Liesbreuk

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

sterkte man.. hoop dat je spoedig hersteld

Comment

Oke even een korte update voor ik weer snel ga liggen.

Operatie is geslaagd.

Heb nu inderdaad erg veel pijn, kan praktisch niets, maar ben blij dat het erop zit.

Grtz!
      Becoming a human juggernaut!!!

Comment

Originally posted by Heineken View Post
        Oke even een korte update voor ik weer snel ga liggen.

Operatie is geslaagd.

Heb nu inderdaad erg veel pijn, kan praktisch niets, maar ben blij dat het erop zit.

Grtz!
        Mooi dat het achter de rug is. Hoop dat je snel weer kunt trainen.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ben blij voor je dat je het achter de rug hebt. Ik proost alvast op een spoedig herstel kerel
          Geniet, en drink met maten!

Comment

IK heb gister een stuk erover gelezen, met de methode dat ze een netje plaatsen.
            Daar stond bij dat je na een week al wat mag belasten en na 2 weken zeer licht sporten als je maar goed luistert naar je lichaam.

Het is waar dat er bij krachtsporters veel druk op komt te staan, maar wat denken jullie van schaatsers en voetballers!! Die hebben veel vaker last van die blessure!!!

Beterschap trouwens

Comment

heb het al gehad dus denk niet dat ik snel nog een x krijg
              een dag niet getraind is een dag niet geleefd

Comment

sterkte man das balen

Comment

En wat is de stand van zaken nu?

Comment

Vooral de eerste week veel pijn gehad en moeilijk kunnen lopen. Het voelde ongveer alsof ze me in mn ballen hadden getrapt (aan de linkerkant). Nu gaat het een stuk beter. De pijn is nagenoeg weg, al voelt het nog wel raar aan en durf ik nog niet veel te doen.

Dinsdag is het 2 weken geleden en volgens die gasten in het ziekenhuis moet je er dan in principe alles weer mee kunnen doen zonder dat je iets kapot kan maken. Daar bedoelen ze echter wel het normale leventje mee en krachtsport is natuurlijk wel even iets anders.

Ik zal in de loop van de week heel lichtjes weer wat proberen te doen. Denk vooral isolatieoefeningen op extreem laag gewicht waarbij ik geen enkel risico loop. Maar als ik ook maar iets van pijn voel kap ik er gelijk mee. Ik kan me niet veroorloven dit nu nog een keer door te maken want anders komt mijn afstudeerproject in gevaar.

Tot dusver 3kg verloren, maar ook gedaald in BF dus de schade valt nog best mee.

Comment

Inderdaad in het gewone leventje kan je alles weer doen, lopen fietsen etc.

Krachttraining is wat anders en de kans dat het openspringt is een half jaar zeker aanwezig, na een half jaar mag je er vanuit dat het niet meer openklapt.

Zelf heb ik na een anderhalf jaar nog steeds last van de breuk, vooral bij buikspiertraining "voel" je het matje gewoon zitten.

Grts.

Comment

Originally posted by Castaway View Post
                        Zelf heb ik na een anderhalf jaar nog steeds last van de breuk, vooral bij buikspiertraining "voel" je het matje gewoon zitten.
                        Ik denk dat het komt omdat het matje wat 'rimpelt'. Maar in principe moet het matje volledig zijn ingekapseld in je buikwand en zou het zelfs sterker moeten zijn dan aan de andere kant. Met de huidige methode komt het namelijk slechts bij 1-3% terug. De kans dat je lies het aan de andere kant begeeft is daarmee volgens mij groter!

Hebben wij trouwens wel geluk mee want ik sprak mijn oom laatst en die was al 5x geopereerd aan dezelfde lies! Voorheen naaiden ze de breuk gewoon dicht, maar dan blijft het terugkomen. Nu gaan ze binnenkort bij hem alsnog een matje erin gooien bij de 6e ingreep

Grtz!

Comment

Beter is het om geen liesbreuk te hebben, dus of we geluk hebben?

Maar ik ken ook iemand die zelfs met een matje een 2e keer onder het mes moest, omdat het openklapte.
                          Dus je zal maar tot die 1% - 3% horen, heb je dubbel plezier voor hetzelfde geld.

Grtz.

Comment

Originally posted by Castaway View Post
                            Beter is het om geen liesbreuk te hebben, dus of we geluk hebben?

Maar ik ken ook iemand die zelfs met een matje een 2e keer onder het mes moest, omdat het openklapte.
                            Dus je zal maar tot die 1% - 3% horen, heb je dubbel plezier voor hetzelfde geld.

Grtz.
                            Zeg dat wel ja

Maar even iets heel anders. Als ik een beetje druk op de plaats van de breuk voel ik een harde plek. Ik neem aan dat dat het matje is? Zo ja, blijft dat zo hard?

Comment

Originally posted by Heineken View Post
                              Zeg dat wel ja

Maar even iets heel anders. Als ik een beetje druk op de plaats van de breuk voel ik een harde plek. Ik neem aan dat dat het matje is? Zo ja, blijft dat zo hard?
                              Dat heb je heel goed gezien, maar nu is alles nog vers, over een jaar voel je het nog wel, maar vele malen minder. Dan is het ook ingekapseld met weefsel etc.

Grts.

Comment

zijn liesbreuken en spierscheuringen in de lies enigzinds gerelateerd?

ik heb namelijk tijdens mijn vroegere voetbaljaren 2x een spierscheuring gehad aan dezelfde lies. Echt last heb ik hier niet van maar ik voel toch dat deze lies minder stevig is als de andere. En sommige dagen heb ik zo'n stekende pijn erin (komt heel zelden voor maar het gebeurd wel eens).

Heb ik dan meer risico om aan die kant ook ooit een liesbreuk te hebben?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X