50 kilo afgevallen en nu spieren opbouwen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 50 kilo afgevallen en nu spieren opbouwen

Hallo allen,

Ik denk, ik stel me even voor (vind ik wel zo netjes).

Ik ben Vin (bijnaam Day) en ik ben bijna 2 jaar geleden begonnen met afvallen nadat mijn neuroloog me vertelde dat hij niets meer voor me kon doen. Ik heb namelijk vanaf mijn 12e (ben nu 34) last van hevige migraine aanvallen. Op een bepaald moment zelfs om de andere dag een aanval. Ik had alles geprobeerd, van medicijnen, leefregels, acupunctuur tot het paranormale circuit. Niets hielp.

Mijn neuroloog heeft me uiteindelijk verteld dat hij niets meer voor me kon doen, maar dat het enige dat misschien zou helpen dus afvallen kon zijn. Ik zag dat als een uitdaging, en ben in 7 maanden tijd 40 kilo afgevallen. In de 5 maanden erna ben ik nog eens 10 kilo afgevallen. Ik heb het geheel gedaan door mijn voedingspatroon om te gooien, vooral omdat ik sporten altijd iets vond dat andere mensen maar moesten doen.

Door het gewichtsverlies heb ik veel vel overgehouden, en uiteindelijk ben ik door mijn huisarts doorgestuurd naar een plastisch chirurg. Die heeft over het vel bij mijn buik gezegd dat hij dat goed weg kon halen. Hetgeen ondertussen dus ook gebeurd is. Ik heb alleen ook vel over op andere plaatsen, vooral bij mijn armen, borst partij en mijn dijen. Vooral bij de borst partij vind ik dat een probleem.

Aangezien ik altijd liever lui dan moe was, heb ik aan de plastisch chirurg gevraagd of hij daar wat aan wilde doen. Hij heeft simpelweg 'nee' gezegd. Zijn reden was dat ik daar makkelijk met sporten wat aan kon doen. 'dat kan je wel met spier opvullen' zei hij letterlijk. Nou... ook dat zag ik als een uitdaging, dus ik ben in juni van 2010 rustigjes aan begonnen met wat krachtsport, onder begeleiding van een trainer bij de sportschool.

Ik ben rustig aan begonnen omdat ik toch wist dat ik in oktober geopereerd zou worden aan mijn buik, en er dan een tijd uit zou zijn. Alsnog ben ik door het trainen nog ongeveer 4 kilo aan vet kwijtgeraakt (ze hebben op de sportschool zo'n bodyscan staan, erg handig om je vooruitgang in te kunnen schatten) en al wat spiermassa opgebouwd (in 4 maanden tijd iets minder dan anderhalve kilo). Ik wist van te voren al wel dat ik het een stuk serieuzer moeten en willen doen als ik inderdaad dat vel zou willen opvullen, dus daarom ben ik vorige maand (na heel wat complicaties na de operatie) eindelijk weer de sportschool ingedoken.

Dus.... dat ben ik. Ben benieuwd naar jullie!

Hey welkom op het forum!
    Zeer knap dat je 50 kilo afgevallen bent

Ben zelf nu ongeveer 40 kwijt, maar er is nog een lange weg te gaan.

Als ik je een tip zou mogen geven, begin gelijk met het samenstellen van een goed voeding schema en training schema (kun je op de site wel hulp bij krijgen, en er staat heel wat informatie tussen de sticky's)

Succes verder en veel plezier op het forum!
    People often quit right before they're about to have the big breakthrough.

Comment

Thanks voor de tips!

Mijn trainer stelt elke 8 weken een nieuw trainschema voor me samen, dus dat zit wel goed. Ook heeft hij een voedingsschema voor me samengesteld... dat is vooral gespitst momenteel op het wennen aan vaak eten per dag, aangezien ik gewend was maar 1 keer te eten per dag, en het voor mij heel onnatuurlijk aanvoelt om vaker dan dat te eten. Moet ook wel toegeven dat ik het daarom niet onlogisch vind dat ik niet zo'n heel snelle vooruitgang heb. Maar ook dat gaat wel goedkomen... zodra ik echt gewend ben aan vaker eten op een dag, stelt hij mijn voeding bij.

Maar ik ga in ieder geval door de stickies, aangezien dit me heel erg interesseert.

Oh, wat ik nog vergeten was te zeggen:
      Door het afvallen is mijn migraine teruggegaan van om de andere dag naar eens per 3 weken. Het moment dat ik begonnen ben met trainen, is mijn migraine verdwenen. Ik heb na de operatie nog wel een aanval gehad, maar dat was de periode dat ik niet kon trainen. Als ik minimaal 3 maal per week train, dan heb ik helemaal geen aanvallen meer. Voor mij is trainen dus echt een uitkomst.

Comment

Welkom op het forum. Je bent wel een doorzetter, hoor!
        Heel veel succes!
        "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Knap hoor!

Besef wel echter dat het voedingsschema voor een BBer heel anders is dan een dieet.
          Daarnaast heb je dezelfde leeftijd als ik en dan gaat spieren opbouwen stukken langzamer.

Zijn de migraine aanvallen minder geworden nu je afgevallen bent?
          You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Welkom man..

Erg knap van je..

Nu volhouden he..

Ik ben ook 34 jaar en wat Bilo ook al zei..bij ons gaat het opbouwen van spier wat langzamer dan de jongeren ,maar wij moeten gewoon doorzetten en blijven trainen..

Succes man...

