Krachttraining vs bodybuilding

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

goeie site, heb nog wat verder gelezen en vond iets over de-load week.
    zijn er hier mensen die dit toepassen? Ben aan het denken dit te doen om de 6 weken...

Comment

nee man deloaden als je vast zit, niet standaard om de 6 weken, bij vele schemas ben je met 6 weken net op de helft.

Comment

Nice, woon vlakbij de gym van die kerel die die site heeft geschreven en zie dat er squat/deadlift/press workshops etc zijn dat ga ik binnenkort denk ik een keer doen Altijd mezelf techniek aangeleerd zou wel eens met een kenner die lifts doen
        "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

willen doen*
          "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Goeie info op die site idd, leuke artikelen. Jammer dat het er zo crappy uitziet, zo komt het al snel minder betrouwbaar over op de leek.

Ik ben al vaker in posts kritisch geweest op de manier hoe krachtsport wordt toegepast en welke tips mensen krijgen met een specifiek doel maar het is een wereldje waarin degene met de grootste lats wordt geloofd, of dit tevens een staatsdebiel is maakt meestal niet uit.

Dyno heeft deze ooit gepost die zijn in het functionaliteits/toegepaste idee ook wel leuk eens door te nemen

http://www.tonleenders.nl/files/Krachttraining_1.pdf
            http://www.tonleenders.nl/files/Krachttraining_2.pdf
            http://www.tonleenders.nl/files/Krachttraining_3.pdf
            http://www.tonleenders.nl/files/Krachttraining_4.pdf

Krachtsporters zijn veelal mensen die elkaar vertellen hoe goed ze bezig zijn maar naar mijn idee (kijk in je gym) fysieken creëeren die totaal uit balans zijn (dit kan optisch nog wel mooi zijn hoor) en totaal niet functioneel. Als je iemand neemt die wel gericht traind dan zie je dan ook meteen, het ziet er explosiever en een stuk minder vierkant uit. Maar goed, een hoop mensen trainen juist voor de vierkante, bulky massa look. Daar is natuurlijk niks mis mee maar een kind kan de was doen wat betreft beseffen dat het voor de rest nergens goed voor is.

Iemand als Kai Green die zowat de meest flexibele is van alle top bb'ers (en waar ik veel bewondering voor heb) kan niet eens meer normaal lopen, gaat toch nergens over, laten we wel zijn..
            Last edited by pescatore; 26-08-2013, 11:25.
            Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Ondanks dat er nuttige informatie op deze site staat (kende hem al wat langer), staat de schrijfstijl me absoluut niet aan. Deze is naar mijn mening niet gericht op informeren (eerlijke informatie leveren die iemand verder helpt) maar op verkopen (mensen het gevoel geven iets niet goed te doen, en vervolgens niet zeggen hoe het beter kan). Er wordt een tipje van de sluier gelicht en bij de meeste lezers zal de indruk worden gewekt dat hetgeen ze doen fout is. Dit moeten ze dus veranderen maar ze weten niet hoe. (en daar komt dan de PT nijmegen met zijn aanbieding om iets te verkopen).
              -------------------

Naar mijn mening komt het hier op neer: Je moet specifiek trainen op een bepaalde vaardigheid om deze te onderhouden of te vergroten. Doe je alleen krachttraining om groot te worden en ligt hier 100% van de focus en doe je er niets naast. dan wordt je groot, maar niet snel, je haalt weinig tot geen extra vermogen uit je extra kracht, conditie, je wordt stijf en coördinatie en behendigheid neemt af (Je traint niet om je grotere en zwaardere lichaam optimaal aan te sturen).

Door naast je KT (of deels geimplementeerd in je KT) je ook te richten op snelheid, vermogen (kracht x snelheid), behendigheid, flexibiliteit, conditie, coördinatie etc. Kun je flink groeien en alsnog atletisch blijven.
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Eens met dynobet dat de schrijfstijl me niet aanstaat. Mijn eerlijke mening is dat ik de eerste 5 seconden blij verrast was en toen ineens moest schijten na het lezen van de stukjes zoals:

Voor effectieve trainingen waardoor een sterk lichaam met een goede houdingshouding ontstaat moet je een schema opstellen bestaande uit bovenstaande onderdelen. De keuze van oefeningen/indeling is verder afhankelijk van de persoonlijke doelstellingen en ervaring met training. Bodybuilders besteden slechts aandacht aan één onderdeel, namelijk het krachtgedeelte (strength) en kiezen in de meeste gevallen voor-namelijk voor geïsoleerde oefeningen op machines in plaats van de losse materialen.
                Naast de spelfouten en een opbouw die zoek is gaat de inhoudt nergens over. Weer een verhaal met de klok en de klepel die ergens een paar km verder ligt. Ik haal deze quote aan omdat dit het eerste is wat ik las. Sommige dingen zijn nog discussie over, waar we het ongeveer wel over eens zijn is dat je binnen bepaalde trainingsblocks geen 10 doelen tegelijk moet halen, waarom dan 9 (ja ik heb ze geteld) activiteiten opnoemen die elke relateren aan (bijna) elk een ander doel???

Toen ging ik verder lezen en kwam ik dit tegen:
                Teveel trainen en de verkeerde oefeningen zijn de meest gemaakte fouten maar daarnaast gaat er nog veel meer verkeerd. Teveel rust
                tijdens een training en tussen de oefeningen; trainingen duren veel te lang en verliezen daardoor aan intensiteit en explosiviteit;
                Wat een onzin man. 'Teveel trainen'? Je kan niet vaak genoeg trainen. Bovenstaande kan je vertalen in: 'Doordat je meer rust neemt gaat je explosiviteit en intensiteit (=gewicht) omlaag'. Dit is gewoon niet waar.
                In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                  Ondanks dat er nuttige informatie op deze site staat (kende hem al wat langer), staat de schrijfstijl me absoluut niet aan. Deze is naar mijn mening niet gericht op informeren (eerlijke informatie leveren die iemand verder helpt) maar op verkopen (mensen het gevoel geven iets niet goed te doen, en vervolgens niet zeggen hoe het beter kan). Er wordt een tipje van de sluier gelicht en bij de meeste lezers zal de indruk worden gewekt dat hetgeen ze doen fout is. Dit moeten ze dus veranderen maar ze weten niet hoe. (en daar komt dan de PT nijmegen met zijn aanbieding om iets te verkopen).
                  -------------------

Naar mijn mening komt het hier op neer: Je moet specifiek trainen op een bepaalde vaardigheid om deze te onderhouden of te vergroten. Doe je alleen krachttraining om groot te worden en ligt hier 100% van de focus en doe je er niets naast. dan wordt je groot, maar niet snel, je haalt weinig tot geen extra vermogen uit je extra kracht, conditie, je wordt stijf en coördinatie en behendigheid neemt af (Je traint niet om je grotere en zwaardere lichaam optimaal aan te sturen).

Door naast je KT (of deels geimplementeerd in je KT) je ook te richten op snelheid, vermogen (kracht x snelheid), behendigheid, flexibiliteit, conditie, coördinatie etc. Kun je flink groeien en alsnog atletisch blijven.
                  Helemaal mee eens! ik heb toen ik begon met trainen deze site ook gezien maar kwam er al snel achter dat de informatie eenzijdig is en erg gericht op verkoop..
                  The expert in anything was once a beginner..

Comment

Beetje een hoog 'wij van wc eend' gehalte...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X