Ik hou als stelregel voor mezelf aan dat als iets "te" is dan is het niet goed. Maar wat "te" is, is iets heel persoonlijks. Wat voor de een normaal is, is voor de ander "te". En daar komt natuurlijk ook bij dat wat je "te" vindt niet statisch is maar over tijd kan veranderen.
Hersendump
Collapse
X
-
Originally posted by Patricia86 View PostVind je?
Over mijn pa die zich half dood eet, kan ik me behoorlijk druk maken. Vind ik niet 'prima'.
Gelukkig valt hij nu wel af. Maar er zijn genoeg ouders die zichzelf wél dood eten. Echt een geruststellende gedachte vind ik dat niet.
Comment
-
wat lichtelijk gestoord sport/eetgedrag betreft: dat had ik een maandje of wat. Wat bezielde me.
Door hier rond te lezen hoe de dingen zitten en mijn houding tegenover mezelf is ook relaxter nu. Het zal bij mij wel blijven bij fitness en gezond eten. Ik heb zo'n vermoeden dat als ik mijn vetpercentage laat opmeten en met teveel supplementen bezig ga, dat ik de zenuwen krijg en weer doorsla. Wat niet weet, wat niet deert dus dat houden we nog even zo.
Het is gewoon een kwestie van maat houden, waar ik nog niet altijd even goed in ben.
En het is ook gewoon een leuk forum, grapje op zn tijd en nuttige dingetjes om te lezen
Comment
-
Overdaad merkte ik bij mijzelf in het begin. Maar zo ben ik als er wat nieuws is...dan spring ik er vol in. Alles of niets. Ik nam ladingen supplementen, elke dag naar de sportschool en wilde nog meer. Toen dacht ik qua supplementen bij mijzelf: "dit is te prijzig en het meeste werkt niet". En daarna is het qua sport hoeveelheid ook in proporties komen te liggen.
Alles komt goed met tijd :P
Comment
-
Originally posted by Pink View Postwat lichtelijk gestoord sport/eetgedrag betreft: dat had ik een maandje of wat. Wat bezielde me.
Door hier rond te lezen hoe de dingen zitten en mijn houding tegenover mezelf is ook relaxter nu. Het zal bij mij wel blijven bij fitness en gezond eten. Ik heb zo'n vermoeden dat als ik mijn vetpercentage laat opmeten en met teveel supplementen bezig ga, dat ik de zenuwen krijg en weer doorsla. Wat niet weet, wat niet deert dus dat houden we nog even zo.
Het is gewoon een kwestie van maat houden, waar ik nog niet altijd even goed in ben.
En het is ook gewoon een leuk forum, grapje op zn tijd en nuttige dingetjes om te lezen
Jup, ik sta ook niet op de weegschaal en meet mijn BF niet om die reden"Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."
Comment
-
Originally posted by Falstyr View PostLigt er aan wat te dik is. Zolang het binnen de 10-25% vet% ligt is het goed. vind ik. Er boven heb je gewoon obesitas en dat is niet goed.
Maar, hoeveel gevallen zijn er van mensen die er zo uitzien als die fotos?
En hoeveel mensen zijn écht bewust te mager? Die getallen vallen in het niets bij de aantallen van hoeveel mensen er te dik zijn. En als je te dik bent, is het pijnlijk om te horen dat je dik bent. Juist omdat je weet dat het waarheid is. En wat is dan makkelijker? Andere ongezonde manieren opzoeken die laten zien dat jouw (hun) manier van ongezond zijn wel meevalt. Bedoel.. annorexia-hoer of skelet roepen naar iemand die te mager is, is altijd nog 'geaccepteerder' door veel mensen, dan dikke roepen naar iemand die echt overgewicht heeft. Dat slaat natuurlijk nergens op.
En hoewel het vreselijke fotos zijn om te zien, weet ik nooit hoe serieus je ze moet nemen. Juist om de bovenstaande reden.
