Mijn ex/ tevens beste vriend is verslaafd aan wiet. Op dit moment loopt bij bij een traject van het maliebaan. 14 weken lang een avond in de week in een groep.
Ik merk dat hij mijn steun niet kan hebben en dat is frustrend.
Hij wil op dit moment niets, niet afspreken bellen en smsen. Eigenlijk wil hij alleen zijn en zich zielig voelen.
Ik had voorgesteld om vandaag een kopje koffie samen te drinken, Even een uurtje eruit. Dan had hij wat afleiding. Maar dat wilde hij niet.
Even vertellen hoe het was geweest in de groep wil hij niet.
Hij wil alleen zijn zodat hij zich rot kan voelen en weer wiet mag halen.
Ik vind dit zo moeilijk om aan te zien. Ik snap best dat dit heel moeilijk en zwaar is. Maar ik heb altijd in therapie geleerd dat je juist afleiding moet gaan zoeken. Een paar contacten moet hebben. even uit de situatie moet stappen.
Moet ik nu juist maar even niets doen om te helpen?
Iemand ideee?
Ik merk dat hij mijn steun niet kan hebben en dat is frustrend.
Hij wil op dit moment niets, niet afspreken bellen en smsen. Eigenlijk wil hij alleen zijn en zich zielig voelen.
Ik had voorgesteld om vandaag een kopje koffie samen te drinken, Even een uurtje eruit. Dan had hij wat afleiding. Maar dat wilde hij niet.
Even vertellen hoe het was geweest in de groep wil hij niet.
Hij wil alleen zijn zodat hij zich rot kan voelen en weer wiet mag halen.
Ik vind dit zo moeilijk om aan te zien. Ik snap best dat dit heel moeilijk en zwaar is. Maar ik heb altijd in therapie geleerd dat je juist afleiding moet gaan zoeken. Een paar contacten moet hebben. even uit de situatie moet stappen.
Moet ik nu juist maar even niets doen om te helpen?
Iemand ideee?
Comment