Comment

Welkom op dit forum ! Ben diep onder de indruk van je doorzettingsvermogen, heel knap

beeeeeeeeeeeeeps

Comment

Welkom.

Netjes zoveel kwijt en toch doorgezet en gaan sporten, goede zet van je.

mbt je schema, ik zou niet elke 8 weken aan een nieuw schema gaan. Beter is minimaal 3 maanden door te werken met een schema. Met 8 weken zie je nog niks van progressie en als je dan net echt begint te groeien dan stap je alweer over op weer een nieuwe, moet je weer opnieuw gaan bouwen......1 x per jaar een ander schema kan wel, meer is niet nodig en kan zelfs averechts werken op je progressie.

succes.
                1e Masters Superbody YBF 2011!
                Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

respect voor je doorzettingsvermogen man. Ga zo door!
                  ''It's ok if you're scared. So am I. But we're scared for different reasons. I'm scared of what I won't become, and you're scared of what I could become. Look at me. I won't let myself end where I started. I won't let myself finish where I began..''

Comment

Bedankt voor jullie reactie (en complimenten!). Had niet zo veel reacties verwacht, om eerlijk te zijn...

@Bilo: het afvallen heeft mijn migraine aanvallen verminderd, maar pas sinds ik ook er bij train zijn de aanvallen vrijwel geheel verdwenen. Moet zeggen dat dat ook wel een makkelijke is om mijn doorzettingsvermogen en motivatie redelijk op pijl te houden.

@marnop: ik heb iedere 8 weken een evaluatie met mijn trainer, en hij bekijkt of er een ander schema moet komen. Aangezien ik me snel verveel, en ik dan nogal snel geneigd ben om in plaats van 3 a 4 keer per week terug te vallen naar 2 a 3 keer per week trainen, veranderd hij iedere 8 weken in ieder geval 1 oefening, zodat ik altijd wel op moet letten als ik bezig ben, en niet zomaar de routine af kan gaan. (ik heb nog geen gespleten schema)
                    Ik ben pas net aan mijn derde nieuwe schema begonnen (na 9 maanden trainen), waarbij het eerste schema echt gewoon was om te kijken of ik het wel iets vond, en het tweede schema eigenlijk heel erg rekening hield met het feit dat ik geopereerd moest worden. Ik verwacht ook wel dat ik mijn huidige schema een tijdje zal houden.

Wat betreft het doorzettingsvermogen.... Ik merk nu juist dat het afvallen het makkelijke onderdeel was. Klinkt misschien raar hoor, maar die 50 kilo kwijtraken was simpel... ik hoefde alleen maar op mijn eten te letten. Nu, met trainen, moet ik op alles tegelijk letten, en moet ik de motivatie opbrengen om ook vaak naar de sportschool te gaan én moet ik als ik daar ben 200% geven. Als we het over doorzettingsvermogen hebben, dan denk ik eerder dat alle mensen die al jaren 'religieus' naar de sportschool gaan en de juiste voeding eten het doorzettingsvermogen hebben.... ik begin net!

Comment

Originally posted by marnop View Post
                      Welkom.

Netjes zoveel kwijt en toch doorgezet en gaan sporten, goede zet van je.

mbt je schema, ik zou niet elke 8 weken aan een nieuw schema gaan. Beter is minimaal 3 maanden door te werken met een schema. Met 8 weken zie je nog niks van progressie en als je dan net echt begint te groeien dan stap je alweer over op weer een nieuwe, moet je weer opnieuw gaan bouwen......1 x per jaar een ander schema kan wel, meer is niet nodig en kan zelfs averechts werken op je progressie.

succes.
                      En hoe zit het dan met ''na bepaalde tijd raken spieren gewend aan oefening''? Of bedoel je dat je zelfde oefeningen moet blijven doen alleen moet variëren in herhalingen om zoveel tijd?

Comment

Hey heel veel succes en doorzetten he.
                        Ik hoop dat we je op dit forum nog het een en ander kunnen leren en dat jij misschien ook nog iets kan toevoegen
                        Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Originally posted by Viking18 View Post
                          En hoe zit het dan met ''na bepaalde tijd raken spieren gewend aan oefening''? Of bedoel je dat je zelfde oefeningen moet blijven doen alleen moet variëren in herhalingen om zoveel tijd?
                          Je spieren raken idd wel gewend aan een beweging, maar niet aan de steeds zwaarder wordende intensiteit.
                          Het telkens moeten veranderen van oefeningen is een fabeltje bedacht door dudes die het vertikken om elke training zwaarder te gaan en dus geen progressie maakten.

Je lichaam zal zich altijd aanpassen naar de omstandigheden, dus als je het elke keer zwaarder maakt heeft je lichaam de nood om zich continu aan te moeten passen. Blijf je altijd op dezelfe reps, tijden en gewichten hangen...dan houdt het na een paar maanden idd op.

Bij elke sport doen ze eigenlijk altijd dezelfde trainingen om beter te worden in die sport en dat werkt, en dan zou bij bodybuilding dat niet werken? Als enige sport van alle die er bestaan? kom op, is BS natuurlijk he..
                          1e Masters Superbody YBF 2011!
                          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Dit verbaast me echt.. Je hoort/leest echt overal dat je moet afwisselen met je schema om 2/3 maanden oid. Spier krijgt dan totaal nieuwe prikkel en groeit sneller dan dat je gewicht erbij zou doen. (zoiets staat er vaak toch?)

Comment

Originally posted by Day24 View Post
                              ik begin net!

Elke reis begint met de eerste stap.
                              "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X