Overschreden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Overschreden

Heb nog winstrol tabs, met houdbaarheid 12/2008, zijn deze nog betrouwbaar? 6mnd over datum dus.
    Wat kan er nu eigenlijk gebeuren met de samenstelling? Kan zoiets giftig worden, of neemt de kracht ervan gewoon af?

Mvg

let dit betreft tabs uit medische werld, houdbaarheid bij ug-labs is onbekend omdat de omstandigheden waaronder de producten worden gemaakt niet bekend zijn.

zowel tabs als injectie worden even behandeld

De meeste tabletten hebben een houdbaarheidstermijn (niet datum!!) van 5 jaar (maar ga nooit voorbij de 3 jaar!!!).
    Hiermee wordt bedoeld dat gegarandeerd is, dat 5 jaar na de productie van het tablet minimaal 90% van de werkzame stof aanwezig is. Voor de patiënt/gebruiker is die periode vaak korter, omdat die het product niet krijgt op de dag van productie. Voor injectievloeistoffen geldt vaak een kortere houdbaarheidstermijn, die wel afhankelijk is van de stof. Injectievloeistoffen zijn veelal 2 tot 5 jaar houdbaar.

houdbaarheid is gebaseerd op stabiliteit. Naarmate een middel ‘langer op de plank’ ligt kunnen er allerlei veranderingen optreden. Deze kunnen fysisch, chemisch of microbiologisch van aard zijn.

Met fysische stabiliteit wordt bedoeld dat de vorm waarin een ''geneesmiddel'' is verwerkt langzaam uiteen valt.

Bij chemische stabiliteit gaat het erom of een stof wordt omgezet in een andere stof, veroorzaakt door bijvoorbeeld UV-licht of hoge en/of wisselende temperaturen. Tot slot, microbiologische stabiliteit. Hier betreft het de mate dat bacteriën in het geneesmiddel worden gevormd. Producten waarin veel water zit, zijn gevoeliger voor bacteriën dan droge producten, zoals tabletten.

In hoeverre de datum van zelf vervaardigde illegale middelen overeenkomt met de richtlijnen die in de farmaceutische wereld gelden is onbekend. Ook is niks bekend onder welke omstandigheden de middelen worden bewaard. Gelet op het grote aantal vervalsingen lijkt dit niet erg geruststellend. Zo kunnen wellicht grondstoffen worden gebruikt die minder van kwaliteit zijn. Ook wordt de verpakking vervalst en dus hoogstwaarschijnlijk ook de uiterste gebruikdatum, waardoor de kwaliteit zeer dubieus is. Als de middelen onder minder hygiënische omstandigheden zijn gemaakt dan is ook de kans groter dat er bacteriën in de middelen zitten. Wanneer je al deze factoren met elkaar combineert dan is het niet zo verwonderlijk dat je na injectie in je billen flinke lokale groei krijgt in de vorm van een abces.

Wat nu dus?
    Middelen die over de datum zijn geven meer risico’s. De werkzaamheid zal achteruit zijn gelopen, er kunnen toxische stoffen zijn ontstaan en/of het product kan besmet zijn met bacteriën (kans op ziek worden). Het illegale circuit draagt daar zeker niet aan bij, integendeel. De risico’s nemen exponentieel toe. Er zijn geen cijfers bekend hoe veel sporters er in de problemen zijn gekomen door het gebruik van vervalste, slecht bewaarde en hoogbejaarde middelen. Het mag duidelijk zijn dat de vervalsingen op de illegale dopingmarkt extra risico’s met zich meebrengen en dat is vaak helaas niet aan de buitenkant te zien.

Zorg dat jouw uiterste houdbaarheidsdatum niet snel in zicht komt maar in jouw geval denk ik dat je tabs nog kunnen mits deze onder goede omstandigheden zijn bewaard maar ik raad je het natuurlijk niet aan en zal aan de veilige kant blijven een gewoon een nieuw potje tabs ophalen

Comment

oja nog iets, giftig zijn ze sowieso al (voor de lever)

Comment

Originally posted by demi01 View Post
        Zorg dat jouw uiterste houdbaarheidsdatum niet snel in zicht komt maar in jouw geval denk ik dat je tabs nog kunnen mits deze onder goede omstandigheden zijn bewaard maar ik raad je het natuurlijk niet aan en zal aan de veilige kant blijven een gewoon een nieuw potje tabs ophalen
        Wat een hoop gezever weer waar we niks aan hebben.

@Reservoir_Dog: Nee. Weg knikkeren dus.

@Demi: Makkelijk he.
        Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

dat is idd wat korter en krachtiger

Comment

Vaker posten demi01 mooie uitleg
            ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
            We like it

Comment

Originally posted by onderhandelen View Post
              Vaker posten demi01 mooie uitleg
              bedankt man, zal ik zeker doen. maar zal proberen om wat korten te zijn. maar liever te veel info geven dan te weinig toch? en als de volgende komt met een vraag of hij b.v. de deca nog kan gebruiken die al een jaar 'op de plank ligt', kan hij zijn antwoord hier ook vinden.

heb trouwens nog wat farmaceutische onderzoeken metbetrekking tot deca en enkele andere as'en en zo....... en ook efedrine (zelfs injecterbare efe!!, wist niet eens dat het bestond!! gebruik het nooit) . ik zal ze een keer posten voor degene die het interresant vinden.

p.s. ik kan het ook niet kort houden he!

Comment

Ik had stanazolol tabs die 7maanden over datum waren, prima dingen(Y)
                Wanneer ze praten gaat het goed, wanneer ze haten gaat het beter.

Comment

Greetz
                  een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

over datum

Ik snap zowieso niet dat je dingen over datum gaat gebruiken, tuuuuurlijk zal er niets gebeuren maar wat als? wat is je meer waard je leven of een nieuw potje aanschaffen, flikker gewoon weg en ga niet onnodig risico's lopen...

wat doe je met een pak melk die over datum is? ( ongetwijfeld zitten er een paar bij die het klonterig drinken )

neem gewoon geen risico en haal een nieuw potje...

Comment

heb trouwens nog wat farmaceutische onderzoeken metbetrekking tot deca en enkele andere as'en en zo....... en ook efedrine (zelfs injecterbare efe!!, wist niet eens dat het bestond!! gebruik het nooit) . ik zal ze een keer posten voor degene die het interresant vinden.
                      Posten die hap.

@ Leroyw
                      Precies. Waarom zou je het risico nemen voor dat geld...
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

bedankt man, zal ik zeker doen. maar zal proberen om wat korten te zijn. maar liever te veel info geven dan te weinig toch? en als de volgende komt met een vraag of hij b.v. de deca nog kan gebruiken die al een jaar 'op de plank ligt', kan hij zijn antwoord hier ook vinden.

p.s. ik kan het ook niet kort houden he!

Nee man lekker uitgebreid, goed onderbouwd

Aan korte antwoorden kan ik niet zien of men er verstand van heeft

en van uitgebreide antwoorden leert iedereen van, ik ook van je 1e post
                        We like it

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X