Hoi hoi !
Ik ben in mijn eeuwige zoektocht op het internet ivm fitness en training hier terecht gekomen en ben ervan overtuigd dat ik eindelijk goed zit
Ik ben 30, vrouw, en kom uit België.
Ik zal jullie wat vertellen over de gang van zaken de afgelopen jaren.
Ongeveer 5 jaar geleden heb ik een halt toegeroepen aan mijn steeds dikker wordende lichaam.
Ik weeg nu 56,5 kilo voor 169 cm, dat is 15 kilo minder dan toen.
Ik ben beginnen sporten, eerst spinning daarna fitness en ben gezonder beginnen eten. Sinds enige tijd heeft de fitness microbe me stevig te pakken.
Maar... hoewel ik uren versleet in de fitness, zag ik geen enkele verandering.
Nadat ik hier het één en ander gelezen heb blijkt het grondig fout te zitten met mijn voeding. Ik ging er vanuit, hoe minder ik eet hoe meer vet ik verlies.
Het is niet mijn bedoeling om er uit te gaan zien als een bodybuildster, wel zou ik graag mooi gespierd zijn zonder echt breed te worden. Niets zo mooi als mooie afgelijnde buik - arm - en rugspieren.
Ik heb van nature wel vrij brede schouders.
Ik heb een berekening gemaakt van mijn dagelijkse voedingsbehoefte en deze ziet er als volgt uit :
Kcal : 1970
eiwit : 103 gram
vet : 44 gram
kh : 291 gram
Als ik het goed begrepen heb moet ik dus zo'n 500 kcal onder deze behoefte zitten om vet te verliezen. Ik schrok van de behoefte aan kh, mij hebben ze steeds wijs gemaakt dat je de inname aan kh zoveel mogelijk moest beperken.
Ik train al een tijdje in een fitness waar gebruik wordt gemaakt van toestellen.
Mijn schema ziet er als volgt uit :
maandag :
begin met cardio, 1 uur op de crosstrainer, gemiddelde hartslag 130.
vervolgens krachttraining ub :
dumbell curls : 5 kg 2*30
triceps pulldown : 10 kg 2*20
lower back : 25 kg 2*20
lat machine : 25 kg 2*20
chest press : 17,5kg 2*20
vertical traction : 25 kg 2*20
abdominal crunch : 35 kg 2*25
crunches : 3*40
reverse crunches : 3*25
dinsdag :
begin met cardio, 1 uur op de crosstrainer, gemiddelde hartslag 130
vervolgens krachttraining lb:
leg press : 60 kg 2*15
leg extension : 20 kg 2*20
leg curl : 20 kg 2*20
glute : 15 kg 2*20
abductor : 30 kg 2*20
adductor : 30 kg 2*20
Op woensdag neem ik een dag rust of doe ik enkel cardio.
Het schema wordt herhaald op donderdag en vrijdag.
De buikspieroefeningen doe ik elke training.
Qua eten ziet het er als volgt uit :
08:00 uur : 40 gr brinta, 250 ml magere melk, banaan of gedroogd fruit
10:00 uur : 2 sneetjes brood ( granen, noten of bruin brood ) met kipfilet , 125 gr magere yoghourt
12:00 uur : 2 sneetjes brood( met kipfilet of magere kaas) of slaatje met tonijn en veel groenten, een stuk fruit
Hierna volgt de training
15:30 uur : magere kwark en fruit
18:00 uur : avondmaaltijd bestaande uit gevogelte/vlees/vis met aardappelen/rijst/pasta/tarwe en groenten.
Ik drink per dag ongeveer 1,5 liter water.
Ook heb ik een tijdje 35 gr whey per dag extra ingenomen, dat doe ik nu niet meer.
Zo, direct een hele boterham als nieuwkomer . Ik hoop dat ik een beetje hulp krijg want ben het beu om maar wat 'aan te modderen'
Vele groeten !!
