Een nieuw jaar, een nieuw lid. Even voorstellen :)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Een nieuw jaar, een nieuw lid. Even voorstellen :)

Haihai,

Even voorstellen dus. Ik ben Maubscid (no-real-name), 16 jaar.
    Zo'n 2/3 jaar geleden ging ik wekelijks naar de fysio voor mijn knie blessure. Heeft me goed geholpen en kon weer normaal voetballen. Ben echter blijven langskomen waarbij ik goede begeleiding kreeg met soort van krachttraining. Veel sterker en fitter geworden daardoor. Tijd later stopte dit.
    Tijdens een nogal harde val bij een voetbal wedstrijd brak ik mijn rechter sleutelbeen en enige tijd later ging ik weer naar dezelfde vrouw omdat ik mijn arm niet meer 100% omhoog kreeg boven mijn hoofd. Er volgde samen met de speciale oefeningen ook weer krachttraining vooral gericht op mijn core, schouders, rug en armen.
    Eigenlijk heb ik door haar heel wat goede dingen geleerd i.v.m. juiste houding tijdens trainen en andere dingen. Ook nadat ik stopte met mijn fysio bezoekjes bleef ik thuis trainen met wat gewichten en vooral makkelijke dingen als opdrukken om tenminste mijn fitheid wat te bewaren.

Echter...Al een tijdje is mijn doel om sterker te worden naar de achtergrond verschoven. Ben de laatste maanden ook nogal afgevallen en weeg op dit moment 60KG met een lengte van 187cm. Voetballen ben ik na 10 jaar mee gestopt omdat ik het niks meer vond. Dagelijks fiets ik voor school 10km heen 10km terug. Per keer zo'n 20min door de stad heen. hierdoor wel mijn conditie op peil gehouden, en mijn bovenbeenspieren. Niet mijn armen en bovenlichaam. Mijn bovenbeenspieren zijn zijn erg hard en dik, terwijl mijn armen niet meer zijn wat ze ooit waren.

Thuis is het eten vooral vegetarisch en met weinig vet. Vlees/kip doen we niet echt meer aan door de manier van hoe deze dieren worden behandeld. Door het vetloze eten thuis samen met het dagelijkse fietsen nogal wat afgevallen. Ben hier niet bepaald blij mee. Het lijkt alsof iedereen thuis op dieet is, behalve dat niemand afvalt behalve ik omdat alleen ik alles al snel verbrand. Ben van mezelf ook niet een snelle gainer en verbrand redelijk snel.

Kort gezegd ben ik op dit forum voor tips om weer zwaarder te worden. Een gewicht dat past met mijn lengte. Nu ik 16 ben krijg je ook dingen als meisjes. Goed in m'n vel zitten en niet onzeker zijn over mijn vorm is wat ik wil bereiken. Ik hoop dus ook dat dit forum mij enigszins kan helpen met tips die mij dichter bij mijn doel brengen.

Groetjes,

me

TL;DR
    Ik ben Maubscid (no-real-name), 16 jaar. Ik hoop op dit forum hulp en tips te vinden om mijn doel te bereiken: zwaarder en gespierder worden.

16 jaar, 187cm, 60KG

Oh... en sorry voor de lange tekst.

Comment

Meer eten en de kutjes volgen wel
      Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Welkom (no real name)
        Het is al gezegd, meer eten.

Comment

welkom en eet smakelijk
          Winners are not those who never fail, but those who never quit!

Comment

Originally posted by Ruhl View Post
            Meer eten en de kutjes volgen wel
            Goed samengevat

Comment

Krachttraining doen en compounds gaan beuken. Met jouw lengte en gewicht kan ik je vertellen dat je stukken meer mag gaan eten. Hiernaast heb je een leeftijd waarbij je sowieso wat meer verbrand. Vreten, vreten en vreten...

Wat eet je nu op een dag, heb je dat wel eens bijgehouden?

Comment

Originally posted by generation_iron View Post
                Krachttraining doen en compounds gaan beuken. Met jouw lengte en gewicht kan ik je vertellen dat je stukken meer mag gaan eten. Hiernaast heb je een leeftijd waarbij je sowieso wat meer verbrand. Vreten, vreten en vreten...

Wat eet je nu op een dag, heb je dat wel eens bijgehouden?
                Nee nog nooit. Maar ik heb wel 't idee dat thuis te weinig te vreten valt. Ben geen Nederlander en we hebben thuis dus ook niet 100 pakken brood en soorten beleg zoals dat normaal is. Als ik trek heb en even iets wil eten is er normaal gesproken niet veel te vreten.

