kan op deze wijze mijns inziens niet bereiken wat je wil bereiken.
          http://www.body-supplies.nl

Comment

Originally posted by Future View Post
            Ik vind dat je veel te weinig oefeningen doet per spiergroep. Je doet er telkens zo'n 2 per spiergroep.
            Bij biceps of triceps kan 2 oefeningen meer dan genoeg zijn omdat je deze al gebruikt op andere dagen maar voor grote spiergroepen zoals benen, borst, schouders, rug zou je toch wel een 4tal oefeningen mogen uitvoeren.
            Ok. Ik zal voor deze spiergroepen er dan een aantal toevoegen. Bedankt voor de reactie

Comment

Originally posted by bodysupplies View Post
              Als je serieus wilt bodybuilden dan is dit niet genoeg. Vanwaar niet een abonnementje bij een gym? Hoeft niet duur te zijn. Je kan op deze wijze mijns inziens niet bereiken wat je wil bereiken.

Om naar de sportschool te gaan ben ik al 40 min aan reistijd kwijt. ik werk 5 dagen in de week en volg daar ook nog een hbo thuis studie bij. Vandaar dat ikervoor kies om.thuis te trainen.

Comment

Originally posted by Future View Post
                Zo'n grote groep is je borst niet hoor. Ik doe zelf 3 borstoefeningen, rug en benen uiteraard een stukje meer.
                Last edited by Bricks; 11-03-2013, 01:42.
                Superbia in Proelio

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X