Test-Tboll-Provi log Wessle

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Klopt, het lijkt mij ook een vette ervaring, maar ikzelf wil wel gaan voor de winst natuurlijk. In welke klasse ik terecht wil komen geen idee.

Ikzelf vind bodybuilding een van de moeilijkste sporten, omdat het mentale aspect dat erbij komt kijken velen malen een belangrijkere rol speelt dan in een andere sport. Dat is tenminste mijn mening. Ikzelf heb ook andere sporten gedaan, dus ik weet wel waar ik over praat. Ik heb dan nog wel geen wedstrijden hiermee gedraaid, maar ikzelf weet toch al wel wat "diehard" cutten is en dat is toch wel een mentale "reis" geweest van 8 weken zonder alcohol, junk etc.

Het lijkt mij dan ook niet vreemd dat er mensen zijn die er gewoon doorheen zitten, aangezien de meeste wedstrijd preps 12-14 weken of misschien wel langer duren. Dat is niet niks, want dat zijn toch wel ruim 85 dagen vol met intense trainingen en diehard diëten. De mentale vermoeidheid laat dan gewoon zijn sporen na.

Ik vind het een top plan. Ik zeg dat gaan we fixen . Dan na afloop nog een maaltijd naar binnen proppen.
    Last edited by Iron Mind; 14-12-2013, 22:53.
    "Straight outta gym"

Comment

• Originally posted by Iron Mind View Post
      Klopt, het lijkt mij ook een vette ervaring, maar ikzelf wil wel gaan voor de winst natuurlijk. In welke klasse ik terecht wil komen geen idee.

Ikzelf vind bodybuilding een van de moeilijkste sporten, omdat het mentale aspect dat erbij komt kijken velen malen een belangrijkere rol speelt dan in een andere sport. Dat is tenminste mijn mening. Ikzelf heb ook andere sporten gedaan, dus ik weet wel waar ik over praat. Ik heb dan nog wel geen wedstrijden hiermee gedraaid, maar ikzelf weet toch al wel wat "diehard" cutten is en dat is toch wel een mentale "reis" geweest van 8 weken zonder alcohol, junk etc.

Het lijkt mij dan ook niet vreemd dat er mensen zijn die er gewoon doorheen zitten, aangezien de meeste wedstrijd preps 12-14 weken of misschien wel langer duren. Dat is niet niks, want dat zijn toch wel ruim 85 dagen vol met intense trainingen en diehard diëten. De mentale vermoeidheid laat dan gewoon zijn sporen na.

Ik vind het een top plan. Ik zeg dat gaan we fixen . Dan na afloop nog een maaltijd naar binnen proppen.
      In welke klasse je terecht komt daar kijk je denk ik pas naar het moment je denkt tevreden te zijn. Misschien kom je kwa gewicht wel te hoog uit voor een wat lagere klasse, en moet je er eigenlijk nog meer opplakken om kans te maken met een hogere klasse.

Had het er vandaag nog over hoe bodybuilding eigenlijk een 24/7 sport is waar je aanzienlijk veel voor op moet geven en andere sporten dat in een mindere mate zijn/hoeft , grappig dat je dat aankaart. Het jammere is dan ook dat BB in NL geen ruk voor stelt. Niet dat je wint je een prijs pakt van 20k. Maar wie weet in de toekomst.

Ik zal het er binnenkort met maarten even over hebben. Kom er nog op terug !
      Broomstick_bodybuilding op insta
      F#CK heavy weights

Comment

Dat durf ik te betwijfelen. Wat dacht je van bijvoorbeeld MMA, triathlon, boksen, gewichtheffen, motorcross, etc. Daar gaat het er keihard aan toe en het mentale aspect is zeer belangrijk. Als bijvoorbeeld een bokser onzeker is of bang voor zijn tegenstander, dan heeft hij de partij al verloren. En daar komt ook nog bij dat de winnaar daadwerkelijk beter moet presteren dan de rest om te winnen, want er is geen sprake van een jury die beslist wie de beste is.
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

