Gevoel en verstand...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gevoel en verstand...

Nam vroeger mijn beslissingen altijd met mijn verstand. Als ik het maar kon beredeneren was het goed.
    Tegenwoordig speelt er steeds vaker gevoel in mee. Opzich niet verkeerd maar het maakt er sommige beslissingen niet bepaald gemakkelijker op.

Vooral in de privé sfeer ontkom je niet aan gevoel. Helaas kun je juist als het om prive gaat niet simpelweg alles beredeneren. Met het fenomeen gevoel ben ik helaas nog niet zo handig..

Mijn vraag is "simpel", hoe nemen jullie je beslissingen en dan vooral privé, op gevoel of juist met je verstand?

Greets...
    Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

ik doe bijna alles op gevoel. en das vaak niet goed, want als je es ergens niet mee eens bent zit je met ruzie. ik zeg ook alles. ik denk (weet bijna zeker, sorry cur.) dat het een soort onvolwassenheid is altijd je gevoel te volgen. een beetje verstandig iemand (het woord zegt het al) zal beter nadenken over beslissingen.

ikzelf zou overigens willend at iedereen met zn gevoel werkte. dan is communiceren ook makkelijker, want zo iemand pikt ook makkelijker wat van een ander. (in mijn opinie)

dit stukje komt ook zo uit mn vingers. niet over nagedacht.
    een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Niks sorry Cur..

Of het onvolwassen is als je alleen je gevoel gebruikt weet ik niet maar ik denk wel dat ik begrijp wat je bedoeld.
      Kan je vertellen dat alles met je verstand doen heel best werkt totdat je gevoel gaat meespelen.. Dit gebeurd niet op bv je werk maar juist privé.

Greets...

Comment

ik nam vroeger ook alle beslissingen met mijn verstand , ik zeg ook altijd wat op mijn lever ligt, sommige mensen kunnen dat niet pikken maar dat is hun probleem.Nu neem ik alle beslissingen met mijn gevoel, of bijna alle beslissingen, ik denk dat het te maken heeft met ouder worden en levenswijsheid, hoe ouder hoe teder je wordt of zoiets
        stil growing

Comment

Geloof zeker dat het te maken heeft met ouder worden.

Greets...

Comment

Persoonlijk hangt het bij mij af van het moment en waarover het gaat, soms met het verstand en soms met het gevoel.

1 ding weet ik zeker dat gevoel niet altijd het beste is, ben al te vaak bedrogen uitgekomen.

Ik heb een maal een grote beslissing genomen heb eerst alles wat uitgedokterd dus mijn verstand gebruikt, ik voelde er me ook goed bij.

The biggest mistake in my life.
            You were put on this world to achive a goal in live, so go for it and don't lose the faith.  At least I try.

Comment

Meestal ook met mijn gevoel... Maar vaak omdat je gevoel iets wild dat niet verstandig is.. neem je vaak de verkeerde beslissing waarop uiteindelijk je toch een andere keuze moet maken hopelijk dan met gebruik van je verstand...

Van je fouten (verkeerde beslissingen) hoor je te leren zeggen ze...

Comment

Leer je van hoor dat doe zelfs ik

Greets...

Comment

Ben naarmate ik ouder ben geworden steeds meer beslissingen vanuit m'n verstand gaan nemen. Gewoon omdat beslissingen vanuit m'n gevoel vaak op ruzie uitdraaide. (ik was vroeger nogal opvliegend)
                  As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                  Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                  Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Ik denk zelf dat zoals met bijna alles een goede balans tussen de twee verreweg het beste is.
                    Het is logisch dat bijvoorbeeld in je werk het verstand overheerst, worden de meeste mensen ook voor betaald dus vind de werkgever vast wel zo prettig. Hoewel ook daar soms wel enig gevoel mee 'moet' spelen, het vermogen om je een beetje in een collega te verplaatsen kan vaak ten goede komen...

