Beste Aromatase Inhibitor (AI)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Tamoxifen is een SERM, dat houdt in Selectective Estrogen Receptor Modulator. Dat betekend dat hij overal verschillend bind, op borstweefsel en de hypothalamus bijvoorbeeld antagonistisch en andere weefsels weer vaak agonistisch. Daarbij zal ook verschil zin in sterkte en activiteit.
    Last edited by Kevster; 20-04-2012, 18:41.
    The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Ben wel eens benieuwd waarom mensen zweren bij Proviron, je leest toch veel praktijkervaringen over mensen die er heel veel profijt van hebben. Zit nu op de telefoon maar zal later eens op zoek gaan naar de onderzoeken waaruit deze theorie is voortgekomen.

Vooralsnog lijkt Aromasin wel het meest verstandig.

Ik vraag me af hoeveel meerwaarde een AI in de PCT zal hebben naast een SERM. Is het echt de moeite waard?

Niettemin echt een interessant onderwerp.
      The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Ik zou geen AI in de PCT zetten. Als je de AI laat doorlopen zolang je bloedwaarden verhoogd zijn middels exogene middelen (dus tot je onder je fysiologische punt zakt), zal je oestrogeen in check zijn. Dan schiet je er nolva in om je LH en FSH te kickstarten, en je bent eigenlijk op ramkoers.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

korte input van mijn kant: arimidex TIJDENS kuur: weinig gains. je houdt geen vocht vast dat sowieso. dus dat is goed. daarom weinig extra massa. logisch. maar helaas ook weinig kracht toename, waardoor ik geneigd ben dat je in een kuur vocht MOET vasthouden van bep. middelen wil je goed gainen. dus daarna maar aan de plas tabs oid
          een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Artikel van Isteriods.

Aromasin - Exemestane

Chemical Name: Exemestane
            Drug Class: Type-I Aromatase Inhibitor

The below article about Aromasin-Exemestane discusses how it works and gives a history of the drug. You can find articles about all of the steroids and other drugs listed on our site, including arimidex, dianabol, testosterone suspension, Letrozole, HGH [Human Growth Hormone] and nolvadex among many others. We are here to help you stay informed and updated on steroids and all other bodybuilding drugs.
            Aromasin (Exemestane) is a Type-I aromatase inhibitor, or suicidal aromatase inhibitor. It’s called this because it lowers estrogen production in the body by attaching to the aromatase enzyme, and permanently deactivating it. (1)

Personally, I find this to be a very interesting mechanism of action when compared to type-II aromatase inhibitors, which bind competitively to the aromatase enzyme, and eventually unbind, rendering it active again. In the case of Aromasin, this doesn’t happen, and once it does its job on the enzyme, those particular enzymes will no longer function. Your body will eventually create more of the aromatase enzyme, so this isn’t dangerous, despite the really odd “suicide” thing in the first paragraph. As with all aromatase inhibitors, Aromasin was developed to fight breast cancer primarily in post-menopausal women, but we in the athletic community use it to combat estrogenic side effects from aromatizable steroids, or for post cycle therapy.

Estrogen is responsible for many of the effects we’re trying to avoid when we’re on a cycle, including excess water retention and development of gynocomastia (breast tissue development in males. Thus, limiting the conversion of testosterone into estrogen is of use for steroid using athletes, when they’re trying to avoid side effects. In this case, the advantage of using a suicidal aromatase inhibitor is that it really won’t cause much, if any, noticeable “rebound” in estrogen when you cease using it.

The hard numbers on Aromasin are reasonably impressive, as it averages an 85% rate of estrogen suppression (2), and this translates to an overall reduction in estradiol levels of about 50%, as well as raising testosterone to a significant degree.(3).

It is also known as a “steroidal” aromatase inhibitor. This is really interesting, because it has been known to actually cause side effects (androgenic sides) that include increased aggressiveness and a pretty decent hardening effect. (4) I wouldn’t usually suggest that women should use Aromasin in large doses for any extended period of time, for this reason (possible virilization, or development of male sexual characteristics could occur with its use). It should, therefore, be reserved for use by women to brief periods of time in a possible pre-contest phase or for a form of post cycle therapy after a cycle.

Interestingly (and almost paradoxically) exemestane not only increases testosterone and lowers estrogen, but it also increases levels of insulin-like growth Factor (IGF). (5) I find this to be interesting, because although the rise in testosterone is most likely responsible for the increase in IGF levels, IGF is known to be an aggravating factor in the growth of breast tumors, like the kind found in breast cancer. However, since estrogen is the primary culprit in breast cancer, the large reduction in estrogen levels, even when combined with a rise in IGF, is enough to make Aromasin a very effective breast cancer medication. /div> Aromasin isn’t too harsh on blood lipids (6) (cholesterol), unlike some of the other AIs’ like Letrozole.

