Invasie in een health gym

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Invasie in een health gym

De meesten die op DBB actief zijn kennen deze column wel!
    Mensen die het niet kennen zal ik ff in het kort uitleg geven wat het inhoud.
    Mijn vriendin en ik wonen een kilometertje of 50 uit elkaar en zelf traint ze nu ook!
    Over de begeleiding op het gebied van voeding en oefening is ze niet bepaald ter spreken.
    Aangezien ik vrij veel sport heb ik haar beloofd haar te helpen.
    Kleine update van de sportschool het heet Gymnasion en gevestigd in Heerenveen.
    Als je de deur binnenkomt moet je eerst met een trap naar boven om bij de bar te komen!
    Achter de bar worden o.a Bounty's, Twix,Balisto en allerlei andere calorie bommen verkocht!
    Aangezien bodybuilder naar nu blijkt niet welkom zijn levert elke training wel leuke gespreksstof op!
    Als slogan heeft de Gym Gezond,Gezellig, Gymnasion!
    Mijn slogan luidt eerder Trainen,Afzien,Groeien
    Op DBB heb ik al verteld over mijn eerste training leverde leuke reply's op!
    Nu zal ik vertellen van een nieuwe training!
    Iedere week train ik naast cardio daar 1 spiergroep ( zal strax iets meer worden )

Nadat ik vorige week verteld heb van mijn been training is het nu de beurt aan rug en biceps!~

Aangekomen in de Gym moesten we onze pas door de kaartlezer trekken en vertrok mijn vriendin met deels mijn spullen de kleedkamer in om het in het kluisje te stoppen.
    Nadat ook zij omgekleed was ( ik doe het huis al ze woont op een steenworp afstand van de gym ) liepen wij de zaal in!
    Gezien de temperatuur waren er weinig mensen in de gym op enkele huisvrouwtjes na die druk cardio deden, terwijl ze keken naar hun lievelingssoap op de tv's die bevestigd zijn aan de muur!
    Wij liepen de trap op om naar de Lat Pull Down te gaan.
    Mijn vriendin ging na enige instructies als eerste en na 15 rep's zat haar eerste set erop!
    Ik zou Pull's doen met de stang aan de voorkant om wat meer lat's aan te spreken na mijn 12 rep's was ik klaar en bemerkte ik al wat blikken uit de kantine van het personeel!
    Mijn vriendin begon aan haar 2e set en dat gin wel redelijk goed ze pakte de instructies snel op scheelt een hoop!
    Ik verhoogde het gewicht op de stack en voordat ik aantrok keek ik ff de kantine in dit keer keek 1 van de instructrices onder het genot van een glas cola
    Ik deed lekker relaxed mijn rep's en op het eind klapten de gewichten op elkaar aangezien het een houten vloer was golfde het lekker door!
    Mijn vriendin deed haar 3e set en ik deed als afsluiting mijn laatste set redelijk gewicht en voelde wel lekker!
    Volgende oefening die we zouden doen stond ernaast en was de seated row.
    Na enige uitleg begon mijn vriendin aan haar rep's en al snel viel mijn oog op de stang die ik niet veel later af zou koppelen om beneden T bar's te doen!
    Geen bijzonderheden bij deze oefening en al snel liep ik met stang naar beneden en knalde de barbell op de grond met een paar schijven erop!
    Ff opwarmen en aanvoelen hoe de oefening ging, aangezien het al bijna 2 jaar geleden was dat ik deze oefening had gedaan ging het weer moeiteloos!
    Druk op zoek naar andere schijven die er bij op moesten kwam ik tot de ontdekking dat de schijven over verschillende diameters beschikten en dus niet iedere schijf erop past
    Na wat gezoek en gerommel vond ik in totaal 3x20kg 4x10 4x5
    alles zat op de stang en ik deed mijn laatste set T bar's.
    Het gevoel was fantastisch om weer eens te doen ( mijn gym waar ik normaal train beschikt niet over de mogelijkheden om te T barren )
    Toen ik mij op zou maken om te gaan deadliften en ik mijn eerste set deed kwam er een kerel binnenlopen!
    Hij vroeg op zn Fries ( aangezien ik geen Fries kan typen moeten jullie het helaas doen met de vertaling ) ben je zo klaar met knoeien, ik moet namelijk ook nog bankdrukken!
    Hij legde de klemtoon op zo'n manier dat hij deed voorkomen alsof hij dezelfde oefening ook moest doen!
    Toen de beste man zei : "met een kwartiertje ben je wel klaar toch,, zei ik daqt ik met 5 minuten wel klaar ben!
    Na nog 2 sets deads ging ik nog ff roeien met een halter, maar dit zou uitlopen op een ramp als ik lekker zwaar zou gaan!
    Er waren namelijk geen klemmen dus lekker explosief roeien zat er niet in!
    Dus deed ik iets meer rep's met een wat minder explosievere intensiteit!
    Daarna gingen we weer naar boven om Pull over's te doen ( 1 doet hem bij borst ander bij rug aangezien het een gecombineerde oefening is waarbij je meerdere spiergroepen aanspreekt ben ik voor afwisseling van deze oefeningen ).
    Boven zag ik de beste man die mij "stoorde" tijdens mijn dead's zijn oefeningen doen!
    Borst, schouders,borst,triceps,borst,schouders, buik om vervolgens weer borst te doen!
    Wij waren klaar met de pull overs en deden als afsluiting back extensions op de machine!
    Mijn mening is dat een beginner beter eerst alles op een machine kan leren en dan pas over te stappen op losse gewichten!!!
    Toen ik mijn 2e set back extensions deed viel mij op dat een kerel al enkele minuten nietszeggend naar ons zat te kijken ik laat mij verder niet afleiden en ging lekker door!
    Na onze back extensions vroeg de man of we klaar waren er kwam zowaar geluid uit
    Na nog een beetje de bicep's te hebben opgepompt besloten we dat deze training erop zat en hebben we weer een lachwekkende training gehad
    Jay Cutler's One step closer nu te koop bij mij info per PM

