waarom is bulken goed ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Iron Mind View Post
    Nou het lijkt mij juist ideaal om zo lean mogelijk te blijven; ook als je wedstrijden draait. Dat scheelt je uiteindelijk een x aantal weken cutten. In die tijd dat je niet hoeft te cutten kan je groeien. Een Win, win situatie dus.

Je kan je lichaam niet forceren meer spiermassa aan te zetten door simpelweg meer kcal te blijven eten. Er is een zeker omslagpunt dat meer kcal toevoegen je enkel meer vetopslag gaat opleveren. Hoeveel kcal jij boven onderhoud kan gaan zitten om optimaal te groeien en minimaal vet te worden zal per individu verschillen uiteraard.

Kortom een "echte" bulk is overrated en totaal onnodig. Lees +500kcal boven onderhoud is naar mijn mening onzin om dat structureel binnen te krijgen 7dagen per week, mits je hier geen ervaring mee hebt. Zou je niet vet(ter) worden met dit overschot dan schat je je behoefte simpelweg te laag in.
    Wat Patricia al zegt kan het voor een wedstrijdBBer wel degelijk nuttig zijn, ieder lichaam werkt anders.

Comment

Klopt ik ben ook iemand die makkelijk afvalt houd daar dus rekening mee als je dit niet hebt! En het heeft mij iig heel goed geholpen ben het maximale aangekomen wat natural haalbaar is 4 a 5 kg spier per jaar nu dus 10 kg spier wat uitmaakt is je trainingsintensiteit.. Als je 3000 of 3500 eet en met je kracht training al zo 1000 kcal verbrand dan moet je toch echt gaan twijfelen over een Zware bulk wil je niet teveel inleveren.. En laten we eerlijk zijn niemand kan 100% consequent op zijn voeding letten buiten pro's of gesponsorde atleten daarom sta ik achter een zware bulk liever teveel dan te weinig maar dit is natuurlijk vanuit mijn visie

Comment

Nou het lijkt mij juist ideaal om zo lean mogelijk te blijven; ook als je wedstrijden draait. Dat scheelt je uiteindelijk een x aantal weken cutten. In die tijd dat je niet hoeft te cutten kan je groeien. Een Win, win situatie dus.

Je kan je lichaam niet forceren meer spiermassa aan te zetten door simpelweg meer kcal te blijven eten. Er is een zeker omslagpunt dat meer kcal toevoegen je enkel meer vetopslag gaat opleveren. Hoeveel kcal jij boven onderhoud kan gaan zitten om optimaal te groeien en minimaal vet te worden zal per individu verschillen uiteraard.

Kortom een "echte" bulk is overrated en totaal onnodig. Lees +500kcal boven onderhoud is naar mijn mening onzin om dat structureel binnen te krijgen 7dagen per week, mits je hier geen ervaring mee hebt. Zou je niet vet(ter) worden met dit overschot dan schat je je behoefte simpelweg te laag in.
        Originally posted by emilio75 View Post
        Wat Patricia al zegt kan het voor een wedstrijdBBer wel degelijk nuttig zijn, ieder lichaam werkt anders.
        Volgens mij zeg ik dat ook toch? Het hangt er maar net vanaf wat jezelf acceptabel als vetgain vind in een bulk.
        "Straight outta gym"

Comment

Ieder lichaam werkt wellicht een beetje anders, maar de principes zijn wel degelijk hetzelfde op fysiologisch niveau aangezien we wel allemaal tot dezelfde soort behoren. Dus ook iemand die vergeleken met het gemiddelde veel kCals naar binnen kan werken zal uiteindlijk het omslagpunt bereiken. En dan heeft het geen nut meer veel meer te vreten.

En trouwens, wedstijdbodybuilders gebruiken bepaalde hulpmiddelen om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk spiermassa behouden blijft terwijl zij de vetrandjes eraf trimmen. Maar ook dat heeft zijn grenzen.

I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

Even anders formuleren er zijn wedstrijd bodybuilders die die middelen gebruiken.. niet elke bodybuilder gebruikt eiwitspaarders!

Comment

Net de verkeerde, jammer Inferno....

Comment

Originally posted by Leroy K View Post
                Even anders formuleren er zijn wedstrijd bodybuilders die die middelen gebruiken.. niet elke bodybuilder gebruikt eiwitspaarders!
                Net de verkeerde, jammer Inferno....
                Klopt, maar dat verandert het principe niet. En iemand die naturel traint zal helemaal zijn best moeten doen omdat de ruimte om fouten te maken veel kleiner is.
                I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                - Dave Tate

Comment

Hangt nog steeds van de persoon af, sommige lichamen hebben iets tegen vetopslag.

Comment

Leroy is true natty dus he knows it

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X