Door rug gegaan...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Door rug gegaan...

Beste bodynetters,

Afgelopen zaterdag ben ik gruwelijk hard door mijn rug gegaan. Ik dacht altijd dat mensen die klaagden over 'door je rug gaan' zich aanstelden, maar ik weet nu wel beter. Ik ben geen zeikerd qua fysieke pijn, maar ik heb het werkelijk waar uitgeschreeuwd.

Nu mijn vraag, wie heeft hier ervaring mee en wie heeft er tips om mijn rug (sneller) te laten herstellen? En weet er iemand hoe lang dit ongeveer duurt?

Enige wat ik van de huisarts heb gehoord: pijnstillers nemen (paracetamol of ibuprofen, de laatste neem ik uit principe niet), warm houden en in beweging blijven.

Alvast bedankt!
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Wat je huisarts zegt en veel wandelen en bewegen en als dit niet gaat inderdaad pijnstillers nemen zodat je wel kan bewegen. Ik vrees dat je er wel minimaal 6 weken zoet mee bent.

Je kan er nog door een chiropractor of manueel therapeut naar laten kijken of die wat kunnen doen.

Beterschap!

Comment

Veel beterschap! Heb er verder geen ervaring mee, maar denk dat El Oso's advies een goed advies is.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Heel veel sterkte !!!
        De waarheid kan erg hard zijn

Comment

wow dat is echt heel erg kut ik heb het zelf ook een keer gehad (voor ik begon met trainen weliswaar) en het valt inderdaad vies tegen!!!

Bij mij duurde het niet zo lang (denk dat het ergste wel in 1 week weg was, voordat ik er echt niks meer van voelde duurde een paar weken geloof ik).

ik zou inderdaad wel echt die 6 weken rust pakken. Je wilt niet na 5 weken bij een BOR nog harder door je rug gaan omdat je niet genoeg hebt gerust
          22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

me vader heeft ook al altijd last van de rug gehad, maar ze weten niet wat het is.

mss iets bekneld zitten? mss fotootje laten maken?

sterkte!!!
            160kg squat
            225kg deadlift
            130kg benchpress

Comment

De goede tips heb je al van je huis arts.

Zou lekker 3 keer in de week de sauna in gaan en als je de mogelijkheid hebt zou ik de infrarood in duiken.

Niet te lang blijven zitten in een zelfde houding.

Misschien zou je overdag met een warmte pleister op kunnen lopen, heb ik ook gedaan met mijn rugklachten en had wel het idee dat het goed werkte.

Sterkte met je herstel.
              Who's the Chef

Comment

Ik heb er wel ervaring mee helaas. De enige tip die ik je geven is warm houden die rug! Hou je spieren actief want koude spieren zijn stram en pijnlijk! Veel wandelen en lichte oefeningen doen om je spieren soepel en warm te houden en goed eten. Geduld hebben is ook een goed advies.
                Beterschap.
                Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by bodybuildr1990 View Post
                  me vader heeft ook al altijd last van de rug gehad, maar ze weten niet wat het is.

mss iets bekneld zitten? mss fotootje laten maken?

sterkte!!!
                  Hoogst waarschijnlijk niks bekneld, alleen spierenissue (pa van mijn vriend is huisarts en die heeft me grondig onderzocht... heb verder ook echt nergens last van behalve van de spieren, geen tintelingen of uitstralende pijn).

Originally posted by Been View Post
                  De goede tips heb je al van je huis arts.

Zou lekker 3 keer in de week de sauna in gaan en als je de mogelijkheid hebt zou ik de infrarood in duiken.

Niet te lang blijven zitten in een zelfde houding.

Misschien zou je overdag met een warmte pleister op kunnen lopen, heb ik ook gedaan met mijn rugklachten en had wel het idee dat het goed werkte.

Sterkte met je herstel.

Sauna is een goede! Toch al veel te lang niet geweest . En warmtepleisters? Nog nooit van gehoord... Hebben die hetzelfde effect als midalgan/tijgerbalsem? Kun je die bij een drogist kopen?
                  "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Warmtepleisters bevatten capsacaïne, het goedje dat ook in rode pepers en sambal zit. Heeft volgens mij inderdaad net zo'n effect als tijgerbalsem.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Warmte pleisters kan je bij de drogist kopen en werken als een trein.

Probeer lekker een half uur in de infrarood te zitten dat straalt recht op je spieren.
                      Who's the Chef

Comment

Masseren kan ook verlichten.

Comment

juist, een goede sportmassage is een goeie optie....beterschap!!
                          uut grunn!

Comment

spoedig herstel
                            Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

Dank jullie wel allemaal!

heb me vandaag voor het eerst zelf af kunnen drogen en aan kunnen kleden, zij het met een hoop moeite en het kost allemaal verdomd veel tijd...

Maar goed, ik neem de volgende tips mee:

1. Warm houden (ga dan toch maar eens warmtepleisters aanschaffen, want midalgan doet niet echt wat).
                              2. In beweging blijven (ik zal wel moeten, als ik te lang in één houding zit/lig/sta verga ik van de pijn).
                              3. Sauna (jippie jippie jippie).
                              4. Massage sjeffen (even mijn vriend zien te strikken , denk dat het een ruildeal wordt, ik krijg een massage als ik voor hem draadjesvlees maak).
                              5. Goede voeding (gisteren betje gezondigd helaas, lekker cakebeslag gegeten ).

Als iemand nog meer tips heeft of wellicht wat lichte oefeningen die bij het herstel kunnen helpen (van een fysio heb ik te horen gekregen om zo vaak mogelijk mijn bekken te kantelen), houd ik me aanbevolen!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X