Logisch toch?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Je ziet die mannen die voor massa trainen mischien wel met lichte gewichten trainen, maar dat betekend niet gelijk dat ze niet meer kunnen. right?

Denk dat je in de juiste verhouding kracht en massa gelijk gaind, maar kracht gaat toch altijd wat sneller denk ik. Ik denk ook dat massa samen gaat met kracht en andersom, maar het is gewoon simpel, voor kracht heb je massa nodig, en voor massa heb je geen kracht nodig dus waarschijnlijk zal massa wat minder standaard gepaart gaan met kracht dan andersom. Ben er wel degelijk van overtuigd dat men niet kan aankomen in massa zonder krachttoename, agz je voor massa toch je vezels moet prikkelen, waarbij naar herstel altijd krachttoename ontstaat.
    VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Tja Snipke zegt dat spiermassa niet samenhangt met kracht maar wel andersom. Spiermassa heeft een functie, je zal sterker worden als je massa wint. Dit hoeft natuurlijk niet een lineair verband te zijn, je zal vast wel veel grote bb'ers zien die toch niet echt met zware gewichten trainen, maar dat betekend dan nog niet dat massa totaal niet met kracht samenhangt.

Snipke geeft dan wel aan dat het wat simplistisch gezegt was, maar er zijn ook powerlifters van nog geen 70kg die toch 300kg squatten, dus dan gaat kracht ook niet altijd gepaard met spiermassa en spreek je jezelf dus tegen.
      pl log:

Comment

Het enige wat ik hier doe alext is mijn gedacht zeggen, ben ik fout dan ben ik fout. Ik reageerde gewoon met in het achterhoofd de stelling dat ik op training veel gasten zie dat meer massa als mij hebben maar staan te kijken als ik squat of deadlift omdat ze zelf zeggen dat ze die gewichten niet aankunnen.

Als ik fout ben in mijn stelling en jij met een betere stelling komt zoals je nu deed met die kerels die 70kg wegen en 300kg squaten kan ik dat gerust aannemen en zal je mij niet meer horen mijn stelling te verdedigen omdat ik dan ook lees dat je gelijk hebt.

Het is niet omdat ik moderator ben dat ik alles weet, ik weet veel ook al zeg ik het zelf, in mijn beroep ga ik elke dag om met topsporters in alle soorten sport en alles kan ik echt niet weten

Grtz
        stil growing

Comment

hey allemaal,
          sorry dat ik niet eerder heb gereageerd maar ik heb het belachelijk druk op het moment, ik zal ook wel niet veel kunnen posten tot aan de herfst vakantie ofzo, het college jaar is nu een paar weken al van start gegaan en het is echt ongelofelijk veel werk, zeker met mijn bijbaan erbij om rond te kunnen komen, ik ben eigelijk van half 9 tot 3-4 op school dan snel huiswerk maken eten en werken tot 11 en daarna nog eens troep opruimen etc etc...

anyways dan weten jullie dat :P

wou nog effe kwijt dat kracht en massa wel samen hangen :P dit is door
          verschillende onderzoeken gebleken waarbij de "cross section" de kracht aanduid en waarom mensen niet sterk zijn maar wel gespierd dat post ik nog wel eens, is ook heel logisch wat voor jou zwaar is is misschien voor mij niet zo, en je hebt het B.O.P nog

nog wat intresants wat ik heb opgemerkt wat het wel waard is om te delen, in de vakantie maandjes ben ik 3kg zwaarder geworden maar ik heb echt niet meer dan 2300 kcal per dag gegeten, heb me er ook totaal niet aangehouden, genoeg eten is belangrijk maar toch

laters
          beste tip in de wereld : leer van je fouten :P

Comment

natuurlijk hangen die dingen samen, in mijn ogen is het zo je hoeft niet veel massa te hebben om toch aanzienlijke kracht te hebben, en met veel massa wil niet direct zeggen veel kracht. Maar zonder kracht weinig massa en massa geeft toch een bepaalde (basis) kracht. Ik denk dat het grootste deel toch genetisch bepaald wordt. Ook denk ik dat het wel te maken heeft met manier van trainen. De verhoudingen worden anders denk ik naarmate iemand langer aan het trainen is denk ik. maar zoals alext zegt het hoeft geen lineair verband te zijn.

greets f
            als trainen een gewoonte is komt de rest vanzelf..

