No shit, micro's zijn niet hetzelfde als macro's..
afslanken met McDonalds, IIFYM
Collapse
X
-
Originally posted by Cell View PostCells cellulaire puisten remedie:
Puisten zijn niets anders dan minuscule infecties, deze worden veroorzaakt door bacteriën. De bacteriën willen de huid doordringen, maar komen niet verder dan de eerste huidlaag "epidermis". Je lichaam staat niet toe dat deze bacteriën de huid doordringen en het gevecht vindt in je puist plaats.
-Hoe te voorkomen?
Als je eenmaal een puist hebt, kun je niets anders doen dan afwachten totdat het verdwijnt. Het uitknijpen maakt het alleen maar erger omdat:
A) Je knalt alle poriën los en de bacteriën verspreiden zich en je verkloot het eerste afweermechanisme en barrière..
B) Je veroorzaakt nieuwe infecties, want de veroorzaker komt weer in "aanraking" met je huid...
Ik denk dat A opzicht wel duidelijk is. B daarentegen is het tricky gedeelte. De huid op je gezicht is anders dan op je handen, de huid van je bovenlichaam is anders dan je voetzolen. De bacteriën die de huid op je vingertoppen niet kunnen penetreren, penetreren daarentegen met gemak de huid op je gezicht.
De veroorzaker van puisten op je gezicht is in 99% van de gevallen de aanraking met je handen. Er zijn natuurlijk en vanzelfsprekend wel hormonale en andere factoren die de infectie en ratio kunnen beïnvloeden, maar het zijn de bacteriën waar je voor moet oppassen.
Geen aanraking gezicht en dagelijks desinfecterende zeep op gezicht = geen puistjes. Ik wil eerlijk bekennen dat het mij 15 jaar gekost heeft om erachter te komen waar die puisten vandaan kwamen. Ik heb mijn handen ook altijd gewassen en altijd gedoucht, maar toch kwamen die klerelijers er doorheen. Een tijdje opgegeven en maar geaccepteerd, totdat ik laatst een heel verslag over hygiëne moest schrijven en alle huidlagen van de huid uit mijn hoofd moest leren.
Als je nu dus begrijpt dat er bacteriën op je gezicht terechtkomen (door aanraking) kun je twee dingen doen.
A) Nooit meer je gezicht aanraken (ik wil wedden dat er geen nieuwe puistjes meer zullen ontstaan, mits je geen een of andere interne factor uit balans haalt).
B) De bronnen voor bacteriën aanpakken, voor het geval je onbewust weer je gezicht aanraakt......
C) Bij de tattooshop een desinfecterende zeep halen en tijdens het douchen, je gezicht ermee wassen.
Je kunt ze natuurlijk beter allemaal tegelijk doen, zekere voor het onzekere..
Cell kijkt verder dan zijn neus lang is en ik heb de broedplaats van mijn bacteriën gevonden en geëlimineerd! Jarenlang heb ik achter de pc gezeten en de pc en internet is deels mijn leven geworden. Wanneer ik achter de pc zit, raak ik wanneer ik diep aan het denken ben wel eens mijn gezicht aan. Ik denk dat iedereen dat wel onbewust doet, maar ik deed dat in ieder geval wel.
Heb je enig idee hoeveel bacteriën er op je toetsenbord zitten? Ze voeden zich op dode huidschilfers en vetten die vanuit je vingertoppen op de toetsenbord beëindigen. Je blijft ze voeden, doordat je ze blijft aanraken....not anymore! Ik pas om de twee dagen een volledige genocide toe en mijn wapen is HG toetsenbordreiniger ^^.
Voor het eerst in 15 jaar ben ik de oorlog aan het winnen en heb ik geen nieuwe puisten meer.. Nu nog wat verzinnen voor al die acne littekens grrrrr
Denk aan je afstandbediening, je mobiele telefoon, je controller van je ps3/4/xbox 360/One/Wii..waar de fack je ook aanraakt, het zit vol met micro-organismen..fight them and do not let them slap your face!!
