Bierbuik

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bierbuik

Hallo allemaal, heb me zojuist voorgesteld en plaats hier dan mijn eerste berichtje. Ik kijk uit naar jullie goede raad.

Ik wil van mijn bierbuik af. Wat heb ik er tot nu toe zelf al aan gedaan?

Welnu, het volgende:

Drink al 4 maanden geen bier meer, ook geen andere alcohol
    Drink ook geen gezoete frisdranken meer en geen suiker meer in de thee,
    Eet gezonder nu. Niets meer uit de snackbar en geen zoutjes meer.
    Wel meer fruit.
    Slik elke dag een multivitaminepil (al jaren) en sinds een paar weken slik ik nu ook elke dag 2 biergisttabletten en 2 spirulinatabletten.

Heb een lichamelijk actieve baan, maar doe al 5 jaar niets aan sport meer.
    Sinds een paar weken train ik nu 2x per week onder begeleiding van een physiotherapeut. Duurt maar een half uur per keer en doe dan o.a roeien, crosstrainer, en legpress.

Weeg nog steeds evenveel als 4 maanden terug toen ik elke dag bier zoop en zoutjes vrat. Ook de centimeter meet geen verschil.

Graag jullie advies. Wat moet ik doen of laten om die buik er af te krijgen ?

Fred

Hoi Fred,

We kunnen je hier zeker helpen.

Met afvallen zijn 2 zaken van het allergrootste belang: Voeding & Bewegen

Je bent al goed op weg om 2x onder begeleiding te sporten. Het beste zou zijn als je 3 of zelfs 4 keer kon sporten, en dan 45 min per keer. Al is het maar een stuk gaan wandelen of fietsen. Cardio helpt vet verbranden zoals je wel zult weten. Probeer hierbij op 70% van je max hartslag (220 minus leeftijd) te zitten. Dit is de optimale hartslag voor vetverbranding. Ga je te laag, gebeurt er niet veel...ga je te hoog, verbrand je slechts suikers.

Verder is er met voeding erg veel te halen. Je kunt met een formule (zoek in de voedingsectie) uitrekenen wat je dagelijkse behoefte is. Oftwel, de hoeveelheid kCal per dag, waarbij je op dit gewicht blijft steken. Ga hier zo'n 500 kCal onder zitten, want je wilt natuurlijk afvallen. Je zult dus uit moeten rekenen wat je nodig hebt en wat je per dag (nu) eet. Maak een voedingschema waarbij je zo'n 6 keer per dag eet. Je metabolisme zal hierdoor versnellen, waardoor het eenvoudiger is om je gewicht onder controle te houden. Daarom zijn de crashdieten ook zo slecht. Je metabolisme valt dan namelijk hard terug, waardoor je als je weer 'normaal' gaat eten, alles als vet gaat opslaan ipv dat het verbrand wordt. Gezond afvallen betekent ongeveer een kilo per week eraf. Dit lijkt weinig, maar bedenk dat als je dit volhoudt, je over 6 maanden wel een kleine 25 kilo kwijt kunt zijn.

Ik raad je aan hier eens goed rond te lezen en dan kom je er zeker.

Succes!!!

Fighting for peace is like fucking for virginity.

Comment

maar die 1kg per week lijkt me echt teveel is volgens mij niet eens gezond...
      Ik ben niet geboren om klein te zijn

Comment

Of 1 kg per week afvallen haalbaar en/of gezond is hangt af van je lichaam, hoe hoger het vetpercentage hoe makkelijker afvallen gaat. De laatste loodjes wegen een stuk zwaarder...

Verder een goede post van Exige waarin slechts 1 ding ontbreekt.
        Ga aan krachttraining doen!
        Dus, op naar de sportschool en lekker een rondje krachttraining doen, gevolgd door cardio.
        Met de krachttraining bouw je spieren op en spieren hebben energie nodig, gevolg is een doorlopend hogere verbranding. Uiteraard zijn spieren wel zwaarder dan vet dus om een goed beeld te krijgen van je progressie is een combinatie van de weegschaal en een vetmeting nodig. De weegschaal is op zichzelf niet zaligmakend, gewicht van spieren wil je juist wél zien op de weegschaal.
        Door de cardio ná de krachttraining doen spreek je ook nog eens sneller de vetvoorraad aan als energieleverancier, doordat een gedeelte van de snellere energie al is opgebruikt.

Succes.

Comment

Het belangrijkste is zowat gezegd geweest denk ik. Ik zou zeggen verdiep je wat meer in voeding. En oh ja, plaatselijke vetverbranding bestaat niet; voor het geval dat je dat niet wist. Je zult heel je lichaam moeten trainen, is ook veel gezonder trouwens .
          Succes hoor!

Comment

Meerdere (kleine) maaltijden en veel water drinken.

Greets...
            Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Dat veel water drinken helpt echt wel
              Ben toen ik 14-15 was 15kg vermagerd door op voeding te gaan letten en veel water te drinken.
              enkel water...
              Alvast veel succes
              Bijt door en je geraakt er wel
              Don't hate the player, hate the game...

Comment

Bedankt

Bedankt Exige en allemaal, voor de informatie
                Ik zal mijn voedingsschema elders op het forum plaatsen.

Fred

Comment

Shannasse, Ik wil niet eigenwijs zijn, maar ik dacht altijd dat dat cardio ideaal was op de spieren op te warmen voor het zwaardere werk.
                  Als je eerst begint met krachttraining, loop je dan niet meer kans op blessures ?

Fred

Comment

Je kunt als warming-up ook cardio doen idd, maar dan is 5 tot maximaal 10 minuten voldoende. In die tijd zul je geen vet verbranden.
                    Opwarmen kan ook door de oefeningen te beginnen met lichte setjes van veel herhalingen; op die manier warm je de specifieke spieren die je met de oefening gaat trainen goed op en zul je ook, net als met cardio als opwarming, de bloedcirculatie wat vlotter laten verlopen.
                    Zelfs als je met cardio als opwarming begint is het overigens nog steeds een goed idee om voor iedere spiergroep als start een lichter setje te doen, om de betreffende spiergroep echt goed te doorbloeden.

De échte cardio, dus met doel vetverbranding en met een duur van een half uur ofzo, doe je het best na de krachttraining om bovengenoemde redenen.

Comment

probeer eens veel water te drinken, fietsen,wandelen, en drink altijd lauw water net voor het eten.
                      en gebruik olijfolie tijdens het koken.

Comment

Hey, Veel is al genoemd, een tip is nog Water met een beetje azijn. Gehoort dat dit ook slanker maakt.

Grtz, David.
                        VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Originally posted by dav1t0
                          Hey, Veel is al genoemd, een tip is nog Water met een beetje azijn. Gehoort dat dit ook slanker maakt.

Grtz, David.
                          Lijkt me echt ontzettend goor

Comment

Ja, mij ook, dan liever wat meer cardio.
                            Life's what you make it!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X