• Originally posted by inferno_0666 View Post
          Dat durf ik te betwijfelen. Wat dacht je van bijvoorbeeld MMA, triathlon, boksen, gewichtheffen, motorcross, etc. Daar gaat het er keihard aan toe en het mentale aspect is zeer belangrijk. Als bijvoorbeeld een bokser onzeker is of bang voor zijn tegenstander, dan heeft hij de partij al verloren. En daar komt ook nog bij dat de winnaar daadwerkelijk beter moet presteren dan de rest om te winnen, want er is geen sprake van een jury die beslist wie de beste is.
          Dat klopt, ik zet het ook neer als mijn mening. Dat jij dat betwijfelt is jouw goed recht. Ikzelf heb ook andere sporten gedaan en denken als een "winnaar" is daar erg belangrijk, aangezien je anders al in het nadeel bent.

Maar ik spreek over het mentale aspect in het algemeen. Niet zozeer over een "houding van een winner", maar alle facetten. Je weet zelf hoe het is om structureel dagen achtereen op bijv. low-carb te zitten, uren cardio te doen en dan nog als een bezetene te trainen (jijzelf deed bijv. niet zoveel aan cardio, maar goed). Zie jij een MMA of gewichtheffer zich zo voorbereiden op een wedstrijd? Ik niet in ieder geval. Dat neemt niet weg dat hun trainingen intens en enorm zwaar zijn natuurlijk, maar zij kunnen met een "geruster" hart eten wat zij willen na afloop bij wijze van.

En dat is eigenlijk wel bij alle andere sporten die jij zojuist aanhaalt, voeding is daar vaak niet zo belangrijk als bij bodybuilding in de zin van jezelf vaak van alles ontzeggen, alles monitoren, zoutinname, suikers, bepaalde voedingsmiddelen vermijden daar waar jouw lichaam overdreven op reageert etc. M.a.w. een 24/7 sport daar waar andere sporten "minder belastend" zullen zijn op een 24 uurs tijdsbestek.

Het klopt dat het resultaat van een jury afhangt, maar dat is het esthetische oogpunt van bodybuilding en is in dat op zich ook niet te vergelijken met de sporten die jij wederom aanhaalt, maar ik snap je visie.

We hoeven het er ook niet over eens te worden, want ik meen me nog te herinneren dat Pescatore vond dat voetballen zwaarder was dan bodybuilding. Dat bewijst waarschijnlijk dat het begrip "zwaar" subjectief is en per individu zal verschillen, waardoor er een meningsverschil zoals hierboven kan ontstaan. Daar is overigens niets mis mee.
          "Straight outta gym"

Comment

• Originally posted by Wessle View Post
            In welke klasse je terecht komt daar kijk je denk ik pas naar het moment je denkt tevreden te zijn. Misschien kom je kwa gewicht wel te hoog uit voor een wat lagere klasse, en moet je er eigenlijk nog meer opplakken om kans te maken met een hogere klasse.

Ja, precies.

Had het er vandaag nog over hoe bodybuilding eigenlijk een 24/7 sport is waar je aanzienlijk veel voor op moet geven en andere sporten dat in een mindere mate zijn/hoeft , grappig dat je dat aankaart. Het jammere is dan ook dat BB in NL geen ruk voor stelt. Niet dat je wint je een prijs pakt van 20k. Maar wie weet in de toekomst.

Eens, wat nog niet is dat kan nog komen. Dat komt door het negatieve beeld dat nog heerst rondom bodybuilding. Bij alle andere sporten zijn "drugs" inbegrepen, maar bij bodybuilding is het sneller te "zien" dan bijv, voetbal en dat is het stukje dat de meeste mensen niet willen "zien". Misschien kun je het wel hypocriet noemen, geen idee.

Ja, dat zou ikzelf wel bruut vinden. Als je het hogerop wil zoeken in bbing dan zul je Nederland als een "opstapje" moeten gebruiken richting het internationale podium.

