Ik voel daar ook een rek als ik mijn voeten te breed heb gezet en dan een ATG squat wil uitvoeren dus heeft te maken met je flexibiliteit. Maar is jouw voeten stand nu breeder dan vroeger? Want dan kan je eens proberen je voeten wat dichter bij elkaar te zetten en te kijken of je er dan ook nog zoveel last van hebt.
Last aanhechting bij squat
Collapse
X
-
Originally posted by Wasofski View PostIk voel daar ook een rek als ik mijn voeten te breed heb gezet en dan een ATG squat wil uitvoeren dus heeft te maken met je flexibiliteit. Maar is jouw voeten stand nu breeder dan vroeger? Want dan kan je eens proberen je voeten wat dichter bij elkaar te zetten en te kijken of je er dan ook nog zoveel last van hebt.
Denk inderdaad zelf dat daarmee het probleem deels opgelost zou zijn, maar voor mij persoonlijk is dat verschuiving van het probleem. Ga liever men flexibiliteit aanpassen, zodat ik toch gewoon men brede stand kan doen zonder last.
Ga het wel eens testen volgende training! Bedankt!I'm not special, but not the same as you.
Because I do things you will never do.
SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)
Comment
-
Originally posted by nbtp View PostHum, even wat zitten opzoeken, maar weet niet of dat voor mij het geval is. Ik heb totaal geen problemen om diep genoeg te gaan en squat gemakkelijk met men knieën naar buiten.
Ben wel al tijdje bezig met stretchen, meestal enkel voor training. Ga het nu gewoon maar eens elke ochtend en avond doen ook.powerliftcompetitie PR's SQ: 145 --- BP : 112,5 --- DL: 190
Comment
-
Het meest waarschijnlijk lijkt me een tendinopathie van een hip-flexor (wellicht iliopsoas).
Is er roodheid/zwelling/warmte aanwezig rondom de plek van de klachten? Zo ja, waarschijnlijk een tendinitis (=ontsteking) of bursitis (slijmbeursontsteking).
Stretchen vergroot echter wel de belasting op de pees die op dit moment wellicht een tendinose laat zien. Dit zal het herstel in de eerste fase hoogstwaarschijnlijk niet ten goede komen, indien deze klachten o.a. als gevolg van overbelasting (+ afname algemene belastbaarheid als gevolg van stress etc) ontstaan zijn. Pas hier dus nog even mee op.
Mocht je een dokter willen raadplegen, kun je beter direct naar de fysiotherapeut gaan. Bespaart je een verwijzing .Dumbells build a bigger chest
Barbells build a bigger ego
Comment
-
Heb momenteel geen roodheid/zwelling of warmte rondom de plek waar ik zeer heb. Het zou inderdaad wel een tendinopathie van de heup kunnen zijn als ik het zo lees.
De symptomen van iliopsoas komen wel niet echt overeen voor mij momenteel, kan alles doen zonder zeer, enkel squaten voel ik het en heb momenteel nog geen pijn in de onderrug. Of is dit pas in een later stadium?
En heb waarschijnlijk dus ook weer te snel opnieuw belast, 2 weekjes langer wachten was beter geweest..
Dus jij zou momenteel ook niet stretchen voor enkele weken tot het wat hersteld is en dan beginnen met stretchen en weer langzaam op te bouwen? En mag ik nog licht squaten met 40 kg, of zelfs dit laten vallen?
Zeer erg bedankt!! Je helpt me weer stukken vooruit!!I'm not special, but not the same as you.
Comment
-
Originally posted by Wasofski View PostIk voel daar ook een rek als ik mijn voeten te breed heb gezet en dan een ATG squat wil uitvoeren dus heeft te maken met je flexibiliteit. Maar is jouw voeten stand nu breeder dan vroeger? Want dan kan je eens proberen je voeten wat dichter bij elkaar te zetten en te kijken of je er dan ook nog zoveel last van hebt.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Excuses voor mijn late reactie!
