Originally posted by johcarlos
View Post
Het is zeker een kwestie van oefenen, want hoe vaker je het doet, hoe beter je op ten duur weet waar je moet wezen is mijn ervaring.
Anyway, ik ga zeker proberen om rust te vinden. Kun je uitleg geven of een voorbeeld over wat je hier zegt: ''Daarom is het belangrijk om je gedachtegangen uit te denken, of juist door te streven naar rust en dit ook te vinden.''
Mijn ervaring is dat als jij je concentreert op de rust vinden in je hoofd, dat dit dan ook zeker gaat lukken. Probeer het volgende eens te doen: je gedachtegang moet je zien als een stem die de hele tijd praat. Als je nu ervoor zorgt dat die stem steeds langzamer gaat praten, is de kans groot dat je die rust eindelijk kan vinden, of in ieder geval moe word en snel in slaap kan vallen. Is maar een tip.
Mij heeft geholpen om me vooral te concentreren op de vloeiende energieën wat door mijn lichaam gaat.
Wat ook leuk is om tijdens het mediteren te doen is je te focussen op jouw voorstellingsvermogen. Beeld je in hoe jij over de oceaan vliegt en dat jij macht hebt over het hele heelal. Verzin eens wat.
Ik weet dat ik goed bezig ben met meditatie als ik minder gevoel krijg in mijn handen en benen, en een drukkend gevoel krijg op mijn voorhoofd. Snel genoeg vind ik die rust en euforische toestand.
Vergeet niet dat je met mediteren een hoop kunt doen. Ik gebruik het vaak om mijn humeur te veranderen, of om snel in een diepe slaap te komen.
Google er eens naar, en ik weet dat DBB er informatieve topics over heeft, en zo niet vind je wel andere websites/forums waar je handige informatie kunt vinden. Ik zelf heb trouwens nooit een boek over meditatie gelezen, maar ik kan in ieder geval een paar dingen bereiken met meditatie door wat ik allemaal via google heb gevonden.
Suc6.
Comment