vitamine b 12 injectie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vitamine b 12 injectie

Ik heb gister me eerste b12 injectie gezet, zover ik het weet hoeft dit maar 1 x in de week. (1000mg)

heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand of het misschien vaker of minder vaak dan 1 x in de week gedaan moet worden?

hopelijk pak ik hier wat extra eetlust mee, dat het goed is voor de hersens heb ik al gelezen ja...

Kun je het niet beter zoveel mogelijk doen en dan in lagere doses? 2x per week of 3x lijkt me handiger, het blijft een vitamine he. En elk teveel wordt gewoon uitgepist.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

ik neem b12 in tab vorm.. als je voor vasculaire spieren het neemt kan je ook b3 200mg half uur voor trainen nemen.dit werkt pas erg lekker

Comment

Ik neem ook vitamine B12 in tabletten.

Methylcobalamine of dibencozide co enzym B12. Dit werkt even goed als injects.

Je moet de tabletten opzuigen, via je mondslijmvlies wordt de B12 dan opgenomen.
        Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Waar haal je die KIR?

En wat zijn je bevindingen?
          Who's the Chef

Comment

bevinding

waar ik die gir haal, dat gaat niet hier op heb net kan je altijd prive vragen...sorry maar ik wil niet nog een reprimand haha..

op dit moment heb ik nog niet echt bevindingen ervan want heb het gister voor het eerst gebruikt en ik denk niet dat je vitamine b12 pillen kan vergelijken met spuit b12 die veel meer bevat.
            b12 word omgezet in metheonine wat om zijn beurt weer word omgezet naar SAMe die weer belangrijk is voor veel neurotransmitters voor de hersens.

b12 zorgt ook voor dat je meer gaat eten en minder vermoeid bent. samen met vitaminepillen a-z is dit heel goed in je kuur omdat je kuur je weerstand verlaagd.

Comment

hehehe de vraag was aan KIR zo korten wij keep it real af hier hahaha

maar de 2de vraag was aan beide hoor
              Who's the Chef

Comment

vitamine b12 uitleg

ik heb hier wat hele nuttige informatie omtrent b12 voor diegene die het willen lezen...

V. Zal supplementeren met non-injecteerbare B-12 hetzelfde effect geven?

A. Om een simpel antwoord te geven op deze vraag, het antwoord is nee. Je GI (gastro-intestinaal) stelsel zal meer dan 90% van de vitamine vernietigen wanneer je het oraal neemt. Wanneer je het injecteerd zal dit niet het geval zijn en blijft er meer actieve stof over en met een betere opname.

V. Is injecteerbare B-12 legaal?

A. Via internet kan je het waarschijnlijk legaal krijgen, maar via de apotheker gaat het meestal alleen met voorschrift.
                In sommige landen zal men soepeler zijn, in andere strenger.

V. Welke voordelen heb ik bij het gebruik van B-12?

A. Vitamine B-12 staat bekent voor het laten toenemen van RBC (rode bloed cellen.) Ook is het een goede eetlust opwekker en geeft extra energie. Sommige mensen zullen deze effecten minder zien dan anderen.

V. Wie zou B-12 moeten gebruiken?

A. Iedereen kan B-12 gebruiken. Maar in het geval van injecteerbare B-12 adviseer ik dat je 18 jaar of ouder bent. En uiteraard geldt voor het gebruik van steroïden 20-21 jaar of ouder.

V. Waarin vind je B-12?

A. B-12 kan je bijna in alles vinden wat je eet op dagelijkse basis. De B-12 in de voeding die je concumeert is echter niet gelijk aan de B-12 die je injecteerd, de dosis is lager dan de injecties.

V. Hoe vaak moet ik B-12 injecteren?

A. Om de dag of 1 x daags. De langwerkende versie 1 x per week.

V. Welke dosis moet ik dagelijks nemen? Hoeveel per week?

A. Elke dosis die hoog genoeg is voor je. Niet meer dan 1.000 mcg (1cc) om de dag tot per dag. Sommigen nemen ½ cc of 1cc per week sommigen nemen 5-7 per week. Probeer een cycle van 2 weken, dan 2 weken stop, dan weer 2 weken, enz.

V. Hoe snel zal ik wat merken mbt energie en eetlust?

A. De energie toename zal mogelijk merkbaar zijn na 3 dagen tot een week. De eetlust zal merkbaar zijn tijdens de tweede week, maar vanzelfsprekend hangt dit af van persoon tot persoon.

hopelijk hebben jullie er wat aan....

Comment

@been:

Methyl B12 heb ik van NOW, het heet brain B12
                  Dibencozide co enzym B12 heb ik van Bonusan.

Je kunt het gewoon bestellen via de apotheek of drogist. Of bij mij.
                  Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Vraag me af of het echt zin heeft.
                    Meestal krijg je van die prikken als je echt onder voed bent,en alcoholisten krijgen vitamine B extra.
                    Maar wie weet helpt het.????????

Comment

Ik heb een pot B complex maar merk niet echt veel verschil.
                      Who's the Chef

Comment

En als je de langwerkende versie hebt is hij dus geesterd ofzo? En hoeveel moet je dan injecteren, 7cc?
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

of het helpt

schiedam het helpt, dat soort dingen komen niet op de markt omdat het bende is...

het stimuleert je hersens, ik zet hem nu om de 2 dagen voor 2 weken lang, dit is mijn 3de dag op dit moment en merk inderdaad dat ik meer honger krijg, wat je echt gelijk merkt is het gevoel alsof je een boost krijgt, je word minder snel moe.

iedereen moet het natuurlijk voor zichzelf weten maar in een kuur is het echt heel makkelijk om erbij te doen, vooral voor iemand als mij die het eten gewoon zat was, ik begin nu gewoon weer te eten het maakt niet uit wat op dit moment als ik maar kan eten, dat heb ik gemist haha.

Comment

vitamine b12 injekt

1000 iu b12 gewoon in een keer zeten subtaan,dan wordt het beter opgenomen. 3 keer per week.
                            b 12 3000 iu elke week 10 weken lang.
                            is bloed aderen verwijderaar.
                            meer hongerig.
                            houd meer eiwit fast in je lichaam.
                            En helemaal goed als aan het kuren bent,vanwege je lever.dus niet bang zijn voor overdosering.veel plezier met inspieren met dat soort dingen,heb ik ook gedaan

Comment

Vitamine B12 (cobalamine)
                              Vitamine B12 of cobalamine is nodig voor de aanmaak van rode bloedcellen en voor een goede werking van het zenuwstelsel. Vitamine B12 is voor zijn opname in het lichaam afhankelijk van een stof (Intrinsic Factor, IF) die in de maag wordt gemaakt. Vitamine B12 is de enige in water oplosbare vitamine die in het lichaam wordt opgeslagen.
                              Belangrijke bronnen
                              Uitsluitend dierlijke producten zoals melk, melkproducten, vlees, vleeswaren, vis en eieren leveren vitamine B12.

Vitamine B12 (cobalamine, gehalte in microgram (mcg))

1 beker halfvolle melk (225 ml)
                              0,9
                              1 schaaltje magere yoghurt (150 ml)
                              0,5
                              1 stukje rundvlees (gaar, 75 gram)
                              2,0
                              1 stukje varkensvlees (gaar, 75 gram)
                              0,9
                              1 stukje kabeljauw (gaar, 120 gram)
                              2,4
                              1 ei (50 gram)
                              0,6

Gevolgen van een tekort
                              Bij mensen die helemaal geen dierlijke producten gebruiken, zoals veganisten, is er een grote kans op een tekort aan vitamine B12. Een tekort aan vitamine B12 ontstaat ook als iemand geen Intrinsic Factor maakt, de stof uit de maag die voor de opname van deze vitamine zorgt. Dit is bijvoorbeeld het geval na een operatieve verwijdering van een deel van de maag. In zo'n geval kunnen alleen vitamine B12-injecties het tekort opheffen. Ook kan het voorkomen dat het lichaam antistoffen tegen deze vitamine aanmaakt waardoor de opname door het lichaam wordt geremd.
                              Een tekort aan deze vitamine in de voeding wordt pas na verloop van lange tijd duidelijk omdat het lichaam eerst de aangelegde voorraad opgebruikt. Een tekort leidt uiteindelijk tot een vorm van bloedarmoede (pernicieuze anemie) en neurologische gevolgen zoals tintelingen in de vingers (paraestesie), geheugenverlies, coördinatiestooornissen (ataxie) en spierzwakte in de benen. Deze klachten kunnen in bepaalde gevallen ook voorkomen zonder afwijkingen in het bloedbeeld.
                              Bij ouderen komt nog wel eens een tekort aan vitamine B12 voor. De oorzaak hiervan is een gebrek aan Intrinsic Factor of een maagaandoening: atrofische gastritis. Atrofische gastritis begint meestal met een verminderde maagzuurproductie waardoor bacteriën in de maag terechtkomen en spijsverteringsproblemen veroorzaken. Hierdoor worden de B-vitamines onvoldoende in het lichaam opgenomen.
                              Gevolgen van een te hoge inneming
                              De kans op nadelige gevolgen van grote hoeveelheden vitamine B12 is heel klein. Er zijn geen ongewenste effecten bekend bij personen die langdurig preparaten met hoge doseringen gebruikten. Het lichaam zorgt ervoor dat er niet te veel vitamine B12 uit het maagdarmkanaal in het lichaam wordt opgenomen.
                              Vitamine B12 en veganisten
                              Omdat vitamine B12 uitsluitend voorkomt in dierlijke producten wordt gistextract, zoals Marmite, aanbevolen als B12- aanvulling voor veganisten. Een hoeveelheid van 100 gram gistextract levert echter nog niet de helft van de dagelijkse behoefte van een volwassene. Bovendien gebruikt men in de praktijk slechts enkele grammen gistextract per dag. Veganisten doen er daarom goed aan deze vitamine aan te vullen door middel van een supplement. Algen en zeewieren bevatten een op vitamine B12 lijkende stof, maar deze stof heeft geen vitaminewerking.
                              Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheden
                              Aanbevelingen voor vitamine B-12 (Gezondheidsraadsrapport Voedingsnormen 2003)

1-3 jaar
                              4-8 jaar
                              9-13 jaar
                              14-18 jaar
                              19-50 jaar
                              51-70 jaar
                              > 70 jaar
                              Zwanger
                              Borst- voedend
                              Vit. B12 mcg/dag
                              Man
                              0,7