Ik zal het er binnenkort met maarten even over hebben. Kom er nog op terug !
            Is goed kerel, ik hoor het wel.
            "Straight outta gym"

Comment

Dat klopt, ik zet het ook neer als mijn mening. Dat jij dat betwijfelt is jouw goed recht. Ikzelf heb ook andere sporten gedaan en denken als een "winnaar" is daar erg belangrijk, aangezien je anders al in het nadeel bent.

Maar ik spreek over het mentale aspect in het algemeen. Niet zozeer over een "houding van een winner", maar alle facetten. Je weet zelf hoe het is om structureel dagen achtereen op bijv. low-carb te zitten, uren cardio te doen en dan nog als een bezetene te trainen (jijzelf deed bijv. niet zoveel aan cardio, maar goed). Zie jij een MMA of gewichtheffer zich zo voorbereiden op een wedstrijd? Ik niet in ieder geval. Dat neemt niet weg dat hun trainingen intens en enorm zwaar zijn natuurlijk, maar zij kunnen met een "geruster" hart eten wat zij willen na afloop bij wijze van.
              Trainen als een bezetene doen alle sporters in de bovengenoemde sporters, willen zij een noemenswaardige prestatie neerzetten. KT, verschillende vechttechnieken, trappen en stoten tegen de zak, sparren, cardio, etc. En als er sprake is van een gewichtscategorie zullen zij wel op hun voeding moeten letten, anders gaat het niet door. In het geval van een amateur bokser zal die wellicht moeten uitkomen in een hogere gewichtsklasse en dat is nogal lullig, want dan moet hij wellicht vechten tegen iemand die groter en sterker is.

En dat is eigenlijk wel bij alle andere sporten die jij zojuist aanhaalt, voeding is daar vaak niet zo belangrijk als bij bodybuilding in de zin van jezelf vaak van alles ontzeggen, alles monitoren, zoutinname, suikers, bepaalde voedingsmiddelen vermijden daar waar jouw lichaam overdreven op reageert etc. M.a.w. een 24/7 sport daar waar andere sporten "minder belastend" zullen zijn op een 24 uurs tijdsbestek.
              De legendarische bokser Roberto Duran maakte de fout om na zijn overwinning tegen de andere grootheid Sugar Ray Leonard niet op zijn voeding te letten, moest op het laatste moment teveel gewicht eraf werken en verscheen verzwakt in de ring voor de rematch. Hij gaf het op omdat hij onder andere geen fut meer had.

Het klopt wel dat sporters in het verleden minder op hun voeding letten, maar tegenwoordig gaan zij tot het naadje het onderste uit de kan te halen. En daar hoort ook goede voeding bij. Olympische gewichtheffers proberen zo dicht mogelijk tegen de topgrens van de gewichtslimiet uit te komen en daarbij is het uiteraard van belang dat het meeste daarvan spiermassa is. Kijk maar hoe Lu Xiaojun en Liao Hui eruit zien tijdens een wedstrijd.

Het klopt dat het resultaat van een jury afhangt, maar dat is het esthetische oogpunt van bodybuilding en is in dat op zich ook niet te vergelijken met de sporten die jij wederom aanhaalt, maar ik snap je visie.

We hoeven het er ook niet over eens te worden, want ik meen me nog te herinneren dat Pescatore vond dat voetballen zwaarder was dan bodybuilding. Dat bewijst waarschijnlijk dat het begrip "zwaar" subjectief is en per individu zal verschillen, waardoor er een meningsverschil zoals hierboven kan ontstaan. Daar is overigens niets mis mee.
              Ik wil er alleen wat kanttekeningen bij plaatsen, dat is alles.
              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
              - Dave Tate

Comment

• Originally posted by inferno_0666 View Post
                Ik wil er alleen wat kanttekeningen bij plaatsen, dat is alles.
                Dat snap ik, maar dat verandert alsnog niets aan mijn mening erover
                "Straight outta gym"

Comment

• Even een quick update. Zal vanavond de rest even lezen.

