LB / Drama

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• LB / Drama

LB / Drama

Beste Bodynetters,

Al eerder heb ik een soortgelijk topic geopend (weliswaar in een iets andere context).
    Zoals enkelen weten loopt mijn LB zwaar achter op mijn UB.
    __________________________________________________ _______________________________________

Belangrijke kanttekening: momenteel eet ik onder behoefte en sinds gisteren ook low carb, dus dit werkt niet progressie bevorderend. Toch hoop () ik op wat lineaire progressie.
    __________________________________________________ _______________________________________

Sinds enkele maanden ben ik gerichter aan het trainen op mijn LB.
    Momenteel wil dat zeggen: Leg press, Dead lift (met Hex Bar) en calf raises.
    Ik was aan het Squatten (dit heeft vanzelfsprekend ook de voorkeur), echter hierin liep ik vast.
    Verder als 24 reps (verdeeld over 3 sets) kwam ik met geen mogelijkheid. Ik heb mogelijk ook een behoorlijke littekenbreuk in mijn onderbuik, dus vandaar mijn overstap naar de Leg press. De Deadlift is al genoeg belasting.

Met Dead liften en de Calfraises win ik aan kracht (ondanks mijn calorie-tekort).
    __________________________________________________ ________________________________________

Mijn probleem zijn mijn Quadriceps. Ik kom niet verder.
    Zes weken (2x p.w) Leg Press gedaan, op zich ging ik hierin wel langzaam in vooruit.

Vandaag dacht ik laat ik eens proberen te Squatten, 2x25 kg kg op de barbell gedaan (70 kg totaal dus), ik haalde amper 5 reps.

Hoe kan dit ? Momenteel zwaar teleurgesteld.
    Over 5 weken hoop ik op een acceptabel VP te zitten, dan ga ik starten met 5x5 (voorlopig onder coaching).

Wie o wie heeft er tips / adviezen / bemoedigingen voor mij ?

Afkraken laat maar zitten, dat doe ik zelf wel

Mvg: spillebeen

---------- Toegevoegd om 17:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:40 ----------

24 reps met 60 kg, by the way

---------- Toegevoegd om 17:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:42 ----------

P.s. voor de mogelijke littekenbreuk heb ik binnenkort een afspraak in het ziekenhuis
    MORAALRIDDER

Volume. Buiten dat je je hier tijdens een cut gewoon totaal niet mee bezig moet houden zal je op termijn moeten denken in totaalvolume. Dus oftewel je zorgt dat je meer kan liften qua gewicht of je zorgt voor meer reps per week. In beide gevallen zal je totaalvolume per week aanzienlijk toenemen. In jouw specifieke situatie zou ik altijd voor het eerste gaan overigens.

Welke oefeningen je specifiek hiervoor gebruikt is secundair. Zorg nou maar eerst dat je 2 x je lichaamsgewicht squat dan komt dat wel goed met die poten.
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Squat en legpress zijn dan ook niet echt te vergelijken zoals jij dat doet.

Flinke leg press zegt echt helemaal niets over je squat. Andersom wat meer maar daar gaat het niet om
      "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Plaats even je hele schema voor je onderlichaam hier. Oefeningen, aantal reps per oefening en hoe het verdeeld is over een hele week. Dat maakt het wat makkelijker te analyseren, want op deze manier is er geen touw aan vast te knopen.
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

Originally posted by pescatore View Post
          Volume. Buiten dat je je hier tijdens een cut gewoon totaal niet mee bezig moet houden zal je op termijn moeten denken in totaalvolume. Dus oftewel je zorgt dat je meer kan liften qua gewicht of je zorgt voor meer reps per week. In beide gevallen zal je totaalvolume per week aanzienlijk toenemen. In jouw specifieke situatie zou ik altijd voor het eerste gaan overigens.

Welke oefeningen je specifiek hiervoor gebruikt is secundair. Zorg nou maar eerst dat je 2 x je lichaamsgewicht squat dan komt dat wel goed met die poten.

Thanx voor de info, ik ga me idd voorlopig op volume richten.
          MORAALRIDDER

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post
            Squat en legpress zijn dan ook niet echt te vergelijken zoals jij dat doet.

Flinke leg press zegt echt helemaal niets over je squat. Andersom wat meer maar daar gaat het niet om
            Tja mijn redenatie was dat het allebei op de quads gericht is, beginnersredenatie dus.

