alles kwijt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

voor de volgende keer

als je windows niet meer herstart..zorg er altijd voor dat je een copy van xp ergens heb liggen
    zodra hij niet meer opstart of blijft rebooten

zet je je xp cd erin..boot je het via je cd..
    je krijg dan een blauw scherm waar hij drivers gaat loaden
    zodra hij klaar is krijg je 3 opties

Recovery mode
    xp installen
    exit

je kiest voor recovery mode
    dan kom je bij een zwart scherm
    gaat het je vragen voor je administrator pass (w8woord die je tijdens instalatie van windows heb ingevuld)
    als je niks hebt druk je gewoon enter

dan gaat het je vragen wat je primary Hardeschijf is
    (in de meeste gevallen hoef je alleen maar 1 te drukken en enter

zodra je dat gedaan hebt en het is geacepteerd

kan je je hele schijf is scannen voor errors door:

chkdsk /p (niet vergeten de p te zetten zonder te p doet hij een surfece scan)

dan kan je restarten..moet hij normaal booten....

---

boot hij nogsteeds niet normaal
    dan herhaal je alle stappen hierboven maar ipv can chkdsk /p te doen
    doe je dan

fixboot..
    dan gaat het je vragen ja of nee (zet je gewoon j dan enter)
    j staat voor ja

mocht hij het dan nogsteeds niet doen..dan licht het aan je mbr (vergeet die term maar)
    je herstart..herhaalt alle stappen hierboven

maar ipv can chkdsk /p en fixboot
    doe je nu fixmbr en dan ( J )

dan MOET hij het doen

als hij het dan nogsteeds niet doen
    zal je windows over windows heen moeten instaleren
    alle je programmas en alles op de C schrijf (behalfe de windows map)
    zal er nog zijn (meeste progs zullen niet meer werken

MAAR!!!
    alles op je bureaublad en mijn documenten gaan weg

(daarom sla ik nooit mijn spullen daar op)

Comment

Als je een andere gebruikers naam opgeeft, of computer naam, dan blijft de map van bureaublad en document gewoon bestaan.
      Dus hete je pc eerst 1 en je gaat hem vervolgens 2 noemen, dan is er een nieuwe bureaublad, maar de map 1 is er ook nog steeds, met alle mappen erin.

Maar inderdaad gebruik je dezelfde naam dan is alles weg

Comment

Ik wilde een huisnetwerk aanmaken om mijn printewr te delen met een draadloze laptop. Na het aanvinken moest ik opnieuw opstarten. Dat deed ik dus maar ik kreeg een zwartscherm met de letters opstarten met een disk. Wat ik ook maar deed hij weigerde van alle kanten. Hij vroeg enkel van hestellen of opnieuw installeren. Herstellen dacht ik maar weer niks en tja dan maar opnieuw installeren , wat ik dus gedaan heb.

@ onderhandelen
        Als ik hard disk recovery ga doen zou ik het verlren bestanden dan terug krijgen?
        een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

zoek eens naar get data back versie 2.0 NIET 3!

Comment

maar opnieuw installeren is niet formateren he. tenzij je bij de installatie de partitie hebt geformateerd.

Maar misschien moest je wat in de bios veranderen, voordat je weer in windows kan komen.
            maarja pc snap ik soms ook niet. Heb 2 dagen geleden windows xp opnieuw geinstalleerd op schijf 1 en hem ook geformateerd. Nou ging ie halve wege niet meer verder. gaf een rare fout weer ( weet niet meer wat precies). toen moest ik in de bios aangeven dat ik niet met schijf 1 wou starten maar met schijf 2 en toen deed ie het raar genoeg.

Nou is de C schijf niet de windows schijf maar schijf 2 dik raar omdat windows op schijf 1 staat en je hem normaal op nummer 1 moet zetten, maar ja nu is het anders om. Waarom, dat mag joost weten.

Soms word je er echt gek van. Ik heb nog veel meer verhalen.
            Mooiste was deze. moederbord ging kapot, naar de winkel terug gestuurd.
            Nou moederbord werd niet meer gemaakt, dus kreeg geld terug.
            Maar het probleem was, ik heb mijn hele pc opgestuurd omdat ik niet wist wat er fout was. Zij sturend die pc op, maar toen was opeens de zending 1 week zoek.

Ik had ergens anders al een nieuw moederbord besteld ( waar ze hem nog wel hadden) ik kreeg hem ook meteen de volgende dag, maar moest ds nog 1 week wachten op mijn andere onderdelen. Ik sluit alles aan, en ja hoor doet het weer niet. Ik alles testen, kom er achter dat het nieuwe moederbord kapot is. Maar ja ik had geen omruilrecht, omdat de 8 dagen omruilrecht al verstreken was, door die zoek geraakte zending.

Nou ik moest dus 8 weken wachten totdat moederbord gemaakt werd.
            Ik wachten, denk op een gegeven moment, de 8 weken zijn om, ik mag mijn geld terug hebben. Blijkt dat kut bedrijf failliet te zijn. daar ging mij 160 euro en ik moest nog eens 150 euro besteden aan nieuwe moederbord. Dit is zo een beetje de naarste ervaring die ik ooit met pc heb gemaakt.

Naja ik ga een beetje offtopic nu, maar goed.

En ik denk dat zo een programma wel werkt, probeer het fff en kijk of je dingen terug kunt krijgen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X