Macrofagen vs bacterie :
Mag ik hier een topic over starten?
Comment
-
Al die tijd heeft niets geholpen, totdat ik er dus achter kwam dat als je na je 20ste nog last van acne hebt, dan moet je dus alternatief denken..sinds dat ik alles desinfecteer en van mijn gezicht afblijf, alles netjes verdwijjnt ^^ van alles geprobeerd, afblijven werkt dus het best voor mij typo WinPhThere are no pacts between lions and men!
Comment
-
Originally posted by Cell View PostAl die tijd heeft niets geholpen, totdat ik er dus achter kwam dat als je na je 20ste nog last van acne hebt, dan moet je dus alternatief denken..sinds dat ik alles desinfecteer en van mijn gezicht afblijf, alles netjes verdwijjnt ^^ van alles geprobeerd, afblijven werkt dus het best voor mij typo WinPh
En ben je nu acne vrij?
Comment
-
Originally posted by generation_iron View PostDat is geen antwoord op de vraag Wat heb je tot nu toe geprobeerd, b5.. roa??
En ben je nu acne vrij?There are no pacts between lions and men!
Comment
-
Originally posted by Cell View PostZo erg was het ook weer niet om aan de accu te gaan. B5 ken ik niet. Ik bedoel dat ik van alles uit mijn voeding heb gehaald om erachter te komen waar het aan lag. Huis tuin en keuken middelen geprobeerd, oma's stijl lol. Nu kan ik mij, op een paar uitgedroogde/herstellende achterlopers na, acne vrij ^^.. 99 post alweer, nu niets meer vragen
Probeer het zou ik zeggen!
Comment
-
Originally posted by Iron Mind View PostJe gezicht wassen met desinfecterende zeep lijkt mij overigens niet zo'n slim idee of je moet weer een of ander zalfje pakken.
Je gezicht droogt anders ziek uit
Comment
-
Originally posted by generation_iron View PostIs dit niet tijdelijk? Ik gebruik ook al een tijdje differin gel, de eerste weken kreeg ik een hoop schilvers en droge huid en nu weinig last?
Met een droge huid en allerlei schilvers op je face lijkt het mij dat je net zoveel kans hebt op puistjes, doordat je je huid uitdroogt en de beschermlaag er af gehaald hebt..Last edited by Iron Mind; 07-01-2014, 17:12."Straight outta gym"
Comment
-
Originally posted by Iron Mind View PostHet zal wel per persoon verschillen, maar ik ga niet met de vellen op me gezicht rondlopen voor weken achtereen door me gezicht te wassen met zeep.
Met een droge huid en allerlei schilvers op je face lijkt het mij dat je net zoveel kans hebt op puistjes, doordat je je huid uitdroogt en de beschermlaag er af gehaald hebt..
Beter tijdelijk wat erger erbij lopen en vervolgens beter als ervoor dan elke dag irriteren aan die uitstortingen in en om het gezicht. En zoals ik al zei, het uitdrogen was tijdelijk..
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door sportsbyteThe IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
-
Kanaal: Algemeen
17 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 65kg 6x
- 65kg 7x
Safety bar back extension:
- 35kg 5x
- 21kg 15x...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
Antwoord op Spierbouwers.nldoor NancyfrankSex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
-
Kanaal: Links
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzMaandag niet getraind, had een sollicitatie in de ochtend en daarna werken, keertje wat langer rust kon ook geen kwaad.
Deze week maar keertje 2...-
3 dagen geleden -
-
door enroutechnologies
- Understanding Fleet Management: A fleet management system is an all-encompassing solution designed to help businesses efficiently manage their vehicle
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.-
Kanaal: Even voorstellen...
4 dagen geleden -
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 82.5kg 6x
- 82.5kg 7x
Deficit wide grip SL DL:
- 80kg 3x10...-
1 week geleden -
-
door harryjkevin0Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 62.5kg 12x
1 sec paused safety bar squat:
- 91kg 2x
Wide grip...-
1 week geleden -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment