Beginner rooksignalen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Het was idd een link maar denk plak hem even zo neer omdat het dan zo gelezen ken worden

Comment

Originally posted by eric jan View Post
      Het was idd een link maar denk plak hem even zo neer omdat het dan zo gelezen ken worden

Ja maar de onderbouwing van waarom KT nu wel beter is dan cardio miste ik even. Als ik het niet zou weten zou de laatste alinea mij niet overtuigen.
      All time PRs: 195/135/232,5
      Meet PRs: 185/132,5/232,5

Comment

Originally posted by Aapje1990 View Post
        Oh haha sorry.. ik ben 1.72 cm. Een vriend van mij helpt soms met die dumbels maar die heeft niet altijd de tijd om mij te helpen. dus in 1,5 maand is het pas 1 keer gelukt om samen te trainen.

Wat hebben jullie nog meer nodig om mij te helpen? Ik ga sowieso invullen wat ik per dag eet. Heb al op me kop gekregen dat ik veel te veel zetmeel eet dus dat moet er echt uit.
        Zaken die belangrijk zijn om te weten:
        1. Lengte, gewicht, vet%.
        2. Wat doe je voor werk en hoelang per dag? (zittend, lopen/staan, fysiek werk?).
        3. Wat doe je op dit moment aan sport (hoe vaak per week, hoe lang, wat doe je als je sport).
        4. Hoe ziet je voeding er op dit moment uit (ook totale hoeveel kcal, koolhydraten eiwitten en vetten vermelden).
        5. Wat gebeurt er met je lichaamsgewicht bij deze inname van voeding?
        6. Wat is het doel waar je naartoe wilt werken.
        ----------------------------

Een aantal van deze zaken heb je verspreid door het hele topic vast al genoemd, maar het is toch altijd goed om alles samen bij elkaar in je beginpost te zetten (of dit te laten doen door een moderator als je deze post zelf niet meer kunt aanpassen).

Vet% inschatten op basis van foto's is nooit super nauwkeurig, maar kan wel een grove inschatting geven. Als ik kijk naar jouw foto denk ik toch dat je vet% al snel rond de 30%+ ligt. Als jij de twee 'zwembanden' en de 'lovehandles' weg wilt hebben, dan zul je ongeveer naar de 20-22% moeten gaan. Dit betekent dat je toch een heel aantal kilo's af zult moeten vallen (in tegenstelling tot wat jij zelf denkt). Zorg bij het stellen van een doel, dat dit dus ook realistisch is!!.

Succes
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

@bigdude:

Je geeft in dit topic een matig advies welke ook nog eens simpelweg onjuist is:

Originally posted by Bigdude View Post
          Hoi welkom. Wil je van je probleem gebied af zul je cardio moeten gaan doen. hardlopen fietsen etc.
          Nu kan ik theoretisch onderbouwen waarom dit onjuist is, maar omdat praktijkvoorbeelden jou meer aanspreken: Mijn beste fysiek ooit heb ik bereikt zonder cardio.
          --------------------------------------------

Vervolgens wordt je in dit topic door een aantal mensen erop gewezen dat je advies matig en onjuist is. En in plaats van open te staan voor de visie van anderen, schiet je direct in de verdediging en probeer je mensen uit te dagen en persoonlijk aan te vallen. Dit is niet het soort gedrag dat wij hier op het forum waarderen en wanneer ik dit gedrag herhaaldelijk zie, zal dit resulteren in een ban.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
            @bigdude:

Je geeft in dit topic een matig advies welke ook nog eens simpelweg onjuist is:

Nu kan ik theoretisch onderbouwen waarom dit onjuist is, maar omdat praktijkvoorbeelden jou meer aanspreken: Mijn beste fysiek ooit heb ik bereikt zonder cardio.
            --------------------------------------------

Vervolgens wordt je in dit topic door een aantal mensen erop gewezen dat je advies matig en onjuist is. En in plaats van open te staan voor de visie van anderen, schiet je direct in de verdediging en probeer je mensen uit te dagen en persoonlijk aan te vallen. Dit is niet het soort gedrag dat wij hier op het forum waarderen en wanneer ik dit gedrag herhaaldelijk zie, zal dit resulteren in een ban.
            Ik kan je hierin deels volgen. Echter mijn reactie word deels bepaald door de persoon die mij constant qoute en probeert uit de tent te lokken.
            Maar goed het zal wel. Zal on topic reageren

