playstation 3 vs xbox 360

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Tot de PS4 en Xbox720 kan het best :P

Laatste 2 weken weer tig games gekocht voor de xbox360. Meeste uit de budget bakken.

Too Human. Een RPG Hack and Slash game. Speelt in aan futuristische setting af met genetisch gemanipuleerde mensen die als goden gezien worden. Het spel bevat dus het Noorse Mythologische panteon wat het erg leuk maakt. Lekker simppel rammen met wapens op horden tegenstanders

Prey. Ziet er grafisch niet meer uit...echt rampzalig zelfs. Maar je speelt dus zo'n indianen jong in een reservaat die NIET wilt zijn zoals anderen en juist de wereld wilt verkennen. Wordt gekidnapped door aliens en zijn wens komt dus in vervulling Lekker knallen...een first person shooter die wel geinig is.

Assasins Creed. Bent een gast die een afstammeling is van 1 van de beste huurmoordenaars ooit in de tijd van de kruisridders en zooi. In de machine worden je genen/dna nagelezen en kom je dus in het lichaam van die voorvader en moet je zijn leven naleven in feite. Ziet er mooi uit, veel free-roaming en alles loopt wel soepen. Verder is de game kut. Veel te kort, veel te eentonig. Gelukkig uit de budget bak gepakt dus.

Beowulf. Je bent...Beowulf. Beetje Gods of War achtig. Zeeserpenten en ander gespuis neerhakken met je vuisten en zwaard.

Sonic iets. Rampen spel.

Warhammer Battle March. Een Real Time Strategy game...en zoals Red Alert en de Command and Conquet Tiberian Wars spelen RTS games rampzalig op een console game. Controls zijn TE gevoelig en besturing is alles behalve soepel/intuitief als je met units gaat zitten kloten om strategien te gebruiken.

Niet uit de budget bakken zijn de volgende games

Fallout 3. Een RPG in een apocalyptische setting. Speelt lekker weg. Bent een gast die uit een nucleaire bunker ontsnapt en in de buiten wereld terecht komt. Mooie game.

Fifa '09. Ben meer een Pro Evo speler, maar dat wordt steeds meer arcade. Grafisch is Fifa beter en het is ook sfeervoller en realistischer. Maar de besturing vind ik nog steeds kut en de menu's ook. Maar ja... Het is de minst slechte van de 2 zullen we maar zeggen.

Fable 2 had ik tweedehands overgenomen. Was skeptisch aangezien deel 1 rampzalig was. 2 is prettiger qua besturing en veel beloftes van deel 1 zitten nu in deel 2. Het goed/kwaad princiepe is leuk op papier, mar in de game zelf merk ik er erg weinig van. Combat is intuitief, maar ook enorm simplistisch. Verhaal loopt lekker door. Side quests zijn ook wel redelijk, gelukkig niet van breng x naar y en terug. Heb het spel bijna uit...erg kort vergeleken met het eerste deel. Voor de rest is het veel beter geworden

Op moment ben ik steeds blijer dat ik de Xbox heb ipv de PS3. Vroegah altijd Sony consoles gehad met een Nintendo er naast. De vorige xbox wilde ik niks van weten. Maar deze generatie... Je mag dan wel de PS3 hebben met de Bluray, maar als er geen games voor komen heb je nog niks aan een console. En grafisch is presteerd de PS3 ook niet beter. Iets wat al tig keer gedemonstreerd is. Het is maar net wat de programmeurs van de game er uit weten te persen.

De Xbox360 heeft enorm veel RPG's die uitkomen en al uit zijn gekomen. Dus dan zit ik wel goed. En qua technische problemen...in de jaren dat ik hem heb is ie pas 2x vastgelopen en voor de rest niks. Een simpele reset was voldoende.

Qua andere games. Wat is nu exlusief voor de PS3 wat ik echt wil? Dat was Final Fantasy 13 en ook daar was ik skeptisch over. Het battle systeem in 12 was kut uitgewerkt dus wilde 13 niet tenzij het beter is geworden. Voor elk andere game...die komen praktisch multi-platform uit hehe en de overige exclusives spreken me totaal niet aan.

Lawaai van de 360? *denkt* zal wel. Je hoort het wel zoemen bij het opstarten en zo, maar echt irritant is het niet.
    Last edited by Falstyr; 20-12-2008, 16:04.

Comment

Originally posted by bruce View Post
      dit is een topic uit september ouwe
      Je meent het, Einstein.

Zowieso kun je budget titels beter laten liggen. Iemand een idee wanneer de nieuwste Final Fantasy uitkomt? Ik denk zelf dat de Japanse launch in kerst 2009 is..

Comment

Maart 2009 was het laatste wat ik gehoord heb

Comment

Net Guitar Hero 3 met gitaar besteld bij Bart Smit. Was maar 50 eurie's. Ik kan echt niet op dat plastic ding spelen rofl. Geef mij maar me eigen Ibanez...speelt stuk relaxter

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
            Net Guitar Hero 3 met gitaar besteld bij Bart Smit. Was maar 50 eurie's. Ik kan echt niet op dat plastic ding spelen rofl. Geef mij maar me eigen Ibanez...speelt stuk relaxter
            Ben jij ook al gitarist?? Hahaha! It's a small world afterall! (niet dat ik die djingle wil spelen haha)
            Ik speel zelf ook. Heb een Fender stratocaster en een zelfbouw telecaster.
            Geniet, en drink met maten!