Originally posted by nbtp View PostDus jij zou momenteel ook niet stretchen voor enkele weken tot het wat hersteld is en dan beginnen met stretchen en weer langzaam op te bouwen? En mag ik nog licht squaten met 40 kg, of zelfs dit laten vallen?
Trouwens, hoe zou je de pijn omschrijven? (stekend/zeurend)Dumbells build a bigger chest
Barbells build a bigger ego
Comment
-
Originally posted by Roy P View PostExcuses voor mijn late reactie!
Absoluut licht blijven squaten. Totale rust veroorzaakt meer fysieke problemen dan bewegen en komt het herstel niet ten goede (tenzij je in de ontstekingsfase zou verkeren, wat hier niet het geval is). Zorg dat je wanneer je deze herkenbare pijn op voelt komen gelijk stopt met je oefening, maar wees daarnaast niet bang de spier te belasten wanneer deze pijn niet aanwezig is.
Trouwens, hoe zou je de pijn omschrijven? (stekend/zeurend)
Ok dan heb ik het goed gedaan door te licht te blijven squaten.
Vorige week heb ik 5x5x40 gedaan 3 trainingen.
Gisteren heb ik de eerste keer 5x5x60 gedaan, tot nu toe zo goed als bijna niets van last. Heb soms een vage gewaarwording maar denk dat dat gewoon is omdat het nog even moet wennen.
Ga deze week gewoon nog 60 blijven doen, en misschien op het eind al eens 80. Volgende week als ik geen pijn heb zou ik terug wat meer willen belasten.
Daarna ga ik 10 dagen op vakantie waar ik ga blijven stretchen en hoop dan helemaal van de pijn af te zijn.
Met +120 kg zou ik het eerder een stekende pijn noemen, het is iets dat bij het onderste punt plots opkomt en bijna meteen weer weg is als ik klaar ben met squaten.
Nog eens bedanktI'm not special, but not the same as you.
Comment
-
Heb echt al maanden exact hetzelfde, zelfde been zelfde plek, zelfde gevoel, zelfde gewicht.
Heb nu 2 weken niet gesquat maar het blijft aanhouden als ik bijvoorbeeld m'n bed of auto verkeerd uitstap.
Weet dus niet of stoppen met squatten helpt.. fysio heeft mij gezegd met m'n arm m'n hak naar m'n kont te trekken tot ik die steek ik voel komen en dagelijks die plek 2-3 minuten te masseren om doorbloeding te stimuleren maar dat helpt ook niet echt.
Hou me graag op de hoogte als jij het verholpen krijgt!Broomstick_bodybuilding op insta
F#CK heavy weights
Comment
-
Ik heb hier ook last van, fysio zei ook tegen mij dat ik met m'n arm m'n hak naar m'n kont te trekken dagelijks.
Ik heb helaas ook al slijtage in de heup en heb last van impingement. ( zie http://www.hagaziekenhuis.nl/a-tm-z/...n-de-heup.aspx ) Misschien herken je hier ook wat in....I may not be there yet, but i'm closer than I was yesterday
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
3 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 82.5kg 6x
- 82.5kg 7x
Deficit wide grip SL DL:
- 80kg 3x10...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door harryjkevin0Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
-
Kanaal: Algemeen
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 62.5kg 12x
1 sec paused safety bar squat:
- 91kg 2x
Wide grip...-
3 dagen geleden -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
3 dagen geleden -
-
door ShuconaRodShuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
-
4 dagen geleden -
-
door MillerTilanBreng je keuken tot leven met opvallend 3D-fotobehang dat diepte en karakter toevoegt. Kies uit moderne patronen, natuurlijke elementen of abstracte ontwerpen...4 dagen geleden
-
door harryjkevin0Precise research, critical thinking, and outstanding writing abilities are necessary for success in MBA education. An MBA Assignment Writing Service provides...
-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 63.5kg 2x6
Safety bar back extension:
- 35kg 4x
- 20kg 15x
Push...-
5 dagen geleden -
-
door wdenis2212Managing glaucoma doesn’t have to be expensive. At HealthMedsRX, you can find affordable and effective solutions like Bimatoprost eye drops to help reduce...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
5 dagen geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment