Vanwaar elke kuur de doses omhoog?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vanwaar elke kuur de doses omhoog?

Ik zat laatst een beetje te peinzen over van alles, en toen kwam ik ook weer het verhaal tegen dat je elke kuur de doseringen omhoog moet schroeven. De vraag is nu eigenlijk: waarom?
    Ik heb geloof ik wel eens het argument gewenning gelezen, maar dan zouden je receptoren dus minder gevoelig moeten worden, en dan zou je natural (met dus een relatief lager testosteronpercentage dan eerst vanwege die resistentie) dus minder winnen dan eerst. Enige wat er dan ook is, is dat er mensen zijn die eindigen met doses boven de gram testosteron per week, en na zo'n kuur zouden dus je receptoren gewoon niet meer moeten reageren op je normale test peil waardoor je af gaat vallen of zelfs vanwege de nog steeds werkende oestrogeenreceptoren vrouwelijker wordt door de verstoorde verhoudingen, lijkt me.
    Zie ik iets over het hoofd? Heeft het een andere verklaring? Ben zeer benieuwd.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

verhogen hoeft niet per def. als je lang genoeg off blijft dan reageerd je lichaam r op..... ander verhaal wordt t met dat je zwaarder bent gworden dus ook je voedingsbehoefte ff wat hoger ligt en ja ws ook de dosis
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    We like it

Comment

Schelen die extra kilo's zoveel mg's? En hoe zit dat dan met gewenning? Hoe vind dat plaats?
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

ik ben absolute tegenstander constante verhoging, en zeker in de mate zoals het hier veel doen.

1 gram per week vind ik persoonlijk het maximum voor recreatieve gebruikers. De meesten gaan hier stevig over vanaf kuur 2-3. Hoe meer je gebruikt, hoe exponentioneel zwaarder de sides en risico's.

Als je aan bb strongmlan of powerliftingswedstrijden meedoet kan ik er nog inkomen.

Androgene receptoren krijgen juist een langer halfleven als er meer androgene stoffen in het lichaam zijn.

Hoe en waarom het juist is dat men als men groter wordt en meer kuurt meer as nodig heeft om "goede" resultaten te behalen is nog niet geheel duidelijk. Veel speculatie, dat wel.
        Last edited by Genjuro; 11-02-2008, 21:48.
        the one and only tabata overlord

Comment

dat gwicht, lengte of je mannetje/ vrouwtje bent... dosis afhankelijk is das alg. bekend

bedoel vrouwen raken nou een maal sneller dronken, als je 50 kg weegt of 90 kg is een werkelijk verschil, dus ook de effectieve dosis moet je daarop afstemmen

gewenning treed zeker op, hoe dat precies in zn werk gaat i dunno
          We like it

Comment

Originally posted by Genjuro View Post
            ik ben absolute tegenstander constante verhoging, en zeker in de mate zoals het hier veel doen.

1 gram per week vind ik persoonlijk het maximum voor recreatieve gebruikers. De meesten gaan hier stevig over vanaf kuur 2-3. Hoe meer je gebruikt, hoe exponentioneel zwaarder de sides en risico's.

Als je aan bb strongmlan of powerliftingswedstrijden meedoet kan ik er nog inkomen.

Androgene receptoren krijgen juist een langer halfleven als er meer androgene stoffen in het lichaam zijn.

Hoe en waarom het juist is dat men als men groter wordt en meer kuurt meer as nodig heeft om "goede" resultaten te behalen is nog niet geheel duidelijk. Veel speculatie, dat wel.
            Hoopte al op zo'n reactie. Kon er zelf namelijk ook weinig wetenschappelijks bij bedenken. Bedankt voor de replies tot nog toe.

@ Onderhandelen
            Dat weet ik, maar ik kan me niet voorstellen dat je begint met 250mg test enanthaat en als je 10kg extra hebt gegained de volgende kuur opeens het dubbele nodig hebt voor gains. Ik zou dan eerder gaan denken in procenten. 250mg voor 90kg, 10kg aangekomen dus volgende kuur zou dan zijn 278mg, zeg 280mg test enanth. Maar ergens zit iets waardoor mensen doses in een klap verdubbelen enzo, en ik kan daar geen verklaring voor vinden.
            Last edited by GeneralIx; 11-02-2008, 22:52.

