De Leidsche student die sterk wilde worden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Denk dat je beter wat dumbell squats kunt doen dan de smith machine, houterig is inderdaad het goede woord ervoor
    Lid van de 200 club

Comment

Originally posted by MisterDutch View Post
      Met een zogeheten 'smith machine' (ja, die moest ik ook even googlen) maar wat squats geprobeerd.
      Bodybuilding.com - The 1 Exercise You Should NEVER Do?And 5 You Should Do All The Time

Comment

Ja, dat dus. Ik dacht dat het alsnog beter was als niks, maar misschien zit ik verkeerd.
        "Waar een wil is, is een weg"

Comment

Ga idd. naar de spartaan, beste en meest basic in Leiden. Er zijn naast starting strenght ook alternatieven, ongeveer alles voldoet als beginner. Over het algemeen geld: Niet teveel herhalingen (1-6) op de zware hoofdoefeningen, niet te vaak tot falen (1x in de 3 weken max) en zorgen dat je genoeg hersteld voor de volgende training.

http://www.bodybuilding.com/fun/wotw1.htm
          Last edited by adon1s; 08-04-2012, 10:42.
          In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Hoi, hoe is het hier mee afgelopen? Ben je nog langs geweest?

Comment

Excuus dat ik geen snel antwoord had gegeven. Ik ben even een tijd niet op het forum geweest! Dit wil niet zeggen dat ik niet getraind heb, want daar ben ik gewoon mee doorgegaan. Ik ben niet meer langs gegaan bij de Spartaan. Binnenkort gaat het USC dicht voor 3 maanden, dus ik moet echt op zoek naar iets anders.

Ik twijfel nog tussen Sportcity en de Spartaan. Bij sportcity trainen al mijn clubgenoten, en volgens hen zouden er ook losse gewichten zijn. Ik krijg het idee dat het daar meer gecaterd is voor casuals, vrouwen en bejaarden, dus wellicht hoef ik dan nooit ect lang te wachten tot die gewichten vrij zijn, en kan ik samen gaan met m'n vrienden.

Van de Spartaan weet ik zeker dat het een goede plek is, maar ik ken er niemand.

Qua prijs maakt het niet uit, ik heb via vakantieveilingen een goedkoop pakket voor 3 maanden sporten bij sportcity gekocht. (Kan alsnog naar de Spartaan mocht Sportcity niet bevallen, zo duur was het niet)

Ik ga nu ook een logje beginnen met m'n resultaten van elke training.

Comment

Je hebt al wat gains gemaakt zie ik. Let op je techniek, heb je jezelf ook gefilmd?
                Lid van de 200 club

Comment

Nette stats. Ga zelf dit programma ook maar ns volgen denk ik!

Comment

Ik heb zelf gewerkt bij sportcity. Je kan bij geen enkel filiaal van sportcity los squatten, je kan er niet deadliften, niet los bankdrukken. Er zijn geen losse barbells aanwezig voor oefeningen als barbell row, en ga maar door. (ze hebben wel wat losse gewichten in de vorm van dumbells tot 30 kilo, maar de basis van sportcity = machines en cirquits). dus kies je voor sportcity kun je geen Starting strength volgen.

In de tijd dat ik er gewerkt heb kon ik er uiteraard ook gratis trainen. Maar zelfs gratis vond ik het niet de moeite waard om daar te gaan trainen (en nam ik liever een abbo bij een fatsoenlijke sportschool).

Sportcity is misschien een leuke sportschool om wat verder aan te modderen qua training (zoals je de laatste 3 jaar hebt gedaan), maar wil je het nu echt eens goed aanpakken en nu eindelijk eens echt gaan bouwen aan dat lichaam, zou ik toch eerder naar de spartaan gaan.
                    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Drukke examen/bestuursperiode achter de rug gehad hebbend, ga ik nu weer serieus sporten. Sinds de eerste week van juni niet meer gedaan, dus ik moest nog een nieuwe sportschool zoeken. Veel van mn vrienden zijn lyrisch over SportCity, dus toen ik op de faculteit werd aangesproken door 'n gastje die me een keer gratis uitproberen bij Sportcity aanbood ben ik daar wel op in gegaan. Gisterochtend gaan kijken, en pfff... alles wat je zegt is waar dynobet. Na het intakegesprek 5 minuten verdwaasd op een legpressmachine gezeten (want squatten kon indd niet en de losse gewichten waren van fakking PLASTIC) en hem toen maar gaan vertellen dat ik maar weer ging.

Direct doorgefietst naar de Spartaan en dat was het echt helemaal Een wereld van verschil en precies wat ik zoek. Daar ga ik de komende maanden dus trainen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X