Inject#5 zit er in. Ben voor de glutes gegaan. Eigenlijk best makkelijk injecteren. Mentaal ook wat makkelijker dan in je been omdat je er niet zo naar zit te kijken.

Aspireren is wel wat lastiger chekken maar ging goed. Schrok wel ff dat er een druppel bloed in de spuit zat toen ik eenmaal had geinjecteerd en de naald er uit had gehaald.

Belde een maat op en die zei dat dat zou kunnen komen door de druk. Dat je tijdens het er uithalen toch een druppeltje mee pakt , zolang ik maar niks zag tijdens het aspireren
                  F#CK heavy weights

Comment

• soms loopt er ook wat bloed uit als je de naald eruit trekt..is niet erg maar icm de olie wel een puinhoop op de grond

Comment

• ik heb een keer gehad dat het echt bleef lopen er uit, waarschijnlijk door een ader heen geprikt. Zolang je hem maar in je spier hebt gezet maakt het niet uit.
                      'Aut Viam Inveniam, Aut Faciam'

Comment

• dat blijven lopen heb ik ook gehad maar de olie laat het ook meteen op een hele golf lijken haha

Comment

• Originally posted by quibus View Post
                          soms loopt er ook wat bloed uit als je de naald eruit trekt..is niet erg maar icm de olie wel een puinhoop op de grond
                          Mag hopen dat dat niet gebeurt, fuck man daar gaat m'n AAS , beter meer injecteren! haha (not srs)
                          Ik doe zelf altijd de huid oprekken waar ik injecteer, op benen voor mij niet zo makkelijk maar bij de glutes goed te doen, ga er van uit dat iedereen dat wel doet maar voor mij schijnt het te werken. Heb tot nu toe slechts een druppeltje gehad. Andere keren een klein puntje tot niks

Denk dat links wel stunten en hoolahoopen word. Moest er trouwens wel om lachen dat die naald echt rechtop in je reet blijft staan als je 'm loslaat. Ziet er heel weird uit, en dat is toch wel een van de momenten in het leven dat je even stilstaat en denkt.. waar ben ik nou eigenlijk allemaal mee bezig .

Originally posted by Mcvk View Post
                          ik heb een keer gehad dat het echt bleef lopen er uit, waarschijnlijk door een ader heen geprikt. Zolang je hem maar in je spier hebt gezet maakt het niet uit.
                          Ja in de spier zit het sowieso, dat voel je wel na een paar keer geprikt te hebben. Deze keer trouwens ook geen trillende handen of moeite met doorprikken. Ging weer heel soepel. Voel het wel weer zitten en denk dat het morgen en overmogen weer nog vervelender word. Dus ik kan straks niet lopen en niet zitten.
                          (beetje overdreven)
                          F#CK heavy weights

Comment

• Interessante punten trouwens IM en Inferno. Je hebt nu eenmaal wat sporten er tussen zitten die fysiek/mentaal enorm zwaar zijn.
                            Je hebt zo bijvoorbeeld boksers die trainen in hoge druk gebieden geloof ik waar ze amper adem kunnen halen. Geloof zoiets eens gezien te hebben.. Een prof skateboarder/formule1 coureur/motogp rijder die bij elke val z'n nek kan breken of op slag dood kan zijn heeft ook gigantische druk op z'n schouders.

Maar de mentale gekte van 2 dagen geen druppel water drinken , aan de plaspillen en weken bijna niks eten maak je denk ik niet mee in andere sporten. Dat maakt het niet zwaarder , het is appels met peren vergelijken eigenlijk. Maar je kan BB wel in de klasse van extreem zware sporten zetten denk ik zelf. Ga je praten over iets als darten of golfen dan stelt dat geen reet voor natuurlijk in vergelijking
                            F#CK heavy weights

Comment

• Werd vannacht wakker om te pissen, wauw zeg heel m'n nest zeiknat. Niet vochtig dit keer maar echt nat. Gewoon terugkomen van de wc en niet op die plek willen liggen omdat het zo nat en koud is .
                              F#CK heavy weights

Comment

• Dubbel
                                F#CK heavy weights

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...