B12 injecties

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• B12 injecties

Waar dient b12 voor? Je kunt dit in belgie voor een paar centen halen heeft dit ook zin om te gebruiken voor ons bb'ers?

Banaan transforms into the superhero Bananaman by using steroids.

wat moet het zijn dan
    Who's the Chef

Comment

Zijn vitamine injecties.
      Vitamine B12 zit alleen in dierlijke producten zoals vlees en zuivel.
      Wordt vaak gebruikt bij vermoeidheidsklachten. Er wordt gezegd dat ook het geheugen er van zou verbeteren.

Greets...
      Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

vitamine b12 injects
        I live to end the game

Comment

Originally posted by [b
          Citaat[/b] (Curiosio @ Feb. 09 2005,15:55)]Zijn vitamine injecties.
          Vitamine B12 zit alleen in dierlijke producten zoals vlees en zuivel.
          Wordt vaak gebruikt bij vermoeidheidsklachten. Er wordt gezegd dat ook het geheugen er van zou verbeteren.

Greets...
          En het belangrijkste volgens mij: Honger opwekken.

grtz
          Elk pondje komt door het mondje !!!
          Denk je sterk.

Comment

Mij niet bekend maar zou zomaar kunnen.

Greets...
            Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

kijk als ie dat er nou bij zet weten we gelijk waar het om gaat

zal ik jullie gelijk even informeren en alle foute gedachte uit de wereld helpen

Vitamine B12 (cyanocobalamine)
              Functie: Betrokken bij celopbouw samen met B6, zink en folzuur. nodig voor aanmaak van rode bloedcellen.
              Komt voor in; Lever, vis, nier, melk, ei
              Gaat verloren door: Hitte, lucht
              Dosis: 5 microgram
              Dosis bij sport: 10 microgram
              Bij tekort: Bloedarmoede, vermoeidheid, psychische stoornissen.
              Overdosis: Geen
              Who's the Chef

Comment

Als je het al wilt doen zou ik voor B-complex gaan en niet alleen B12. Als je echter geen tekort hebt gaat het ook nergens goed voor zijn...

Als je last hebt van vermoeidheid kun je eventueel aan de huisarts vragen of je het kunt laten testen, is met bloedprikken heel eenvoudig te achterhalen of er (ruim) voldoende B12 aanwezig is in je systeem.

Comment

Het wordt wel geinjecteerd omdat het dan veel beter opgenomen wordt. Om vitamine b-12 goed op te nemen is "intrinsic factor" nodig. Dit is een stof die in de maag geproduceerd wordt.

Bij ouderen wordt minder maagzuur geproduceerd (dus ook minder intrinsic factor) vandaar dat ze vaak injecties met b-12 krijgen.
                  Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Injecties b12 doen redelijk zeer.
                    Kzou zoals Shannasse aangeeft keizen voor een b-complex als je tekort hebt.
                    Innemen in pil-vorm,want als je regelmatig moet prikken(bv cuttingskuur) en daarbovenop die b12 nog eens moet zetten..
                    Dit is een redenering voor als je kuurt eh,als je naturel bent kan je het natuurlijk wel overwegen die injects b12.

Jeof
                    If you wanna get big...
                    You've got to eat like a pig!

Comment

Gewoon vitamine B complex halen bij Kruidvat enz. Daar zit ook vitamine B12 in, wel 10.000% aanbevolen dagelijkse hoeveeheid. Als dat niet voldoende is...

1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

Bedankt voor de replys. Een maat van me had dit gekocht (in Belgie) en gebruikt dit bij zijn kuurtje. Hij vind het geen zeer doen om te zetten hij zet ze in zijn triceps met die kleine grijze naaldjes.

Ik zelf heb gewoon een B-complex en een multivit tabletjes. Ik heb ergens gelezen dat je tijdens je kuur vooral B6 moet gebruiken zo'n 200mg per dag. Verder gebruik ik tijdens de kuur nog zinc en extra C 1000mg.

Banaan transforms into the superhero Bananaman by using steroids.

Comment

toch kan je ze bij bep. as leveranciers op de lijst trug vinden.
                          ik had poosje trug begrepen dat b12 tabletten niet veel helpen. dat injects "eigenlijk' de enige optie is
                          een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Klopt in tab vorm wordt het nauwelijks opgenomen.
                            Bij bepaalde ziektes komt ook regelmatig een B-tekort voor en dat wordt daarom ook altijd via injecties aangevuld.

Comment

Originally posted by [b
                              Citaat[/b] (banaan @ Feb. 10 2005,10:59)]Ik heb ergens gelezen dat je tijdens je kuur vooral B6 moet gebruiken zo'n 200mg per dag.
                              Dat is té hoog. Ondanks dat b6 een in water oplosbare vitamine is kun je van deze vitamine bijwerkingen krijgen bij te hoge dosis.

Het vitamine informatie bureau (van TNO) vindt boven de 25 mg. al te hoog. Nu ben ik het hier zelf niet mee eens, omdat bij orthemoluculaire onderzoeken is gebleken dat bij 50 mg. géén schadelijke bijwerkingen optreden. Maar 200 mg. is zeker te hoog.
                              Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X