Comment
-
Dikke mensen hebben het zwaarder te verduren dan magere mensen in onze maatschappij. Persoonlijk zie ik liever dikke mensen dan te magere mensen. Als mensen te mager zijn en zo slap als een vaatdoek over straat "zweven" kunnen ze imo minder dan iemand met een redelijk overgewicht. Ik ben het wel met Patricia eens dat bij zware obesitas (als je buik idd over de straat sleept)het wel een ernstig probleem is.Geniet, en drink met maten!
Comment
-
Interessante meningen hier. Stof om over na te denken. Ik ben al een tijdje niet tevreden over mijn lichaam. Eigenlijk al een jaar of 10. Ondanks dat ik weet dat ik weinig beweeg, niet goed eet en te maken heb met best wat stress (werk en een eigen bedrijfje, plus een gezinnetje tegenwoordig) bleef ik gewoon door dobberen in de dagelijkse sleur.
Nu ik sinds een paar weken toch maar eens op ben gaan letten, en mijn hart hier en daar steeds vaker oversloeg ben ik toch eens heel goed na gaan denken over voeding en beweging. Ik kan me in veel reacties hier in terugvinden.
Ik moet dus opletten dat het geen obsessie gaat worden om af te vallen. Als ik het niet verkeerd begrijp zijn er mensen genoeg hier die mogelijk hun eten zelfs afwegen zodat ze net precies genoeg binnen krijgen. Voor mij persoonlijk, en dat is geen offence naar anderen gaat dat mij te ver. Als ik een halve dag aan het balen ben omdat ik een frikandelletje heb gegeten waar ben ik dan mee bezig? Gun ik mezelf dan geen lekkere hap meer en moet mijn vrouw dan naast het koken ook nog eens voor mij apart gaan zitten kopen etc?
Ik denk dat ik dan daar een grens oversteek waar anderen om mij heen dan last van gaan krijgen. Bovendien moet het leuk blijven voor mezelf. Een balans zoeken met wat je zelf het prettigst vind kan denk ik enkel gevonden worden door gewoon van alles te proberen. En hoe een ander het doet is iets wat je mee kan nemen als bagage, maar hoeft niet te betekenen dat het ook voor jou of voor mij het beste is.
ik weet niet of ik helemaal begrepen wordt. Dit is mijn hersendumpjeLast edited by yoRR; 13-05-2009, 08:45.Digitaal tekenaar / 2D artist http://www.rkgfx.nl
Fitness rookie!
Comment
-
Voedsel afwegen kan vreemd zijn voor sommigen. Een Posseltje hoeft dit niet, want hij kan eten wat hij wil. Nadeel is dat hij moeite heeft om aan te komen. Ook qua kracht en massa. Ik ben het andere uiterste en moet als het even kan afwegen omdat de kilo's er bij mij aanvliegen. Natuurlijk neem ik in het weekend wel eens wat ter compensatie, maar binnen beperkingen. Het is ook seizoens gebonden. In de wintermaanden weeg ik niet af en doe ik het op het oog en heb ik geen moeite om in restaurants 2-3 hoofdmaaltijden te vragen hehe.
Hebben anderen er last van? Is dat echt mijn probleem? Ik kom uit een huishouden waar pa en ma ook hun eten afwogen en we alle drie verschillend aten aan tafel. Heb er echt geen moeite mee. En als een vriendin niet wilt koken, dan maakt ze haar eigen maaltijd en ik het mijne. Het gaat er om dat je aan dezelfde tafel zit niet dat je per se hetzelfde moet eten. Al is het wel wat goedkoper en gemakkelijker om hetzelfde te maken en eten, maar ja kan niet alles hebben
Comment
-
Mensen die hun eten afwegen meten zijn bezig met hun voeding.. willen weten wat ze binnenkrijgen. of het voor aankomen is of om op gewicht te blijven of af te vallen.. Voor veel is het afwegen een beste keuze om genoeg binnen te krijgen om af te vallen of aan te komen..
