Nog niet gebruikt?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ik wist het ook

Basal testicular testosterone production in endura... [Eur J Appl Physiol. 2003] - PubMed result

Research indicates that endurance-trained men have lower basal testosterone concentrations than age-matched sedentary control men. The physiological cause for this finding is uncertain. Therefore, we examined the peripheral component in the hypothalamic-pituitary-testicular (H-P-T) axis in endurance-trained men to determine if their basal testicular production of testosterone was compromised. The study design was retrospective, with a case-control approach. Age-matched, trained (n=5, TRN) and sedentary control men (n=6, SED) were infused with gonadotrophin-releasing hormone (GnRH) to induce testicular testosterone production via subsequent luteinizing hormone elevations. Testosterone production rate was statistically analyzed with adjustments for confounding factors and compared between groups. The basal testosterone concentrations differed significantly between the TRN and SED groups [pooled mean values; 13.9 (3.0) nmol x l(-1) vs 23.4 (3.2) nmol x l(-1), P<0.05]. The testosterone production rate was significantly lower (approximately 20-30%; P<0.05) in the TRN men as compared with the SED men following GnRH infusion. It was concluded that the exogenous stimulated testicular production rate of endurance-trained men is suppressed. This finding may account, in part, for the lower circulating basal testosterone concentrations found in these men. The present evidence supports the hypothesis that endurance exercise training induces a degree of peripheral adaptation (i.e., testicle) in the H-P-T axis. Whether this adaptation in the axis is a permanent or transient phenomenon in these men remains to be determined.
    http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

• @ Osterich

Ben jij Atta's evil twin?
      Geniet, en drink met maten!

Comment

• Hé Os? Sinds wanneer moet je mij hebben in je handtekening? Verdeurie!

Maar thanks for the quote.

@DSO: Os is evil. Punt.
        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

• GeneralIX is mijn huppelende zusje met vlechtjes, dus opzich ben ik al vrij snel bad ass.

Dat was dus de quote die we zochten
          http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

• Originally posted by Osterich View Post
            GeneralIX is mijn huppelende zusje met vlechtjes, dus opzich ben ik al vrij snel bad ass.

Dat was dus de quote die we zochten
            Topic Hijacker dat je bent

Comment

• Originally posted by de sterkste ophaler View Post
              @ Osterich

Ben jij Atta's evil twin?
              Originally posted by de sterkste ophaler View Post
              Topic Hijacker dat je bent

............................

Comment

• Evil sob

ontopic maar weer??

Comment

• Heb net aan een stuk door het topic gelezen, vond het zeer interessant en ik ben blij dat je het hebt gestart Knulletje. Succes met het gebruik ervan, ik hoop dat je het nog lang kunt blijven bodybuilden!

Ik kan me ook helemaal vinden in Falstyr die zegt dat zijn gezondheid minder belangrijk is als de doelen die hij voor zichzelf heeft gesteld. Geluk staat voor mij ook nog altijd boven je gezondheid. Wat heb je eraan om 10 jaar lang in een bejaardenhuis te zitten terwijl je je leven lang weinig plezier hebt gehad omdat je altijd voorzichtig was en altijd dingen die je gezondheid zouden schaden hebt vermeden.

Comment

• Originally posted by jordy View Post
                    Hoe zit dat dan met die 40% extra test aan maak? Of klopt dat nu ook weer niet dan?
                    Verwar vooral een piek in je testosteronwaarden niet met de gemiddelde testosteronwaarde gedurende de dag. Tot ik een onderzoek zie waarbij een groep KT'ers (natural duh) gedurende vier weken wordt gevolgd, en de testosteronwaarde wordt gemeten met urinetests, en hoger scoren dan wanneer zij vier weken niets doen, en dan de vier weken daarrna zonder sporten gemeten worden, geloof ik er geen hol van dat het verschil in testosteronwaarde significant is, laat staan dat dat verschil een belachelijke 40% is. Daarnaast wil je ook kijken of niet het SHBG opeens mee stijgt in een mate dat de stijging van testosteron nutteloos wordt gemaakt.

Originally posted by Knulletje View Post
                    Dat bedoel ik dus maar.... Je kan geen sport verzinnen of het is er wel..
                    Darts.

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                    Heb hem de vraag op MSN gesteld

Atta bevestigd dat duurpsport desastreus wordt voor je testlevels vanaf 4 x per week intensief trainen op duursportniveau/
                    Vier keer is een schatting mijnerzijds. Geen harde wetenschap.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

• knul, even een vraag.... je hebt kanker gekregen? waaraan dan en is het zeker van de AS?
                      onderweg naar 90kg bij 10% BF

Comment

• Originally posted by GeneralIx View Post
                        Darts.
                        Betablockers?

Comment

• Darts? Concentratie Steroids

Comment

• Originally posted by powertrainer2007 View Post
                            knul, even een vraag.... je hebt kanker gekregen? waaraan dan en is het zeker van de AS?

Staat in dit topic. Even goed doorlezen kom je het vanzelf tegen.
                            ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Betablockers?
                              Dat was ik ook al aant denken toen ik het las.
                              Voor de extreme spanning weg te nemen.
                              The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Betablockers?
                                Zijn dat a.a.s?
                                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X