Exemestane reaches steady blood plasma levels of after a week of administration and this is also when we see it begin its maximal effect on reducing circulating estrogen levels. It’s also has a ½ life of 27 hours (4), so taking it once per day is going to build up blood plasma levels to a very effective level.

References:

1. A predictive model for exemestane pharmacokinetics/pharmacodynamics incorporating the effect of food and formulation.Br J Clin Pharmacol. 2005 Mar;59(3):355-64.

2. Eur. J. Cancer. 2000, May;36(8):976-82

3. The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism Vol. 88, No. 12 5951-5956Copyright © 2003 by The Endocrine Society

4. Clin Cancer Res. 2003 Jan;9(1 Pt 2):468S-72S

5. Anticancer Res. 2003 Jul-Aug;23(4):3485

6. J Clin Endocrinol Metab. 2003 Dec;88(12):5951-6
            The Sky Ain't The Limit

Comment

Ik wil deze discussie van toentertijd weer even wat leven in blazen i.p.v. het hCG topic hiervoor te gebruiken, omdat ik wat vragen heb over AI's. Dat het mij beter lijkt om hCG tijdens je kuur te gebruiken snap ik nu wel, aangezien dit je testikels op relatief normaal formaat kan houden tijdens je kuur en het komt je natuurlijke test productie opstart ten goede in je PCT, waardoor je je gains makkelijker zult kunnen behouden. Wat natuurlijk ook erg fijn is.

Nu zijn de meningen nogal verdeeld over het gebruik van bepaalde middelen tijdens een kuur en na een kuur. Zoals bijv. deze discussie van AI's gebruiken tijdens je kuur en niet enkel in je PCT.

Er zijn dus wat middelen beschikbaar die je bijv. kunt inzetten om een gyno, water retentie kwijt te raken tijdens je kuur mochten deze ontstaan.

Ik ben nu benieuwd naar jullie visie op het gebruik van een AI tijdens je kuur, zodat je je oestrogeen levels binnen de perken houdt. Want omdat je geen gyno of water retentie hebt wil niet zeggen dat je oestrogeen levels niet behoorlijk hoog zullen/kunnen zijn, toch?

En die hoge oestrogeenlevels in je bloed hebben meer nadelen op de lange termijn dan enkel die gyno en water retentie waar je waarschijnlijk wel het snelste last van zou kunnen krijgen. De gyno en water retentie zijn namelijk indicaties voor verhoogde oestrogeen levels door je kuur.

Nu zeggen sommige dat die middelen je gains zouden onderdrukken etc, maar is dat wel zo? Niemand zit volgens mij te wachten op een vochtkop om maar wat meer gains te hebben, want die vochtkop verlies toch weer als je stopt met kuren. Zoiets kan je dan beter überhaupt voorkomen lijkt mij?

Brand los.
              Last edited by Iron Mind; 11-08-2013, 21:34.
              "Straight outta gym"

Comment

Euhhhh... wacht maar op een slim iemand.
                Wat ik wel weet is dat als je bv test/deca/dboll neemt de beachboys michelin mannetjes worden, als iemand met de discipline mbt voeding, jijzelf, kevster, mvos en anderen dan kun je gewoon zonder vochtkop rondlopen.
                As versterkt/versneld alles dus neem jezelf, je valt vet af, komt spieren aan, houdt amper vocht vast, doet alles consequent als jij nu kuurt gaat dat alles sneller, je zal er nagenoeg het maximale uithalen, "ongeacht" de midellen.

Mbt nakuren is ook gewoon goed onderbouwd te vinden zal het opzoeken voor je.
                Zo wordt al meer clomid en nolva geadviseerd en na tren (srry kom niet op de naam iets met een a)
                Zoals jij ermee bezig bent is top je gaat heel diep, ik vertrouw op de info van xxl en doe het meeste zoals hij adviseert, ook op datbtrue staat veel mag dat hrlaas niet copy pasten naar hier.
                Je zal altijd meerdere verhalen horen de enige oplossing is het tot op de bodem uitzoeken, getxxl doet dat, probleem is dat ik nooit zeker weet of hij nou gelijk heeft ik heb gekozen bepaalde mrnsen te geloven omdat se voor zover ik begreep het goed onderbouwd is.

Discussies op dbb tussen getxxl cools big cat gaan dan plots verder op molucair nivo etc dan ben ik dus out, dan pm ik xxl en vraag hem waarom had jij nou gelijk? In jip en janneke taal graag, dan geeft jij in een paar zinnen aan waar bepaalde beweringen niet kloppen.

Maar echt 100% zeker weten wat het beste is?? Ik denk dat ik het aardig doe maar daar zal een ander totaal anderd over denken.

