playstation 3 vs xbox 360

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• playstation 3 vs xbox 360

hey gasten een vraagje

ik ben gewend van op een playstation 3 te spelen maar overweeg om voor mezelf een xbox aan te schaffen daar ik toch de playstation ter beschikking heb wanneer ik hem wil maar ik wil er ene voor bij me thuis

moet de xbox onderdoen voor de playstation of is er nauwlijks verschil ???

Hoe bedoel je onder doen? Nee, nauwelijks tot geen verschil. Xbox 360 blijft nummer ook vanwege de xbox marketplace. Betere games en veel meer games. Hij is ook een stuk goedkoper.... En mocht je de games legaal willen kopen dan zijn deze ook goedkoper dan die van de ps3.

Comment

Originally posted by Nex- View Post
      Hoe bedoel je onder doen? Nee, nauwelijks tot geen verschil. Xbox 360 blijft nummer ook vanwege de xbox marketplace. Betere games en veel meer games. Hij is ook een stuk goedkoper.... En mocht je de games legaal willen kopen dan zijn deze ook goedkoper dan die van de ps3.
      Denk dat ze aaridig gelijk blijven.. heb het zelf niet zo op de Gameconsoles.. vanwege de beperkte levensduur.. komen er nieuwe video technieken uit dan komt er een nieuwe XBOX of PS uit.. en in een PC hoef je alleen een nieuw kaartje te prikken en je gaat mee met de nieuwste techniek..

voor de rest zijn de spellen van de 1 ind iets goeiekoper dan de andere..
      De waarheid kan erg hard zijn

Comment

Originally posted by Nex- View Post
        ik bedoelde of de xbox het onderspit moest delven tegenover de playstation maar uit je antwoord lijkt hij zelfs de betere van de 2 te zijn

@mt
        als je een goeie pc wilt om mee te gamen waar moet je dan op letten
        ik ken daar eigenlijk 2x niks van
        toch blijf ik fan van consoles ook al veranderen ze constant, het is een gewoonte denk ik net zoals pcgamers...

Comment

Beter tja...

Heb zelf een Xbox360 en vind het geweldig. Voorheen altijd Nintendo/Sony consoles gehad. Maar de discussies gaan merendeels om opslagmedia en graphics e.d. waarin ze praktisch gelijk lopen. Alleen qua opslag media heeft de PS3 een voordeel vanwege de bluray.

Qua games is het net waar je interesse ligt. Sinds de x360 steeds meer rpg's er uit perst, de meeste games multi platform zijn, ben ik tevreden. Zelfs Final Fantasy 13 komt naar de x360 en dat was de enige game waarvoor ik de PS3 zou gaan halen. Verder zijn er nauwelijks exclusives op de PS3 die me overhalen.

Dus ja...

Voor een Game PC moet je kijken naar Front Bus grootte en doorvoer, CPU snelheid, soort graphics card slot wat tegenwoordig PCI-E is en een goede kaart die er in past, voldoende geheugen welk rap is, zorgen dat je hardeschijf hoge RPM en cache heeft.

Zoveel verschil is er tegenwoordig neit echt meer tussen console/pc's. Levens duur is praktisch gelijk. Als je echt goed mee wilt komen met een pc moet je hem ook om de 3-5 jaar een volledige upgrade geven. Een goede grafische kaart komt dan al aardig in de buurt van een console. Ik betaal dan zo'n 500-600euro voor de tweede beste kaart op dat moment zodat ik weer paar jaar er tegen aan kan. Een volledige pc upgrade is dan iets van 900euri's. Een pcu, mobo etc kost namelijk geen drol het is voornamelijk de grafische kaart die de prijs omhoog schroeft.
          Last edited by Falstyr; 29-09-2008, 10:59.

Comment

Originally posted by Poseidon View Post
            ik bedoelde of de xbox het onderspit moest delven tegenover de playstation maar uit je antwoord lijkt hij zelfs de betere van de 2 te zijn

@mt
            als je een goeie pc wilt om mee te gamen waar moet je dan op letten
            ik ken daar eigenlijk 2x niks van
            toch blijf ik fan van consoles ook al veranderen ze constant, het is een gewoonte denk ik net zoals pcgamers...