Ik vind zelf wel dat vooral in de relatiesfeer het gevoel moet overheersen, als je zelfs daarover altijd maar beslissingen met het verstand neemt bestaat volgens mij het risico dat je jezelf en/of je partner tekort doet.
                    Zelf kan ik daarin niet eens mijn verstand laten overheersen, als ik eenmaal van iemand houd dan ga ik daar ook voor zonder beperkingen, ik wil niet zeggen ten koste van alles maar veel zal het ook niet schelen.

En ja daarmee stel je jezelf inderdaad kwetsbaar op, maar hoeveel ontneem je jezelf mogelijk niet als je dat niet doet?
                    Dat is in ieder geval mijn mening, op niets kan het altijd uitlopen dan maar liever met de kans op alles...

Comment

Vroeger altijd (meer) op gevoel. En merk goed dat het steeds meer naar verstand gaat. Soms beetje ziekelijk die kant op!

Ik had jaar geleden een vriendin en toen het uit was. Ging ze 2 weken later zoenen, etc met 1 van mn beste vrienden. Me verstand luisterde ik niet eens naar. Ik voelde me er zwaar ### bij. En ja er kwam ruzie om. Toen ik erover heen was. Wist ik dat het natuurlijk mogelijk is. En op zich kan je niet boos worden als het gebeurd. Ikzelf zou nooit met de ex van een maat van me nemen, maar daar denken anderen anders over, moet je mee leren leven.

als ik weer een vriendin krijg dan weet ik zeker dat ik haar niet helemaal zou vertrouwen, omdat ik weet dat hoe goed de relatie ook is. Er altijd in de wereld iemand is die beter bij haar past dan bij mij en die zou ze maar net tegenkomen.
                      I live to end the game

Comment

De kunst is een goede mix tussen gevoel en verstand, maar ja dat is dus de kunst hé.
                        Ikzelf doe ook veel dingen op mijn gevoel maar wanneer het belangrijkere beslissingen zijn die moeten genomen worden is het toch goed dat ik er over nadenk.
                        KRACHT, VERTROUWEN, REGELMATIGE TRAINING EN VOLHOUDEN WORDEN BELOOND MET EEN NIEUW EN BETER LEVEN. (ARNOLD)

Comment

Originally posted by [b
                          Citaat[/b] (Adonis @ Okt. 21 2003,23:28)]omdat ik weet dat hoe goed de relatie ook is. Er altijd in de wereld iemand is die beter bij haar past dan bij mij en die zou ze maar net tegenkomen.
                          onzin, dude. dus er is nog hoop!!!!!!!!
                          dat is een zelfcomplex. beetje meer zelfvertrouwen, maatjuh
                          een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Originally posted by [b
                            Citaat[/b] (bruce @ Okt. 22 2003,17:06)]
                            Originally posted by [b
                            Citaat[/b] (Adonis @ Okt. 21 2003,23:28)]omdat ik weet dat hoe goed de relatie ook is. Er altijd in de wereld iemand is die beter bij haar past dan bij mij en die zou ze maar net tegenkomen.
                            onzin, dude. dus er is nog hoop!!!!!!!!
                            dat is een zelfcomplex. beetje meer zelfvertrouwen, maatjuh
                            Ben ik met Bruce eens en dat gebeurd niet vaak

Wie zegt dat jij niet diegene bent die beter bij haar past..

Greets...

Comment

Dit ben zelfs ik met Bruce eens.  

Wil trouwens niet met een belerend vingertje hier gaan zitten Adonis, maar ben jij niet wat erg jong om het vertrouwen in een volgende vriendin nu al op te geven?!
                              En helemaal met die reden, dat het zeker op dat moment niet prettig is kan ik helemaal begrijpen maar het was wel al uit tussen jullie toen ze met je maat liep te zoenen als ik het goed begrijp allemaal. Kan dus veel rotter en feitelijk heeft ze eigenlijk helemaal niets misdaan...

Kop op joh, als het goed voelt gewoon er helemaal voor gaan, als jij degene bent die hartstikke goed bij je nieuwe vriendin past wil je het toch niet tegenwerken door zo'n negatieve insteek.  

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X