vraag over website script

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vraag over website script

hallo
    De laatste tijd kwamen er een paar topics langs over sites, maar nu heb ik ook een vraagje over het plaatsen van foto's.

Het plaatsen van foto's op zich is nog geen probleem. Dit doe ik via photoshop. Je krijgt uiteindelijk thumbnails te zien en als je daar op klikt, wordt de foto vergroot.

Maar nu wilde ik graag een commentaarbalk onder mijn geplaatste foto's hebben. Zodat bezoekers commentaar kunnen geven over de foto's.

heeft iemand enig idee hoe je dit voor elkaar kan krijgen of met welk script dit zou kunnen?

greetz..
    Trainingslog Farmboy:

Zoiets moet je schrijven in PHP.
    Het systeem gaat als volgt:
    Je checkt of users al dan niet zijn ingelogd.
    Je draait een query waarbij alle eerder gesubmitte berichten uit de database worden gehaalt en in volgorde worden weergeven - Laatste bovenaan(ORDER BY id DESC).
    Je weergeeft óf de input velden waar een bericht in kan worden getypt,
    óf je weergeeft dat de user moet inloggen.
    Zodra op submit is gedrukt laat je de input checken op foute tekens, en laat die al dan niet maskeren, zodat deze je database niet beschadigen.
    Daarna draai je een query naar je database, waarin ze worden opgeslagen.
    Daarna zorg je dat een if statement checkt of de gegevens verzonden zijn, en je pagina refresht.

Ik heb dit ooit geschreven zonder database, en alleen opslag in een kladblok bestand. Maar dat is helemaal niet ideaal, omdat je dus helemaal niks kunt veranderen, of deleten, je bent dan dus weerloos tegen SPAM, en geloof me op elke site word gespamt.

Eventueel bouw je nog een bbcode systeem erbij, of pluk je die ergens van internet, zodat ook smileys en dergelijke kunnen worden toegevoegd.

Grtz, David.
    VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Je kan dit ook met asp, jsp..

Comment

tuurlijk, maar php vind ik zelf wel veruit het makkelijkst. Heb zelf niet zo heel veel ervaring met javascript, ook omdat ik bijna alles wat met javascript kan, gewoon in php doe. Mijn oude gastenboek script heb ik hier nog wel ergens liggen denk ik. Deze gebruikt geen database, dus misschien is dat handig voor je. Maar ik was net begonnen met php toen ik dat schreef(ongeveer een jaar geleden), dus het is niet echt top. Een echt script kan je ergens rippen, of ik wil het voor je schrijven voor een paar tientjes.

Grtz, David.

Comment

Edit: ik had niet goed gekeken.. Mn server ondersteunt wel php

maar hoe kun je trouwens zien of je php script werkt... Als ik het opsla op mn pc met een .php extensie, en ik klik er op, dan opent tie weer dreamwaver. Dus niet de pagina zelf. Iemand enig idee?
          (volgens mij lukt de rest wel dus )

greetz
          Last edited by Farmboy; 06-02-2007, 15:59.
          Trainingslog Farmboy:

Comment

php kan je alleen op een apache server volgen. Deze moet je dan dus lokaal hosten, en anders uploaden. Om lokaal te hosten kun je het begin van dit tutorial volgen: http://www.essetee.be/newphp/

Grtz, David.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X