Ik ben in mijn eeuwige zoektocht op het internet ivm fitness en training hier terecht gekomen en ben ervan overtuigd dat ik eindelijk goed zit
Ik ben 30, vrouw, en kom uit België.
Ik zal jullie wat vertellen over de gang van zaken de afgelopen jaren.
Ongeveer 5 jaar geleden heb ik een halt toegeroepen aan mijn steeds dikker wordende lichaam.
Ik weeg nu 56,5 kilo voor 169 cm, dat is 15 kilo minder dan toen.
Ik ben beginnen sporten, eerst spinning daarna fitness en ben gezonder beginnen eten. Sinds enige tijd heeft de fitness microbe me stevig te pakken.
Maar... hoewel ik uren versleet in de fitness, zag ik geen enkele verandering.
Nadat ik hier het één en ander gelezen heb blijkt het grondig fout te zitten met mijn voeding. Ik ging er vanuit, hoe minder ik eet hoe meer vet ik verlies.
Het is niet mijn bedoeling om er uit te gaan zien als een bodybuildster, wel zou ik graag mooi gespierd zijn zonder echt breed te worden. Niets zo mooi als mooie afgelijnde buik - arm - en rugspieren.
Ik heb van nature wel vrij brede schouders.
Ik heb een berekening gemaakt van mijn dagelijkse voedingsbehoefte en deze ziet er als volgt uit :
Kcal : 1970
eiwit : 103 gram
vet : 44 gram
kh : 291 gram
Als ik het goed begrepen heb moet ik dus zo'n 500 kcal onder deze behoefte zitten om vet te verliezen. Ik schrok van de behoefte aan kh, mij hebben ze steeds wijs gemaakt dat je de inname aan kh zoveel mogelijk moest beperken.
Ik train al een tijdje in een fitness waar gebruik wordt gemaakt van toestellen.
Mijn schema ziet er als volgt uit :
maandag :
begin met cardio, 1 uur op de crosstrainer, gemiddelde hartslag 130.
vervolgens krachttraining ub :
dumbell curls : 5 kg 2*30
triceps pulldown : 10 kg 2*20
lower back : 25 kg 2*20
lat machine : 25 kg 2*20
chest press : 17,5kg 2*20
vertical traction : 25 kg 2*20
abdominal crunch : 35 kg 2*25
crunches : 3*40
reverse crunches : 3*25
dinsdag :
begin met cardio, 1 uur op de crosstrainer, gemiddelde hartslag 130
vervolgens krachttraining lb:
leg press : 60 kg 2*15
leg extension : 20 kg 2*20
leg curl : 20 kg 2*20
glute : 15 kg 2*20
abductor : 30 kg 2*20
adductor : 30 kg 2*20
Op woensdag neem ik een dag rust of doe ik enkel cardio.
Het schema wordt herhaald op donderdag en vrijdag.
De buikspieroefeningen doe ik elke training.
Qua eten ziet het er als volgt uit :
08:00 uur : 40 gr brinta, 250 ml magere melk, banaan of gedroogd fruit
10:00 uur : 2 sneetjes brood ( granen, noten of bruin brood ) met kipfilet , 125 gr magere yoghourt
12:00 uur : 2 sneetjes brood( met kipfilet of magere kaas) of slaatje met tonijn en veel groenten, een stuk fruit
Hierna volgt de training
15:30 uur : magere kwark en fruit
18:00 uur : avondmaaltijd bestaande uit gevogelte/vlees/vis met aardappelen/rijst/pasta/tarwe en groenten.
Ik drink per dag ongeveer 1,5 liter water.
Ook heb ik een tijdje 35 gr whey per dag extra ingenomen, dat doe ik nu niet meer.
Zo, direct een hele boterham als nieuwkomer . Ik hoop dat ik een beetje hulp krijg want ben het beu om maar wat 'aan te modderen'
Vele groeten !!
Comment