kickboksen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• kickboksen

Hey ik had een vraagje betreft attributen voor kickboksen
    vriend vna mij heeft het over soort band die je om je polsen en handen bind voor extra versteviging van de pols. weet iemand de naam hiervan ding schijnt ruim een meter lang oid te zijn.

hopelijk kan iemand mij helpen.

gr,

Originally posted by Posseltje View Post
    Hey ik had een vraagje betreft attributen voor kickboksen
    vriend vna mij heeft het over soort band die je om je polsen en handen bind voor extra versteviging van de pols. weet iemand de naam hiervan ding schijnt ruim een meter lang oid te zijn.

hopelijk kan iemand mij helpen.

gr,
    wel, als het touwen zijn: deze worden eerder gebruikt in muay boran (de oudere versie van kickbox/muay thai). Als het gewone bandjes zijn voor onder je handschoen kan je die in elke grote sportwinkel vinden hoor (maar weet de naam niet ervan).
    To fear death is to limit life.

Comment

Tape

Helpt wel maar als je net begint is niet echt nodig want kans dat jou stoot/slag hard genoeg is om je eigen pols dubbel te laten klappen is vrij klein. Of je kunt het zien als een preventie, kopen kan geen kwaad kost paar euro.

The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post

Helpt wel maar als je net begint is niet echt nodig want kans dat jou stoot/slag hard genoeg is om je eigen pols dubbel te laten klappen is vrij klein.
        Ga eens zonder handschoenen op de zware zak slaan. Omgeklikte pols zal je eerste blessure zijn.

Ik zou het niet doen omdat de polsen meestal al te zwak zijn. Zo worden ze tenminste getraind om sterker te worden.
        the one and only tabata overlord

Comment

die bandages waar je t over hebt noemen we handwraps
          uut grunn!

Comment

Originally posted by Genjuro View Post
            Ik zou het niet doen omdat de polsen meestal al te zwak zijn. Zo worden ze tenminste getraind om sterker te worden.
            Dat is dus de vraag. Een docent fysiotherapie had het een tijdje geleden ook over een onderzoek naar preventief tapen bij basketballers om hun enkels te beschermen, en dit leidde inderdaad tot minder omgeklapte enkels e.d. In feite eenzelfde type situatie als deze dus.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
              Dat is dus de vraag. Een docent fysiotherapie had het een tijdje geleden ook over een onderzoek naar preventief tapen bij basketballers om hun enkels te beschermen, en dit leidde inderdaad tot minder omgeklapte enkels e.d. In feite eenzelfde type situatie als deze dus.
              Hangt van je doel af ook. Is het doel leren vechten/verdediging is het beter zonder. Is het voor de sport zelf maakt het minder uit.
              the one and only tabata overlord

Comment

het is om te leren vechten voor mij, en mijn kammeraad is het voor bescherming van zijn polsen oid. hij heeft nu last van zijn polsen na uur tegen bokszak meppen/ schoppen

Bedankt voor jullie reacties =) weet nu hoe die dingen (handwraps) heten

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X