Ik kan nu het duurste van het duurste opnoemen maar dat is wat de verwende gamer wil op een pc..

wil je een GAMEPC ga dan absoluut geen kant en klare pc kopen bij een media markt ofzo.. maar ga naar een PC zaak in de buurt en zegt tegen die beste man... ik wil graag een GAME PC voor de nieuwste spellen..

Dan komen ze hoogstwaarschijnlijk aanzetten met een

quad-core processor
            1024 MB grafische kaart van ATI of NVIDIA
            4 GB intern geheugen
            Windows XP
            500 GB intern..
            Snelle DVDlezer
            en wat je nog meer wilt..

houd rekening met een 700 euro... voor een beginner kast
            QComputers.NL: Shuttle XPC's, barebones en complete Shuttle XPC's

de onderste is nice alleen nog nie optimaal.. dus laat je informeren..

het voordeel van de pc is.. de games zijn te downloaden.. en mocht het te moeilijk worden voor de pc met snelheden.. prikken we er een geheugenkaartje bij of een andere videokaart
            De waarheid kan erg hard zijn

Comment

Geen slecht moment om een 360 te kopen denk ik. Er staan een aantal leuke releases op de kalender en het huidige aanbod is lekker breed, dus je kunt je er heel wat uurtjes zoet mee te houden.

Wat betreft de hardware van de 360... mijne is 2x gecrasht en gerepareerd. En ik hoor hier meer negatieve verhalen over (krassen maken, vastlopen, herrie maken). Dus het is niet allemaal rozengeur en maneschijn! De oude xbox was betrouwbaarder. Al zullen de nieuwere 360's wel wat verbeterd zijn.
              Becoming a human juggernaut!!!

Comment

XBOX 360

Je kan komen spelen hoor heb er 1 staan denk dat ik zo een beetje wel alle spelletjes terbeschikking heb
                Who's the Chef

Comment

XBOX 360 heb hem ook, maar ik heb niet alle spellen haha
                  Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Originally posted by Been View Post
                    XBOX 360

Je kan komen spelen hoor heb er 1 staan denk dat ik zo een beetje wel alle spelletjes terbeschikking heb
                    hehe zal zo effe van het westvlaanderen over en heer rijden om een spelletje te komen spelen in zuid-holland

ik denk wel dat de keuze gemaakt is en me er gewoon ene zal aanschaffen, is nu trouwens verkrijgbaar voor 139€ met een 60gb ofzo dus veel geld is het zeker niet of kiezen jullie eerder de elite pack
                    zal linkjes plaatsen

Free Record Shop - Hw / X360 / Console Pro (60gb)* -

of simpel

Free Record Shop - Xbox 360 (console) -

Comment

Falstyr de echte Xbox world fitnessgoeroe

Comment

Rofl I have many hidden talents...

Comment

De Nintendo Ds is beter die heb ik toevallig nog in de aanbieding

Nee ff zonder te dollen.. Heb onlangs een PlayStation 3 aangeschafd en ziet er super strak uit. Blueray speler heb ik eigenlijk nog niet gebruikt (behalve dan dat de games blueray zijn) Ik vind wel dat de games zeer prijzig zijn. Ik dacht ik koop een ps3 en koop er een extra spelletje bij. Dat spel kostte maar liefst 70 euro.. Ik reken nooit om in guldens maar damn.. you get my point.

PlayStation 3 doet het niet echt goed. Slecht aanbod van games en het verschrikkelijkste is dat de ps3 exclusives ook voor de xbox360 zijn/komen. Denk hierbij aan de fantastische Final Fantasy reeks. Was altijd het paradepaartje van Sony PlayStation en die komen nu ook voor de Xbox360.

Als je dus twijfelt en geen ruk geeft om Design (ps3 ziet er mooier uit) zou ik de xbox360 aanraden. Weet je echter niet waar je je geld aan moet opmaken koop dan een ps3

Comment

Ik heb zowel een ps3 als een 360.

Mijn grootste irratie over de 360 is dat hij te veel lawaai maakt, het lijkt wel of er een stofzuiger voor de TV staat...

Verder vind ik de ps3 beter, vanwege het feit dat je er Blu-Ray's op kunt kijken. Als je dus een ps3 koopt heb je gelijk een appartaat dat alle nieuwe films kan afspelen.
                            If you can see Chuck Norris, Chuck Norris can see you. If you can't see Chuck Norris, you may only have seconds to live.

Comment

ga maar weer ouwe koeien uit de sloot halen.
                              dit is een topic uit september ouwe
                              een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X