Comment

Je kunt beter al je spellen 2ehands op marktplaats kopen ben je stukken goedkoper uit.. had een spelletje gekocht voor bij de ps3 in de winkel voor 70 euro.. kijk ik op marktplaats gaan ze weg voor 25 lol

Comment

op xboxworld koop ik nog wel eens wat via de x-bazaar, maar vrij sporadisch. Vaak niet de games die ik wil. En dan als ik op budgetgaming.nl kijk scheelt het vaak niet eens zo gek veel qua prijs. Koop het dan wel nieuw in het doosje en valt het 2 dagen later in de bus.

Comment

Ombouwen en branden.
                  Who's the Chef

Comment

ik zou kiezen voor een ps3. het is dan wel een stukje duurder maar de online mogelijkheden zijn egt top!!bij xbox moet je hier appart voor betalen. bij de ps is het eternetkabel erinklikken account aanmaken en verder lekker gratis online. je moet all1 je internetverbinding betalen. bij xbox moet je ook maandelijk abbo kosten betalen om online te spelen.

online is echt top! je speelt tegen mensen over de hele wereld. wanneer je een Bluetooth headset voor je telefoon heb, kan je die ook verbinden met de playstation, kan je tegen iedereeen praten in die game. leuke ervaring!!!

suc6 met maken van de keuze

Comment

Bij de Xbox 360 heb je verscheidene accounts. Ik heb de Silver account en dan betaal je geen cent om online te gamen tegen anderen. Je kan nog steeds demo's downloaden voor nop. Dus het is net zo easy als met de PS3. Netwerk kabeltje er in en account maken en klaar

Met het Gold abbonnement betaal je en wat je er voor terug krijgt...tja ik zie het nut eigenlijk niet, maar je betaald dan wel 60 euro per jaar. Neem ik wel gewoon een Silver account.

Je moet wel Microsoft Points kopen wil je bijvoorbeeld extra downloadable content downloaden of specifieke arcade games en goodies. Maar ja dat doe ik zelden tot nooit. 100punten is iets van 80 cent ofzo geloof en de meeste dingen kun je voor 300-800punten kopen. Tenzij je oude xbox games zoals Ninja Gaiden van de Marktplaats wilt halen dan is het iets meer...1200-1500 punten ofzo had ik er voor neegelegd.

Online praten met de xbox360 is kut. Heb zo'n headset, maar je hoord/verstaat zelden iemand. Laat staan dat jezelf fatsoenlijk door komt. En daarnaast...waarom zou ik de ander willen horen? Met shooters zijn het vaak tering pubers met hoge piepstemmetjes die je verrot schelden zodra je met een sniperrifle hun kop doorboort.

Maar van wat ik hoor zie je bij de PS3 dat het online gebeuren gratis is. Kwaliteit schijnt bagger te zijn af en toe.

Ombouwen en branden zit ik ook aan te denken. In het begin deed ik dit niet om een aantal redenen:
                      1. Veel xboxen gaven problemen. Als je hem ombouwde verviel de garantie en werd hij niet gefixt. Das kut, want je kan hem dan niet opsturen en een nieuwe krijgen.
                      2. Er waren toentertijd nog niet echt veel games uit die ik wilde. Dus de enkeling die ik wilde werd gekocht.

Nu, na 3 jaar ofzo, is hij 2x vastgelopen. Voor de rest geen problemen mee gehad. En er komen steeds meer games uit die ik wil. Enige reden dat ik nog niet ombouw is...heb een kut pc en geen dual layer brander om die games te fikken. Dus zal eerst me pc moeten upgraden.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                        Bij de Xbox 360 heb je verscheidene accounts. Ik heb de Silver account en dan betaal je geen cent om online te gamen tegen anderen. Je kan nog steeds demo's downloaden voor nop. Dus het is net zo easy als met de PS3. Netwerk kabeltje er in en account maken en klaar

Met het Gold abbonnement betaal je en wat je er voor terug krijgt...tja ik zie het nut eigenlijk niet, maar je betaald dan wel 60 euro per jaar. Neem ik wel gewoon een Silver account.

Je moet wel Microsoft Points kopen wil je bijvoorbeeld extra downloadable content downloaden of specifieke arcade games en goodies. Maar ja dat doe ik zelden tot nooit. 100punten is iets van 80 cent ofzo geloof en de meeste dingen kun je voor 300-800punten kopen. Tenzij je oude xbox games zoals Ninja Gaiden van de Marktplaats wilt halen dan is het iets meer...1200-1500 punten ofzo had ik er voor neegelegd.

Online praten met de xbox360 is kut. Heb zo'n headset, maar je hoord/verstaat zelden iemand. Laat staan dat jezelf fatsoenlijk door komt. En daarnaast...waarom zou ik de ander willen horen? Met shooters zijn het vaak tering pubers met hoge piepstemmetjes die je verrot schelden zodra je met een sniperrifle hun kop doorboort.

Maar van wat ik hoor zie je bij de PS3 dat het online gebeuren gratis is. Kwaliteit schijnt bagger te zijn af en toe.

Ombouwen en branden zit ik ook aan te denken. In het begin deed ik dit niet om een aantal redenen:
                        1. Veel xboxen gaven problemen. Als je hem ombouwde verviel de garantie en werd hij niet gefixt. Das kut, want je kan hem dan niet opsturen en een nieuwe krijgen.
                        2. Er waren toentertijd nog niet echt veel games uit die ik wilde. Dus de enkeling die ik wilde werd gekocht.

Nu, na 3 jaar ofzo, is hij 2x vastgelopen. Voor de rest geen problemen mee gehad. En er komen steeds meer games uit die ik wil. Enige reden dat ik nog niet ombouw is...heb een kut pc en geen dual layer brander om die games te fikken. Dus zal eerst me pc moeten upgraden.

Je kunt met Xbox Live Silver NIET online gamen, dit kan enkel met Gold.
                        If you can see Chuck Norris, Chuck Norris can see you. If you can't see Chuck Norris, you may only have seconds to live.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X