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
              Maar ergens zit iets waardoor mensen doses in een klap verdubbelen enzo, en ik kan daar geen verklaring voor vinden.
              effectieve dosis van iets vinden tja is een beetje gokken...eigelijk op basis van onderzoek maar dat onderzoek ontbreekt dus op basis van je eigen ervaring

250 mg test vindt ik persoonlijk minder bruut als 500 mg tegenhanger is wat genjuro al aangaf meer sides. De bruutheid.. ligt denk ik aan de oestrogene werking men slaat meer vet op en ja dat ziet er bruut uit....of dat echt bruut is

dus ben je ws met 250 mg beter af...daarbij komt ook nog dat je lichaam bep vrije test heeft... dus jah wat is effectief
              We like it

Comment

Veel hangt af van gewenning en hoelang je tss twee kuren zat, je kan zoals je al aangeeft general in procenten gaan rekenen maar dan krijg je zo van die bijna niet te doseren hoeveelheden zoals je zelf aangeeft 280ml test, probeer dat maar eens in een spuit te trekken. U eerste kuur bepaalt veel volgens mij, als je dan direct op 500 test ofzo gaat zitten ja dan ben je al niet goed bezig, veel hangt ook af hoeveel je al weegt als je aan het kuren begint, en wat is je lichaam al gewend van drugs en medicatie enzo, ik heb een maat gehad die op 250 test in zijn eerste kuur bijna niks aankwam, maar die kerel had zijn halve leven al gesnoven, pillen geslikt etc etc .... , dus die zijn lichaam was veel gewoon en bij zijn volgende kuur zat die op 500 en ging als een speer.

Maar ergens moet je niet altijd verhogen, maar vele mensen lezen dat op forums en ze verhogen maar he

Grtz
                stil growing

Comment

Percentages zijn wat lastiger, maar als je afrond naar 300mg zou het toch te doen moeten zijn?
                  Verder kan ik me wel voorstellen dat je als je je hele leven hebt zitten snuiven en dergelijke wel meer nodig hebt ja.
                  Hoeveel heeft u zelf altijd verhoogd (of heeft u niet verhoogd)?

sigpic

Comment

Elk lichaam heeft zijn genetische max. Dus groter kan je gewoon niet worden.
                    Kuren kunnen je daarbij helpen, maar hoe verder je over de streep gaat hoe moeilijker je aankomt.
                    Dit is volgens mij ook 1 van de redenen dat het aantal mg ook omhoog gaat.

Grtz..
                    Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

alles wat je dus groter wordt dan wat harold al aangeeft is vocht en shit, wat je niet hoeft.
                      wat je meer neemt, zegt gen. al: meer sides, zoals vocht. ik denk wel dat je wat sterker wordt, met meer sides als vocht, maar wil je die? dan zit je namelijk meer in het powerlifting gebeuren.
                      een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Bedankt voor de replies mensen, interessant topic.
                        Heb een nieuw vraagje: hoeveel mg testosteron heeft een man normaal in zijn bloed? Volgens mijn berekening 0,005 tot 0,010mg/ml, volgens de roid calculator met 250mg test cyp met aangepaste halfwaarde (naar 10dg) kom je dan ook op gemiddeld 37mg/dag=37mg/7000ml=0,005mg/ml.
                        Mis ik iets of klopt er gewoon geen zak van de berekening(en)?

sigpic

Comment

Bedankt voor de replies mensen, interessant topic.
                          Heb een nieuw vraagje: hoeveel mg testosteron heeft een man normaal in zijn bloed? Volgens mijn berekening 0,005 tot 0,010mg/ml, volgens de roid calculator met 250mg test cyp met aangepaste halfwaarde (naar 10dg) kom je dan ook op gemiddeld 37mg/dag=37mg/7000ml=0,005mg/ml.
                          Mis ik iets of klopt er gewoon geen zak van de berekening(en)?
                          Hangt af van de leeftijd, boven de dertig is het al een pak minder dan een kerel van 18-20 jaar. De waarde op mijn leeftijd ligt 300, maar dat is natuurlijk geen mg, iik weet eigenlijk niet goed in wat dat uitgedrukt wordt, kan je makkelijk opzoeken denk ik.

Grtz
                          stil growing

Comment

Wordt uitgedrukt in ng/dl. Heb dit omgerekend naar mg/ml, voor vergelijking met doseringen op steroïden.

sigpic

Comment

Wordt uitgedrukt in ng/dl. Heb dit omgerekend naar mg/ml, voor vergelijking met doseringen op steroïden.
                              waar staat de uitdrukking mmol/l voor??????

zo is mijn test w vastgesteld namelijk
                              We like it

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X