afslanken met McDonalds, IIFYM

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

No shit, micro's zijn niet hetzelfde als macro's..

Comment

Originally posted by Cell View Post
      Cells cellulaire puisten remedie:

Puisten zijn niets anders dan minuscule infecties, deze worden veroorzaakt door bacteriën. De bacteriën willen de huid doordringen, maar komen niet verder dan de eerste huidlaag "epidermis". Je lichaam staat niet toe dat deze bacteriën de huid doordringen en het gevecht vindt in je puist plaats.

-Hoe te voorkomen?

Als je eenmaal een puist hebt, kun je niets anders doen dan afwachten totdat het verdwijnt. Het uitknijpen maakt het alleen maar erger omdat:

A) Je knalt alle poriën los en de bacteriën verspreiden zich en je verkloot het eerste afweermechanisme en barrière..
      B) Je veroorzaakt nieuwe infecties, want de veroorzaker komt weer in "aanraking" met je huid...

Ik denk dat A opzicht wel duidelijk is. B daarentegen is het tricky gedeelte. De huid op je gezicht is anders dan op je handen, de huid van je bovenlichaam is anders dan je voetzolen. De bacteriën die de huid op je vingertoppen niet kunnen penetreren, penetreren daarentegen met gemak de huid op je gezicht.

De veroorzaker van puisten op je gezicht is in 99% van de gevallen de aanraking met je handen. Er zijn natuurlijk en vanzelfsprekend wel hormonale en andere factoren die de infectie en ratio kunnen beïnvloeden, maar het zijn de bacteriën waar je voor moet oppassen.

Geen aanraking gezicht en dagelijks desinfecterende zeep op gezicht = geen puistjes. Ik wil eerlijk bekennen dat het mij 15 jaar gekost heeft om erachter te komen waar die puisten vandaan kwamen. Ik heb mijn handen ook altijd gewassen en altijd gedoucht, maar toch kwamen die klerelijers er doorheen. Een tijdje opgegeven en maar geaccepteerd, totdat ik laatst een heel verslag over hygiëne moest schrijven en alle huidlagen van de huid uit mijn hoofd moest leren.

Als je nu dus begrijpt dat er bacteriën op je gezicht terechtkomen (door aanraking) kun je twee dingen doen.

A) Nooit meer je gezicht aanraken (ik wil wedden dat er geen nieuwe puistjes meer zullen ontstaan, mits je geen een of andere interne factor uit balans haalt).
      B) De bronnen voor bacteriën aanpakken, voor het geval je onbewust weer je gezicht aanraakt......
      C) Bij de tattooshop een desinfecterende zeep halen en tijdens het douchen, je gezicht ermee wassen.

Je kunt ze natuurlijk beter allemaal tegelijk doen, zekere voor het onzekere..

Cell kijkt verder dan zijn neus lang is en ik heb de broedplaats van mijn bacteriën gevonden en geëlimineerd! Jarenlang heb ik achter de pc gezeten en de pc en internet is deels mijn leven geworden. Wanneer ik achter de pc zit, raak ik wanneer ik diep aan het denken ben wel eens mijn gezicht aan. Ik denk dat iedereen dat wel onbewust doet, maar ik deed dat in ieder geval wel.

Heb je enig idee hoeveel bacteriën er op je toetsenbord zitten? Ze voeden zich op dode huidschilfers en vetten die vanuit je vingertoppen op de toetsenbord beëindigen. Je blijft ze voeden, doordat je ze blijft aanraken....not anymore! Ik pas om de twee dagen een volledige genocide toe en mijn wapen is HG toetsenbordreiniger ^^.

Voor het eerst in 15 jaar ben ik de oorlog aan het winnen en heb ik geen nieuwe puisten meer.. Nu nog wat verzinnen voor al die acne littekens grrrrr

Denk aan je afstandbediening, je mobiele telefoon, je controller van je ps3/4/xbox 360/One/Wii..waar de fack je ook aanraakt, het zit vol met micro-organismen..fight them and do not let them slap your face!!

Macrofagen vs bacterie :

Mag ik hier een topic over starten?
      Welke middelen in die 15 jaar heb je gebruikt?

