Hoe kan ik iemand steunen die wil stoppen met blowen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe kan ik iemand steunen die wil stoppen met blowen

Mijn ex/ tevens beste vriend is verslaafd aan wiet. Op dit moment loopt bij bij een traject van het maliebaan. 14 weken lang een avond in de week in een groep.

Ik merk dat hij mijn steun niet kan hebben en dat is frustrend.
    Hij wil op dit moment niets, niet afspreken bellen en smsen. Eigenlijk wil hij alleen zijn en zich zielig voelen.

Ik had voorgesteld om vandaag een kopje koffie samen te drinken, Even een uurtje eruit. Dan had hij wat afleiding. Maar dat wilde hij niet.

Even vertellen hoe het was geweest in de groep wil hij niet.

Hij wil alleen zijn zodat hij zich rot kan voelen en weer wiet mag halen.

Ik vind dit zo moeilijk om aan te zien. Ik snap best dat dit heel moeilijk en zwaar is. Maar ik heb altijd in therapie geleerd dat je juist afleiding moet gaan zoeken. Een paar contacten moet hebben. even uit de situatie moet stappen.

Moet ik nu juist maar even niets doen om te helpen?
    Iemand ideee?

Geen aandacht geven.
    The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Inderdaad geen aanda

Comment

Originally posted by Kevster View Post
        Geen aandacht geven.
        Geen aandacht in de zin van hem ruimte geven en wachten tot dat hij weer komt?
        Niet dat ik letterlijk ga zitten wachten.

Comment

Originally posted by Hannah81 View Post
          Geen aandacht in de zin van hem ruimte geven en wachten tot dat hij weer komt?
          Niet dat ik letterlijk ga zitten wachten.
          Geen aandacht geven omdat dat het gene is wat hij wil? Hem laten merken dat zijn aanpak zinloos is en dat niemand sympathie met hem heeft als hij zich zo aanstelt waar door hij zijn rollenspel in de prullenbak gooit, stopt met de zielepoot uit hangen en weer normaal gaat doen?

P.S. Je weet dat je op een bodybuilding forum zit, right?
          The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

gooi je vrouwelijke wapens in de strijd, er is vast wel iets waarvoor hij naar je toe komt. gebruik dat en maak er een leuke middag van. niet echt eerlijk werkt ook nu alleen maarja is wel een stapje in de goede richting en als hij het als leuk ervaart zal hij je dankbaar zijn. zo niet dan moet ie niet janken was met de goede intensie

Comment

Laten beginnen met bodybuilding, heeft mij er zonder enige moeite vanaf geholpen

Comment

Heeft het misschien iets te maken met het feit dat het je ex is? Zou voor mij meer dan genoeg reden zijn om je in ieder geval voor lange tijd niet meer te zien

Hij moet iets vinden waar hij al zijn tijd in kan steken, daar heeft hij nu teveel van. Sport is laagdrempelig wat dat betreft.

Comment

Als je contact met die persoon hebt. En mss een beetje up to date bent van zn afkick pogingen... Zou ik de pogingen complimenteren en diegene in zn eigen tempo laten afkicken. Elk compliment dat ie t goed doet met afkicken kan motiverend zijn het traject voort te zetten. Hoop echt voor je dat t goedkomt Friends are for life and drugs can end lifes
                  87,5KG - 188cm - 8,1%BF
                  DL:1x185 - SQ:1x175
                  BP:5x100 - Incline.DB-Press 2x46kg each arm

Comment

Hannah81, Je zou het om kunnen draaien, zeg hem dat als hij wil dat je hem ondersteunt hij naar je toe mag komen. Dat als hij uitgepiept is en zijn zelfmedelijden over is en hij het probleem serieus wil aanpakken je er voor hem wil zijn.

Dit lijkt hard maar je zorg er op deze manier voor dat hij geen negatieve aandacht meer van je krijgt. Dat is namelijk wat er nu gebeurt, jij zoekt hem op en hij gaat dan zielig ' in een hoekje zitten' terwijl hij naar jou toe moet komen. Dan pas staat hij namelijk open voor jou hulp. Hij komt dan naar jou toe en wil dan echt hulp, en als je dan ondersteuning bied zal dit positief zijn en positiviteit is wat iemand die van een verslaving af wil komen nodig heeft.
                    Zorg dat je er voor hem bent door hem naar jou toe te laten komen. Namelijk hoe meer je nu ongevraagd hem helpt hoe meer hij in zijn isolement zal blijven omdat jij hem aandacht geeft terwijl hij nog veel te negatief is. Laat hem de aandacht komen halen op een positieve manier.

Succes en sterkte!
                    Cutting

Comment

zoals bij elke verslaving vermoed ik dat hij door een zoort rouwprocess gaat, geef dit even de kans om te uiten en wees er gewoon voor hem.
                      op een gegeven moment als hij er klaar voor is zal hij weer langzaam dingen oppikken.

forceer niets hij zal er zelf doorheen moeten bijten.

Comment

Je kan tegen iemand 100.000 keer zeggen dat ie moet stoppen en dat het slecht voor je is enz. Maar dat heeft toch geen zin. Op een moment komt ie er zelf dat drugs 'het' niet is en stopt ie zonder hulp met blowen. Dan zou er wel een terugval kunnen plaatsvinden door bijv. slapeloosheid. Gewoon 2 melatonine's pakken en dat probleem is ook weer opgelost. En zoals zoveel mensen al zeiden: tot die tijd geen aandacht geven

Comment

Blowers hun testosteron gehalten kunnen verlaagd worden. Daar valt wat aan te doen eh hannah

dat terzijde, heb ook lang geblowed , voelde me er een aantal maandan slecht door, gaat wel over , geef hem tijd. Mischien bezoekje aan de psycholoog ?(heb ik ook ervaring mee , echt een topper!)

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X