Interessant!! Kun je er misschien nog iets meer over vertellen?

1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

Ik ga een soort log bijhouden en zal proberen van iedere training een kort verslagje te maken!
      Aangezien ze BB'ers er het liefst niet hebben denk ik persooblijk dat ik daar binnenkort niet meer welkom ben
      Maar wat wil je nog meer weten dan?

Comment

Was een geintje.  

Werk je ook of ben je gewoon een snelle typer?

Groetn
        1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

leuk om te lezen,
          ik heb ook bij zo'n sportschool gezeten en ben gelukkig daar weg gegaan.verhaal komt me dus wel bekent voor, daar moesten ze ook niks van bb-ers hebben (hele discussie gehad)
          op mijn nieuwe sportschool lopen gelukkig wel genoeg bb-ers waar ik weer een hoop van kan opsteken. ik ben blij dat ik van die loosertjes af ben!!
          Sponsored by:
          Inshapesupplements

Comment

Werk op oproepbasis
            Vaak in de middaguren dus tijd zat om te trainen
            Ik woon zelf in Assen en die gym waar ik over vertel is mijn 2e gym ( tot 1 september ) 2 maand onbeperkt voor 45€ word strax wat als ik 3 week vakantie heb en de meeste tijd in die gym doorbreng!

Comment

Sommige delen zijn heel erg herkenbaar. Vooral de blikken vanaf de bar als je bezig ben..

Hele leuke log!

Greets...
              Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

een heel verhaal.

Maar wat wil je nu eigenlijk?
                Is er maar 1 sportschool in Heerenveen?
                Anders snap ik niet waarom je naar een sportschool gaat die niet bij jou doelstellingen past om dit elke training weer te constateren.
                No offence maar persoonlijk vind ik het geen collum maar een slecht verhaal.

Comment

Mijn vriendin traint daar dus help ik haar daar om haar doelstellingen te bereiken!
                  En hoe doe je dat het best door zelf te trainen i.p.v van alles vertellen terwijl je er niet bij bent!
                  Als je het verhaal niet snapt prima, maar ga asjeblieft niet lopen klagen dat dit triest is!
                  Ga er zelf eens trainen dan zul je zelf zien hoe triest die gym is.
                  Ik houd gewoon een logje bij over de vooroordelen over BB'ers de oefeningen die ik daar doe en de dingen die mij opvallen!
                  Mensen vroegen mij erom om deze log voort te zetten en dat doe ik dus!
                  Ik probeer alleen een vermakelijk stukje te maken meer niet!
                  En als je het niks aan vind toedels gewoon het topic niet lezen

Comment

Is erg leuk om te lezen ben benieuwd naar de volgende

Alles blijft, Alles gaat, Alles blijft gaan

Comment

Misschien dat ie een foto van je vriendin wel boeiend vind??

1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

Ik denk dat een keertje samen trainen hem meer zal leren

Comment

It is scientificaly proven that the surface of the wings of a bumblebee is too small to fly, but the bumblebee doesnt know this and she flies

Comment

Originally posted by [b
                            Citaat[/b] (Lobsterboy @ Jul. 18 2005,14:05)]een heel verhaal.

Maar wat wil je nu eigenlijk?
                            Is er maar 1 sportschool in Heerenveen?
                            Anders snap ik niet waarom je naar een sportschool gaat die niet bij jou doelstellingen past om dit elke training weer te constateren.
                            No offence maar persoonlijk vind ik het geen collum maar een slecht verhaal.
                            Laat die gast in zn waarde zeg..
                            Het valt me op dat je wel vaker betweterig overkomt..
                            Altijd overal tegeningaan en zelf heb je altijd gelijk beetje jammer imo..

Edit Curiosio; doet niet terzake hier.

In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
                            Squat 230 kilo
                            Bankdrukken 137.5 kilo
                            Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Helemaal mee eens!

Lees het dan lekker niet ofzo maar met dat soort replies schieten we geen moer op.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X