Comment

Al die tijd heeft niets geholpen, totdat ik er dus achter kwam dat als je na je 20ste nog last van acne hebt, dan moet je dus alternatief denken..sinds dat ik alles desinfecteer en van mijn gezicht afblijf, alles netjes verdwijjnt ^^ van alles geprobeerd, afblijven werkt dus het best voor mij typo WinPh
        There are no pacts between lions and men!

Comment

Wtf topic hijack?
          The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

My bad, i m out excuses..vakantie is toch voorbij

Comment

Al die tijd heeft niets geholpen, totdat ik er dus achter kwam dat als je na je 20ste nog last van acne hebt, dan moet je dus alternatief denken..sinds dat ik alles desinfecteer en van mijn gezicht afblijf, alles netjes verdwijjnt ^^ van alles geprobeerd, afblijven werkt dus het best voor mij typo WinPh
              Dat is geen antwoord op de vraag Wat heb je tot nu toe geprobeerd, b5.. roa??
              En ben je nu acne vrij?

Comment

Originally posted by generation_iron View Post
                Dat is geen antwoord op de vraag Wat heb je tot nu toe geprobeerd, b5.. roa??
                En ben je nu acne vrij?
                Zo erg was het ook weer niet om aan de accu te gaan. B5 ken ik niet. Ik bedoel dat ik van alles uit mijn voeding heb gehaald om erachter te komen waar het aan lag. Huis tuin en keuken middelen geprobeerd, oma's stijl lol. Nu kan ik mij, op een paar uitgedroogde/herstellende achterlopers na, acne vrij ^^.. 99 post alweer, nu niets meer vragen

Comment

Zo erg was het ook weer niet om aan de accu te gaan. B5 ken ik niet. Ik bedoel dat ik van alles uit mijn voeding heb gehaald om erachter te komen waar het aan lag. Huis tuin en keuken middelen geprobeerd, oma's stijl lol. Nu kan ik mij, op een paar uitgedroogde/herstellende achterlopers na, acne vrij ^^.. 99 post alweer, nu niets meer vragen
                  Ben blij dat het voor je werkt, maar als ik het zo begrijp had je last van een lichte vorm van acne. Het is al langer bekend dat hij (meestal) niet te wijten is aan voeding. En de middelen die je gebruikt hebt werken ook niet. B5 doet echt wonderen voor me, ik zit nu in een kuur en het is echt beperkt gebleven (wonder boven wonder) als ik straks off ben verwacht ik dan ook helemaal zuiver te zijn.
                  Probeer het zou ik zeggen!

Comment

Je gezicht wassen met desinfecterende zeep lijkt mij overigens niet zo'n slim idee of je moet weer een of ander zalfje pakken.

Je gezicht droogt anders ziek uit
                    "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Iron Mind View Post
                      Je gezicht wassen met desinfecterende zeep lijkt mij overigens niet zo'n slim idee of je moet weer een of ander zalfje pakken.

Je gezicht droogt anders ziek uit
                      Is dit niet tijdelijk? Ik gebruik ook al een tijdje differin gel, de eerste weken kreeg ik een hoop schilvers en droge huid en nu weinig last?

Comment

Originally posted by generation_iron View Post
                        Is dit niet tijdelijk? Ik gebruik ook al een tijdje differin gel, de eerste weken kreeg ik een hoop schilvers en droge huid en nu weinig last?
                        Het zal wel per persoon verschillen, maar ik ga niet met de vellen op me gezicht rondlopen voor weken achtereen door me gezicht te wassen met zeep.

Met een droge huid en allerlei schilvers op je face lijkt het mij dat je net zoveel kans hebt op puistjes, doordat je je huid uitdroogt en de beschermlaag er af gehaald hebt..
                        Last edited by Iron Mind; 07-01-2014, 17:12.
                        "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Iron Mind View Post
                          Het zal wel per persoon verschillen, maar ik ga niet met de vellen op me gezicht rondlopen voor weken achtereen door me gezicht te wassen met zeep.

Met een droge huid en allerlei schilvers op je face lijkt het mij dat je net zoveel kans hebt op puistjes, doordat je je huid uitdroogt en de beschermlaag er af gehaald hebt..
                          Achja, als het daadwerkelijk gaat verbeteren (wat in mijn geval is) dan heb ik het er wel voor over.
                          Beter tijdelijk wat erger erbij lopen en vervolgens beter als ervoor dan elke dag irriteren aan die uitstortingen in en om het gezicht. En zoals ik al zei, het uitdrogen was tijdelijk..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X