Comment

Ik vond anabolicdude altijd erg overtuigend

Comment

Misschien verstandig overigens eerst te specificeren voor welk oestrogeenniveau iemand zou moeten streven tijdens een kuur en waarom.
                    Denk hierbij bij een te laag oestrogeenniveau aan nadelen als: verlaagde GH en IGF synthese, verminderde botdichtheid, verslechterd lipideprofiel, verminderde effcientie qua glucose opname en gebruik, verminderde gevoeligheid van de androgene receptoren (nog niet gesproken over verminderde weerstand e.d. één van de externe factoren waardoor een kuur minder efficiënt zou kunnen zijn (ziekte)). Niet iets waar je voor uit moet kijken bij langdurig AI gebruik? M.a.w. zou je het niet enkel moeten gebruiken wanneer nodig?

Comment

Originally posted by aktito View Post
                      Ik vond anabolicdude altijd erg overtuigend
                      Moet je lid worden van muscleboard!

Hij beschrijft het in ieder geval wel in begrijpbare taal...,maar het is erg moeilijk voor een 'leek'om te beoordelen wie er gelijkheeft,ook al onderbouwen ze het goed.
                      DIVIDE ET IMPERA

Comment

@ Q: slim is relatief m'n beste. Ik waardeer je input daarom ook alsmede de input van anderen.

Ik vraag niet specifiek om wetenschappelijk onderbouwde visies, maar persoonlijke ervaringen hebben ook hun eigen waarde. Wetenschappelijke bevindingen komen immers niet altijd overeen met persoonlijke ervaringen en het kijken hiernaar vind ik daarom zeker de moeite waard.

@ aktito: de nadelen die jij opnoemt zijn terecht, aangezien oestrogeen ook belangrijk is voor ons lichaam.

Wat betreft het monitoren van deze levels zul je het volgende dus nodig hebben: bloed test voor je kuur, bloedtest tijdens je kuur en bloedtest na je kuur.

En je zou dan moeten gaan voor deze waarden aldus internet: 10-50 pg/ml

Te lage oestrogeen levels wil je dus zeker niet, maar te hoog ook niet. Je krijgt dan allerlei zaken als gyno, water retentie en tal van andere zaken. Gyno en water retentie kan je dus blocken met SERM's, maar dan nog heb je die hoge oestrogeen levels die je als man niet wilt hebben.

Ik ben bijv. een aantal studies tegengekomen die zeggen dat je te hoge oestrogeen levels kankerverwekkend zouden zijn en deze te hoge levels kan je binnen te normaal waarden houden m.b.v. AI's.
                        "Straight outta gym"

Comment

Ik zit nu vanaf week 16 aan de nolva 20mg en arimidex opbouwend gedaan tot 1 pil per dag... deed geen kloot week 18 heb ik 40mg nolva gepakt, dit zorgte voor gevoeligheid tepels stuk minder iets minder gyno en blijft nu hoe het is.. zodra stoffen uit mijn lichaam zijn zal langzaam door nakuur gyno weer verdwijnen (zo is het 2 andere kuren ook gegaan)

Ervaring
                          Een dag niet getraind...

Comment

Originally posted by frankey View Post
                            Ik zit nu vanaf week 16 aan de nolva 20mg en arimidex opbouwend gedaan tot 1 pil per dag... deed geen kloot week 18 heb ik 40mg nolva gepakt, dit zorgte voor gevoeligheid tepels stuk minder iets minder gyno en blijft nu hoe het is.. zodra stoffen uit mijn lichaam zijn zal langzaam door nakuur gyno weer verdwijnen (zo is het 2 andere kuren ook gegaan)

Ervaring
                            Oke, duidelijk en hoe zou je het vinden om vanaf dag 1 nolva en arimidex mee te laten lopen, want je zou op die manier je gyno al gelijk kunnen voorkomen toch, voordat hij optreedt? Onder het mom van voorkomen is beter dan genezen?

Zou dat geen optie zijn voor je? Waarom zou je zoiets wel, niet doen?
                            "Straight outta gym"

Comment

Om dat je gains zwaar schijnt te onderdruken, zelf geen ervaring mee hoor...

Stuur morgen achter de pc nog ervaring verhaal..
                              Een dag niet getraind...

Comment

Originally posted by frankey View Post
                                Om dat je gains zwaar schijnt te onderdruken, zelf geen ervaring mee hoor...

Stuur morgen achter de pc nog ervaring verhaal..
                                Dat heb ik ook op een aantal plekken gelezen, maar dat schijnt zat mee te vallen.. Erg veel tegenstrijdigheden, dat moge duidelijk zijn, maar ik denk dat we een heel eind moeten kunnen komen met elkaar op dit forum !

We hebben namelijk genoeg ervaringsdeskundige op dit forum zitten met verstand van zaken en de ervaring.
                                "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X