Comment

Originally posted by Bigdude View Post
              Ik kan je hierin deels volgen. Echter mijn reactie word deels bepaald door de persoon die mij constant qoute en probeert uit de tent te lokken.
              Maar goed het zal wel. Zal on topic reageren
              Ik weet niet exact wat de historie tussen jou en bepaalde andere personen is. Daar kan ik dus niet op ingaan. Wel kan ik kijken naar wat ik hier nu heb geconstateerd:
              -------------------------

1. Je geeft een incorrect advies aan een lid.
              2. In dit topic ben je daar door 4 personen op gewezen (Pren, Fitnessboer, Pescatore, Rain).
              3. Jij wordt boos op iemand die 'je uit de tent lokt'.

Nu moet je je afvragen of alle reacties die je op jouw advies gekregen hebt 'uit de tent lokken' is, of dat de meeste van deze mensen je gewoon willen laten weten dat je ongelijk hebt (en tevens de topic starter op deze manier op de hoogte stellen hiervan).
              ------------------------------------------------------

Ik begrijp jouw standpunt ook. Je wordt niet door iedereen in dit topic even netjes gewezen op je ongelijk. En voor mijn gevoel is er inderdaad één persoon, die hier niet reageert om de topic starter zo goed mogelijk verder te helpen, maar om jou een paar 'tikken' uit te delen (zou hij handelen in het belang van de TS had hij deze allang van een goed advies kunnen voorzien, in plaats van alleen maar te hameren op jou).

Inhoudelijk gezien heeft deze persoon wel gelijk (en deze persoon weet dit en het lijkt er inderdaad sterk op dat deze persoon je aan het 'uitlokken' is).

Geloof mij dat ook dat niet ongemerkt aan mij voorbij gaat. Puur om het feit dat ik deze persoon niet aanspreek, betekent dit niet dat het me niet opgevallen is en dat ik dit niet verder meeneem.

Comment

@Dyno je kan het beestje gewoon bij de naam noemen hoor. "Deze persoon", really? Ik ben niet zo snel op mijn pik getrapt. Vind het echter nergens over gaan, dat terzijde.

@Bigdude, je geeft overal advies. Probleem is dat het letterlijk nooit kant of wal raakt en vervolgens ga je stronteigenwijs doen zonder ooit inhoudelijk iets te melden. Dat je je uit de tent gelokt voelt komt wss omdat ik je herhaaldelijk heb aangeraden dat het niet handig is beginners te adviseren als je zonder uitzondering met onzin op de proppen komt. Je kan met wat meer ervaren leden je wonderlijke ervaringen delen maar deze zijn beter in staat te bepalen of ze er al dan niet wat aan hebben.
                Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                  @Dyno je kan het beestje gewoon bij de naam noemen hoor. "Deze persoon", really? Ik ben niet zo snel op mijn pik getrapt. Vind het echter nergens over gaan, dat terzijde.
                  Ik had je inderdaad direct bij naam kunnen noemen. Dit doe ik echter liever niet wanneer dit niet nodig is. Iedereen die zich aangesproken voelt, zou namelijk vanzelf wel reageren. Dat je het nergens over vindt gaan mag natuurlijk. Feit blijft wel dat je elke kans aangrijpt om Big Dude te confronteren (of zoals hij het noemt, 'uitlokken').

Dat je hem wijst op het feit dat informatie die hij verschaft onjuist is of dat zijn adviezen van matige kwaliteit zijn, is absoluut terecht. De manier waarop je dat communiceert is echter weer een heel ander verhaal. In dit topic doe je dat niet op een respectvolle manier.

Comment

Misschien heeft de manier waarop mensen hem corrigeren te maken met zijn eigen houding en het feit dat meneer de "wedstrijd bodybuilder" denkt, of nouja denkt, hij is er gewoon heilig van overtuigd dat al die onzin die die rondspuit nog waar is ook.

Comment

Uiteraard zal dat meespelen. Maar dat betekent niet dat dit gedrag daarom maar goedgekeurd moet worden.
                      Meer in een algemene samenhang: Dat een overtreding die gemaakt wordt een reden/oorzaak heeft, betekent niet dat het daarom geen overtreding meer is.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X