Dank je
            MORAALRIDDER

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
              Plaats even je hele schema voor je onderlichaam hier. Oefeningen, aantal reps per oefening en hoe het verdeeld is over een hele week. Dat maakt het wat makkelijker te analyseren, want op deze manier is er geen touw aan vast te knopen.
              Door de bank genomen (het wil nog wel eens iets afwisselen ivm met onregelmatige werktijden):
              Laatste trainingen

Dinsdag: Standing calf raises (4 sets) 70kg 27 reps / 80kg 16 en 14 reps / 90kg 12 reps
              Leg press (3 sets) 130kg 17 en 13 reps / 100kg 10 reps
              Dead lift (3 sets) 110 kg (hex bar) 10/8/6

Vrijdag hetzelfde laken en pak, ik streef er altijd naar om meer reps te maken.
              En na een tijdje hoog ik de kg's op
              MORAALRIDDER

Comment

Hoezo ga je pas over 5 weken beginnen met 5x5, als je op een acceptabel vp zit ? waarom niet nu al ?.

Met de volume van 5x5 3x pw squatten zal je squat zeker omhoog gaan.

Comment

Met dat schema is het niet zo vreemd dat je niet goed vooruit gaat. Zoals hierboven door anderen naar voren is gebracht is er geen reden om van dat matige schema af te stappen en gelijk met die 5x5 aan de slag te gaan.
                  I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                  - Dave Tate

Comment

Originally posted by Naruto rulezz View Post
                    Hoezo ga je pas over 5 weken beginnen met 5x5, als je op een acceptabel vp zit ? waarom niet nu al ?.

Met de volume van 5x5 3x pw squatten zal je squat zeker omhoog gaan.
                    Ja inderdaad dat mijn squat omhoog zal gaan daar ga ik ook wel vanuit.

Echter wel met de achterliggende gedachte dat ik wel clean boven onderhoud wil gaan (en zal moeten) eten.
                    Ik wil vanaf 12% beginnen met 5x5 omdat ik anders bang ben dat ik met een veel te hoog VP ga eindigen.
                    MORAALRIDDER

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                      Met dat schema is het niet zo vreemd dat je niet goed vooruit gaat. Zoals hierboven door anderen naar voren is gebracht is er geen reden om van dat matige schema af te stappen en gelijk met die 5x5 aan de slag te gaan.
                      Nou ja inderdaad, ik had mijn benen voorheen nog niet getraind, dus dacht ik dat ik op mijn huidige schema wel alvast wat progressie zou kunnen boeken. En met Dead lift en Calfs is dat ook wel gelukt.
                      MORAALRIDDER

Comment

Dat je te hoog vet% krijgt heb jezelf in de hand. Ook met het 5x5 schema.

Als je rond onderhoud gaat zitten of 200-300kcal daarboven, zal je weinig tot geen vet erbij krijgen. En wie weet zelfs wat minder worden als je dus goed op je voeding let.

In de 4-5 weken nu al 5x5 beginnen, haal je meer uit dan nu nog schema van nu te doen voor 5 weken.

Comment

Originally posted by marr View Post
                          Ja inderdaad dat mijn squat omhoog zal gaan daar ga ik ook wel vanuit.

Echter wel met de achterliggende gedachte dat ik wel clean boven onderhoud wil gaan (en zal moeten) eten.
                          Ik wil vanaf 12% beginnen met 5x5 omdat ik anders bang ben dat ik met een veel te hoog VP ga eindigen.
                          Je vetpercentage staat totaal los van 5x5, dat heeft simpelweg met je voeding te maken.

Wie heeft jou wijsgemaakt dat je een hoog vetpercentage krijgt als je een 5x5 routine volgt?
                          - Dave Tate

Comment

Hij heeft mij die vraag gesteld, ik heb gezegd dat cutten en 5x5 geen vrienden zijn en dat je als je een week of 12-16 aan de slag gaat dat je mag verwachten dat je vp stijgt. Lijkt me ook geen onrealistische verwachting.
                            Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by Naruto rulezz View Post
                              Dat je te hoog vet% krijgt heb jezelf in de hand. Ook met het 5x5 schema.

Als je rond onderhoud gaat zitten of 200-300kcal daarboven, zal je weinig tot geen vet erbij krijgen. En wie weet zelfs wat minder worden als je dus goed op je voeding let.

In de 4-5 weken nu al 5x5 beginnen, haal je meer uit dan nu nog schema van nu te doen voor 5 weken.
                              Okay dank je, ik laat het even bezinken.
                              MORAALRIDDER

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X