@Yorr als je een halve dag baald van die friakndel eet hem dan niet.. of compenseer het. tuurlijk moet je niet alle lekkere dingen uit je leven wegnemen.. en afvallen moet geen obsessie worden... werkt averechts... kijk daar de positieve dingen die je behaald. betere conditie je rikketik die weer goed loopt. dan vind ik afvallen niet de hoofdprioriteit.
verder zie ik liever goed stevige mensen dan dikke mensen.. dikke mensen zijn mensen die in mijn ogen gewoon alles naar binnenschuiven.. stevige mensen hebben de bouw niet mee letten wel op hun eten maar zijn van gezond vlees en botten. en niet ingedekt met een dikke laag vet.
zelf sla ik af en toe in mijn drift om aan tekomen.. het kan me niet snel genoeg gaan. maar werkt redelijk avrechts.. en kom dan op het moment weer tot de conclusie dat mijn voeding weer redelijk is verkloot.
voeding afwegen is een manier van leven.. netzoals je vegetariers hebt. ik kies er bewust voor om op vrijdag naar mijn werk een diepvriesmaaltijd met kip en rijst mee te nemen omdat k dit lekkerder vind dan patat.. en het een stuk gezonder is. en ik het liefst gezond eet. maar een lekkere vette snack op zijn tijd sla ik zeker niet over.. Voor veel mensen op het forum hier heb ik zwaar respect voor hun dicipline en doorzettingsvermogen betreft eten. elke dag weer letten op wat ze eten. en dit ook maanden volhouden..
Comment
-
Originally posted by de sterkste ophaler View PostDikke mensen hebben het zwaarder te verduren dan magere mensen in onze maatschappij. Persoonlijk zie ik liever dikke mensen dan te magere mensen. Als mensen te mager zijn en zo slap als een vaatdoek over straat "zweven" kunnen ze imo minder dan iemand met een redelijk overgewicht. Ik ben het wel met Patricia eens dat bij zware obesitas (als je buik idd over de straat sleept)het wel een ernstig probleem is.
Met in het achterhoofd dat obesitas in mijn ogen bijna altijd simpelweg door eten komt, vind ik dat een laste keuze. Hangt er ook vanaf wat je wel/niet meerekent..
Bv een emotie-eter. Iemand die zich iedere avond volpropt omdat die zichzelf zielig vind. Eigen schuld vind ik. Maar aan de andere kant zal commentaar wel zwaar wegen voor zon iemand. Zo zijn er tig rare voorbeelden, dus ben wel benieuwd hoe waarom je vind dat een dikker iemand het zwaarder heeftLast edited by Patricia86; 16-05-2009, 15:57.
Comment
-
Is bij te mager toch net zo?
Is bij een kennis van me ook. Maarja, als iemand haar uitscheld voor annorexia-hoer of skelet dan is dat blijkbaar normaal. Wantja.. grootste gedeelte van nederland is te dik, dus dan 'mag' je dat gewoon naar iemand roepen. Vind het moeilijk om te zeggen dat het ene erger zou zijn dan het andere.. Mjah das mijn blik
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
23 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 82.5kg 6x
- 82.5kg 7x
Deficit wide grip SL DL:
- 80kg 3x10...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door harryjkevin0Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
-
Kanaal: Algemeen
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 62.5kg 12x
1 sec paused safety bar squat:
- 91kg 2x
Wide grip...-
3 dagen geleden -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
4 dagen geleden -
-
door ShuconaRodShuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
-
5 dagen geleden -
-
door MillerTilanBreng je keuken tot leven met opvallend 3D-fotobehang dat diepte en karakter toevoegt. Kies uit moderne patronen, natuurlijke elementen of abstracte ontwerpen...5 dagen geleden
-
door harryjkevin0Precise research, critical thinking, and outstanding writing abilities are necessary for success in MBA education. An MBA Assignment Writing Service provides...
-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 63.5kg 2x6
Safety bar back extension:
- 35kg 4x
- 20kg 15x
Push...-
5 dagen geleden -
-
door wdenis2212Managing glaucoma doesn’t have to be expensive. At HealthMedsRX, you can find affordable and effective solutions like Bimatoprost eye drops to help reduce...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
6 dagen geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment