Wat zijn de 'gevaren' kuren met hoog vp?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by aktito View Post
    correct, in vetcellen zijn relatief rijk aan aromatase en er vindt daar dan ook relatief veel omzetting plaats (testosteron -> estradiol + mierenzuur, hierbij is aromatase nodig als katalysator).

Interessant. Maar vetcelconcentratie neemt niet af naarmate de intracellulaire hoeveelheden FFA afnemen. Wel de hoeveelheid aromatase naarmate het celvolume afneemt?
    The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Oke dacht dat iets te veel vet niet zo heel erg was... stel iemand komt van 30% en is naar de 20 a 18% gegaan en wilt gaan kuren. Dus ze voeding en training heeft hij nu op orde, lijkt me dan toch niet meer kwaad kunnen dan iemand tussen de 15 a 10 %???
      Een dag niet getraind...

Comment

Zie alles wat gepost is Frank, je zult idd gewoon gainen en shit, maar doordat het heftiger aromatiseert aka meer oestrogeen heb je grotere kans op bijv gyno, andere sides, en vocht ook dacht ik. Was ook een dude bij mij in de gym die zat denk ik op 20/22% bf, die veranderde in een skippybal :P

Comment

Zijn genoeg mensen met een laag VP die in een skippybal veranderen. Ik denk als je gewoon zorgt dat je je shit op orde hebt en niet te gek doet dat het echt wel meevalt.
          The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Proviron schijnt wonderen te verrichten (:

En die heb ik nog niet gezien haha, vraag me af hoe dat eruit ziet, laag BF en totaal niet vasculair ofzo? Heb maar 1/2 kuurders in me gym...

Comment

Originally posted by Kevster View Post
              Interessant. Maar vetcelconcentratie neemt niet af naarmate de intracellulaire hoeveelheden FFA afnemen. Wel de hoeveelheid aromatase naarmate het celvolume afneemt?
              wat versta je onder vetcelconcentratie? Overigens meen ik dat een kleinere vetcel minder stress vertoont binnen het endoplasmatisch reticulum (plek waar aromatase ontstaat). Fat cell hypertrofie is imo sws overrated want komt nauwelijks voor tenzij +- morbide obees zeg maar. zit nu even krap qua tijd straks misschien wat uitgebreider posten Maar het is idd niet het verschil tussen dag en nacht hoor, maar het heeft invloed.
              Last edited by akito; 10-06-2013, 18:13.

Comment

Ik weet niet of je Jersey shore kent, die ronny gebruikte ook AAS en zat ook altijd rond de 20 procent vet...
                En hoe doen die lui die sterkste man wedstrijden doen, Jarno Hams enzo. Denk dat die ook regelmatig kuren maar die lusten ook weer een frikandelletje speciaal
                Hard work, beats talent.

Comment

Het ligt er natuurlijk ook enorm aan waarmee je kuurt, is nogal een verschil of je bv deca of primo neemt of dians vd winst.
                  Maar ik weet wel dat vet wel degelijk een heel belangrijke rol speelt, ik spreek al die fancy taal niet helaas maar heb er laatst nog over gelezen, ik meen een stuk van XL, zal het opzoeken.

Comment

wat versta je onder vetcelconcentratie? Overigens meen ik dat een kleinere vetcel minder stress vertoont binnen het endoplasmatisch reticulum (plek waar aromatase ontstaat). Fat cell hypertrofie is imo sws overrated want komt nauwelijks voor tenzij +- morbide obees zeg maar. zit nu even krap qua tijd straks misschien wat uitgebreider posten Maar het is idd niet het verschil tussen dag en nacht hoor, maar het heeft invloed.
                    De hoeveelheid vetcellen zeg maar. Die neemt niet af, hooguit bij. Maar er vind toch wel degelijk hypertrofie plaats? Bedoel je hyperplasie? Maar oke, ben benieuwd, vind het erg interessant.
                    The Sky Ain't The Limit

Comment

De hoeveelheid vetcellen zeg maar. Die neemt niet af, hooguit bij. Maar er vind toch wel degelijk hypertrofie plaats? Bedoel je hyperplasie? Maar oke, ben benieuwd, vind het erg interessant.
                      Hier nog een fanaat die maar al te graag zijn algemene kennis wil verruimen !
                      "Straight outta gym"

Comment

Zijn genoeg mensen met een laag VP die in een skippybal veranderen. Ik denk als je gewoon zorgt dat je je shit op orde hebt en niet te gek doet dat het echt wel meevalt.
                        Yes for sure, als je je voeding niet op orde hebt, een foute combo doet en te hoog inzet,

Bijv. Diana, test en deca....kans erg, erg groot ook bij lage vp plofkip te worden.

En plofkip worden is echt niet cool, snel buitenadem, erg veel zweten, moe/ lui zijn, trainingen fuckt up enz enz
                        Last edited by onderhandelen; 11-06-2013, 12:45.
                        ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        We like it
                        ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Comment

Originally posted by erjede View Post
                          Ik weet niet of je Jersey shore kent, die ronny gebruikte ook AAS en zat ook altijd rond de 20 procent vet...
                          En hoe doen die lui die sterkste man wedstrijden doen, Jarno Hams enzo. Denk dat die ook regelmatig kuren maar die lusten ook weer een frikandelletje speciaal
                          Weet niet wie en wat jij er nou bij wil halen kerel maar fuck jersey Shore, Fuck Ronnie en fuck dit soort voorbeelden..

En wat betreft Jarno Hams.. zou maar snel stil zijn waar die jongens mee bezig zijn snap jij toch niet !

BTw

AAS ben je nog niet klaar voor kan ik je nu al vertellen..

Wees slim en denk er pas weer aan zodra je vp lager is dan 15 % en je kennis hoger is dan 15 %

Comment

Bedoel hyperplasie inderdaad, waardoor de hoeveelheid vetcellen kan toenemen, maar dat is naar mijn mening vrij overrated en zal over het algemeen bij een volwassen individu nauwelijks voorkomen tenzij hij over een hele lange termijn zwaar overconsumeert (en dan zit je al snel richting morbide obees). Of apoptosis (afname van hoeveelheid vetcellen) bestaat of niet is trouwens nog een actueel issue, er bestaat namelijk wel een proces dat zorgt voor een positieve hoeveelheid vetcelafbraak (je lichaam 'replaced' standaard een bepaald percentage per jaar, maar streeft naar homeostase), dit proces is voorlopig enkel alleen te triggeren bij bepaalde ziekten e.d.
                            Hypertrofie vindt uiteraard plaats (vergroten v/d cellen), alleen het 'limiet' waarbij de vetcellen volzitten en het lichaam overgaat op hyperplasie (vermeerdering van cellen) zit vrij hoog. Een stuk hoger dan de gemiddelde krachtsporter bv. in een bulk gaat bereiken zeg maar.
                            Nou het stukje over aromatase; hoe meer triglyceride zich in een vet-cel bevindt, hoe meer leptine deze cel afgeeft richting de hersenen (stof geeft hoeveelheid energieopslag in het adipose weefsel door aan hersenen). Dit is oorspronkelijk een lichaamseigen verwering tegen obesitas/gewichtstoename, omdat leptine probeert homeostase van lichaamsgewicht te bewerkstelligen. Leptine zorgt voor een versterking van de hoeveelheid aromatase en de ER waardoor er meer oestradiol gevormd gaat worden, omdat aromatase dient als katalysator voor deze reactie (test -> oest). Een (bijna) lege kleine vetcel zal dus relatief minder leptine afgeven en relatief weinig 'trigger' voor de productie van aromatase veroorzaken dan een grote (bijna) gevulde vetcel. Er zijn nog meer processen die hierin spelen maar bovenstaande is de meeste concrete/duidelijkste, als je er echt interesse in hebt zou ik Principles of Biochemistry (4e editie) van Lehninger ergens vandaan plukken en hoofdstuk 10 doorlezen (over vet), kan je evt. wel een PDF'j e verschaffen . Hele boek is opzich wel interessant alleen vrij groot... (meen ~1100 blz).
                            Last edited by akito; 11-06-2013, 13:45.

Comment

Bedoel hyperplasie inderdaad, waardoor de hoeveelheid vetcellen kan toenemen, maar dat is naar mijn mening vrij overrated en zal over het algemeen bij een volwassen individu nauwelijks voorkomen tenzij hij over een hele lange termijn zwaar overconsumeert (en dan zit je al snel richting morbide obees). Of apoptosis (afname van hoeveelheid vetcellen) bestaat of niet is trouwens nog een actueel issue, er bestaat namelijk wel een proces dat zorgt voor een positieve hoeveelheid vetcelafbraak (je lichaam 'replaced' standaard een bepaald percentage per jaar, maar streeft naar homeostase), dit proces is voorlopig enkel alleen te triggeren bij bepaalde ziekten e.d.
                              Hypertrofie vindt uiteraard plaats (vergroten v/d cellen), alleen het 'limiet' waarbij de vetcellen volzitten en het lichaam overgaat op hyperplasie (vermeerdering van cellen) zit vrij hoog. Een stuk hoger dan de gemiddelde krachtsporter bv. in een bulk gaat bereiken zeg maar.
                              Nou het stukje over aromatase; hoe meer triglyceride zich in een vet-cel bevindt, hoe meer leptine deze cel afgeeft richting de hersenen (stof geeft hoeveelheid energieopslag in het adipose weefsel door aan hersenen). Dit is oorspronkelijk een lichaamseigen verwering tegen obesitas/gewichtstoename, omdat leptine probeert homeostase van lichaamsgewicht te bewerkstelligen. Leptine zorgt voor een versterking van de hoeveelheid aromatase en de ER waardoor er meer oestradiol gevormd gaat worden, omdat aromatase dient als katalysator voor deze reactie (test -> oest). Een (bijna) lege kleine vetcel zal dus relatief minder leptine afgeven en relatief weinig 'trigger' voor de productie van aromatase veroorzaken dan een grote (bijna) gevulde vetcel. Er zijn nog meer processen die hierin spelen maar bovenstaande is de meeste concrete/duidelijkste, als je er echt interesse in hebt zou ik Principles of Biochemistry (4e editie) van Lehninger ergens vandaan plukken en hoofdstuk 10 doorlezen (over vet), kan je evt. wel een PDF'j e verschaffen . Hele boek is opzich wel interessant alleen vrij groot... (meen ~1100 blz).

Nice !

Dus al met al klopt het verhaal dus wel allen ( kan het ) overrated zijn

Comment

Zeer informatief.

Het klopt dus in principe wel.

En ik maar denken dat je ook gewoon hyperplasie van vetcellen kreeg als je bf boven de 15-20% uit zou komen. Dat schijnt dus wel mee te vallen.
                                "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X