Over 't algemeen in de ochtend gewoon 2 broodjes. Op school 4/6 broodjes en als ik thuis kom staat er al avondeten. Iedereen is op een ander moment thuis dus is samen eten vaak moeilijk. Hierdoor eet ik al rond 3/4 uur m'n avondeten. Later eet ik niet echt veel meer. Niet omdat ik niet wil eten... Maar thuis is iedereen zogenaamd op dieet (woon met 4 vrouwen thuis) en dus moet ik daarvoor boeten of zo. Zelf beweeg ik redelijk wat maar de rest thuis is zelfs met 't normale vetloze eten fatsig. In plaats van meer bewegen minder eten... wat dus niet helpt.

Ik zou eens met mijn ma moeten praten. Dit was eerst heel anders. Soms is zij ook gewoon super lui en valt er niet eens wat te knarsen --''.

Comment

Elke dag langs de visboer, een tofoe wordt nooit zwaar !!!!
                  ik roep ook maar wat !!!

Comment

Zonder consumptie van vlees valt ook prima aan een voldoende gebalanceerde voeding te komen. Als je 16 jaar bent kan je prima zelf bijvoeding halen als je serieus wilt gaan krachttrainen. Er staat een sticky van een voedingschema waar je zelf alle voedingsmiddelen in kan voeren dan weet je precies wat je per dag binnen dient te krijgen. Eieren (Biologisch, dan zijn het happy kippen) zijn ook een prima voedingsbron van eiwit en vet, noten idem. En allerhande kazen ook (alhoewel hier voor sommigen wellicht teveel vetten in zitten).

En je moeder te lui om te koken.... Komaan... toen ik 10 was kookte ik elke dag voor ons gezin van 6, heb ik nooit iets aan over gehouden.

Even niet meer zeuren en zelf actie ondernemen.

Comment

Originally posted by Maubscid View Post
                      Nee nog nooit. Maar ik heb wel 't idee dat thuis te weinig te vreten valt. Ben geen Nederlander en we hebben thuis dus ook niet 100 pakken brood en soorten beleg zoals dat normaal is. Als ik trek heb en even iets wil eten is er normaal gesproken niet veel te vreten.

Over 't algemeen in de ochtend gewoon 2 broodjes. Op school 4/6 broodjes en als ik thuis kom staat er al avondeten. Iedereen is op een ander moment thuis dus is samen eten vaak moeilijk. Hierdoor eet ik al rond 3/4 uur m'n avondeten. Later eet ik niet echt veel meer. Niet omdat ik niet wil eten... Maar thuis is iedereen zogenaamd op dieet (woon met 4 vrouwen thuis) en dus moet ik daarvoor boeten of zo. Zelf beweeg ik redelijk wat maar de rest thuis is zelfs met 't normale vetloze eten fatsig. In plaats van meer bewegen minder eten... wat dus niet helpt.

Ik zou eens met mijn ma moeten praten. Dit was eerst heel anders. Soms is zij ook gewoon super lui en valt er niet eens wat te knarsen --''.
                      je bent 16, dan kan jij toch wel je eigen boterhammen smeren? Als er niets in huis is, dan zal je dit zelf moeten regelen. Heb je een baantje oid? Koop wat brood, pindakaas, kipfilet, kwark, brinta en evt wat whey. Kom je al een heel eind mee.

Comment

Ik heb alleen:
                        Weightgainer (Shake met veel calorien)
                        Kipfilet (200 gram per dag)
                        Magere/Halfvolle kwark (450 gr)

En de rest eet ik gewoon thuis mee, en brood met kipfilet erop. Voor mij werkt het prima!

Comment

Ahh, een mede-ecto! Welkom op het forum. De oplossing is simpel en al vele malen genoemd...eten! Ik ben in 6 maanden tijd van 65 kilo naar bijna 80 kilo gegaan (3x per week naar sportschool). Een hoop vet ook maar dat vind ik persoonlijk (nog) geen probleem. Aankomen kan dus vrij makkelijk, ook voor jou. Ik heb altijd gedacht dat ik zoveel kon eten als ik wilde zonder aan te komen maar ben er snel achter gekomen dat dit een fabeltje is. Ieder pondje gaat door t mondje. Succes!

Comment

Weightgainer word je vet van ,is 1 brok suiker
                            Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

1.87 en 60 kilo ,,, dan ben je haast ondervoed man ,ga is eten
                              Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X