Comment

kracht en massa hangen samen maar zijn persee aan elkaar verbonden... om een voorbeeld tegen de meeste powerlifters hebben nog niets eens de helft van de massa van de bodybuilders.Desondanks is hun kracht vaak wel groter... rara hoe kan dit. juistem bodybuilders trainen om MEER spiervezels te slopen en te groeien en powerlifter trainen voor MEER kracht.

ben het dus volledig met snipke eens...

en oja ga please niet zeggen zo van ja bodybuilders zijn groter omdat ze meer gebruiken blabla want dat is de grootste onzin want de strongmen/powerlifter gebruiken hetzelfde al niet meer

Comment

Ik zag laatst nog een filmpje van Ronnie Coleman, hij squatte 2 reps met 380 kg, en prestte op de leg press machine een setje van 12 reps met 1050 kg.
                En Coleman is toch echt een bodybuilder, alleen legt hij zichzelf iets meer toe op kracht oefeningen.
                Als hij echt zou gaan powerliften zit hij volgens mij in no time bij de wereldtop bij de powerlifters.
                Brear.

Comment

Originally posted by BREAR View Post
                  Ik zag laatst nog een filmpje van Ronnie Coleman, hij squatte 2 reps met 380 kg, en prestte op de leg press machine een setje van 12 reps met 1050 kg.
                  En Coleman is toch echt een bodybuilder, alleen legt hij zichzelf iets meer toe op kracht oefeningen.
                  Als hij echt zou gaan powerliften zit hij volgens mij in no time bij de wereldtop bij de powerlifters.
                  Brear.
                  dat zei ik ook op dbb alleen dat van" monster strenght" dries niet zo leuk. die was van mening dat ronnie nooit een topper zou worden

Comment

Originally posted by punani View Post
                    dat zei ik ook op dbb alleen dat van" monster strenght" dries niet zo leuk. die was van mening dat ronnie nooit een topper zou worden
                    Nou, dan denk ik toch dat Monster Strengh zijn mening bij moet stellen, want ik heb Ronnie ook al zien deadliften met setjes met 360 kg, en z'n bank zal ook wel ongetwijfeld ver boven de 200 kg liggen.
                    Dus ik denk dat Ronnie op dit moment al 1000 kg kan pakken op de grote drie als hij dit zou willen.
                    Of het financieel gezien intressant voor hem is om te gaan powerliften dat betwijfel ik, maar als dit wel zo zou zijn, dan draait hij aan de top, daar ben ik zeker van.
                    Brear.

Comment

ik ken niet veel van die powerlift toestanden, maar het heeft toch ook met uw gewicht te maken, als je weet dat hij 140 kilo weegt is zijn prestatie gezien op powerlift niet aanzienlijk denk ik, ik denk dat powerlifsters die minder wegen meer kg verzetten

Grtz
                      stil growing

Comment

Ja, dat ben ik wel met je eens, maar Coleman is natuurlijk gewoon een bodybuilder, en dan zijn deze prestaties wel indrukwekkend, bv een setje dumbellpressen van 12 reps met twee dumbells van 90 kilo per stuk.
                        De man is buitengewoon sterk, en zou hij dan werkelijk op powerliften gaan trainen, dan zou hij heel ver kunnen komen imo.

Ik heb trouwens begrepen dat hij vroeger ook aan powerliften heeft gedaan, vandaar misschien zijn huidige prestaties op de grote drie.
                        Brear.

( ik zag overigens een tijdje geleden ook nog een filmpje van Tom Platz, die gaf een demonstratie Squatten, hij deed een setje van 22 reps met 200 kilo, vond ik ook heel indrukwekkend om te zien, wat een power in die benen)

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X