Ik neem voor de training 2 tabletten creatine ethyl ester en erna ook 2 tabletten en een shake van 30 gram pure whey proteine isolate met 200 ml halfvolle melk. Ik heb nooit spierpijn na het trainen . Nou is het makkelijk zeggen dan train je niet hard genoeg, maar ik ben heel fanatiek bezig en in een half jaar tijd ben ik zeker sterker geworden. Mijn vraag is: is de creatine wel veilig? en wat doet het precies?
Wat doet creatine ethyl ester?
Collapse
X
-
-
Ten eerste, wat creatine doet, daar zijn honderden links met uitleg over te vinden.
Creatine is zeker veilig als je de aanbevolen doseringen min of meer opvolgt.
Ten tweede, hoezo neem je al zolang iets tot je, als je niet eens weet wat het doet?
Mijns inziens werkt creatine monohydraat poeder in de praktijk net zo goed als die duurdere, creatine varianten (Ethyl ester, Alpha Keto Glutarate, etc) die in theorie beter opneembaar zouden zijn. Vooral marketing als je het mij vraagt.
Comment
-
Mijn ervaring: helemaal niets. Neem gewone creatine...In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."
If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.
Comment
-
De ester maakt het iets hydrofober waardoor het ook enigszins langs het celmembraan kan diffunderen (vrij nuttelos want de creatine transporter doet het al prima). Daarnaast is de halfwaardetijd (degradatie naar creatinine) bij een neutrale pH waarde enkele seconden. Geldverspilling dus.Auteur van Bonds Androgene Anabole Steroïden (ISBN: 978-90-824123-0-7, peterbond.nl).
Comment
-
Hoi Sjoerd, ik had gelezen dat gewone creatine bij vrouwen juist vocht vast houdt. En dat doen vrouwen al genoeg. ( periodiek ) Gewone creatine moet je opbouwen en bij deze pillen neem je ze gewoon in als je traint. Ik merk wel dat ik heel regelmatig kan verzwaren. Wat meer kracht geeft en bijna geen spierpijn. Ik vroeg mij alleen af of het wel veilig is en waar de toch wel snelle kracht vandaan.komt. Jaa, uit je spieren.
Comment
-
Oke nou even in jip en janneke taal:
Creatine houdt vocht vast in je spieren, vocht in je spieren zorgt over het algemeen dat ze sterker worden.
Ja gewone creatine houdt vocht vast bij vrouwen, ook bij mannen en 'rare'?? creatine houdt ook vocht vast bij vrouwen, en ja ook bij mannen.
Als jij heel regelmatig kan verzwaren, dan til je die andere keren dus niet op je zwaarst.
Ja creatine is volledig veilig.
Waar de snelle kracht vandaan komt? Gewoon uit je lichaam en die snelle kracht waar je het over hebt komt niet door de creatine.
Comment
-
Originally posted by Spuitelf11 View PostDe ester maakt het iets hydrofober waardoor het ook enigszins langs het celmembraan kan diffunderen (vrij nuttelos want de creatine transporter doet het al prima).
Wat ik zou denken is dat een ethyl-koppeling het net makkelijker doet oplossen in vetten(net zoals AS), maar die ethyl-koppeling maagzuur niet zo leuk vind(ook zoals meeste AS).the one and only tabata overlord
Comment
-
Originally posted by Genjuro View PostNu ken ik van creatine-eee amper iets, maar hogere hydrofobie draagt bij tot diffusie in de maag? Zeker van?
Wat ik zou denken is dat een ethyl-koppeling het net makkelijker doet oplossen in vetten(net zoals AS), maar die ethyl-koppeling maagzuur niet zo leuk vind(ook zoals meeste AS).Auteur van Bonds Androgene Anabole Steroïden (ISBN: 978-90-824123-0-7, peterbond.nl).
Comment
-
Originally posted by Spuitelf11 View PostEsters maken hydrofober ja, i.e. beter oplosbaar in vet.
Maagzuur zal hydrolyse bevorderen van de ester, en dan krijg je gewoon creatine (wat geen probleem is).the one and only tabata overlord
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 65kg 6x
- 65kg 7x
Safety bar back extension:
- 35kg 5x
- 21kg 15x...-
Kanaal: Trainingslogjes
13 uur geleden -
-
Antwoord op Spierbouwers.nldoor NancyfrankSex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
-
Kanaal: Links
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzMaandag niet getraind, had een sollicitatie in de ochtend en daarna werken, keertje wat langer rust kon ook geen kwaad.
Deze week maar keertje 2...-
2 dagen geleden -
-
door enroutechnologies
- Understanding Fleet Management: A fleet management system is an all-encompassing solution designed to help businesses efficiently manage their vehicle
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.-
Kanaal: Even voorstellen...
3 dagen geleden -
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 82.5kg 6x
- 82.5kg 7x
Deficit wide grip SL DL:
- 80kg 3x10...-
1 week geleden -
-
door harryjkevin0Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 62.5kg 12x
1 sec paused safety bar squat:
- 91kg 2x
Wide grip...-
1 week geleden -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
1 week geleden -
-
door ShuconaRodShuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment