Boekentips?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Boekentips?

Beste mensen,

Eén van de dingen die ik graag doe (naast sporten uiteraard) is lezen en dan vooral non-fictie. Nu vroeg ik me af of jullie nog tips hebben voor goed leesvoer. Ben erg benieuwd naar titels en korte omschrijvingen van de inhoud! Ben niet op zoek naar boeken over een bepaald onderwerp, aangezien vrijwel alles me wel kan boeien (en als ik vantevoren denk dat het niet boeiend is, probeer ik het toch ).
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Saskia Noort en Simone van der vlugt vind ik wel fijn lezen :O. Maar ik lees niet zo vaak alleen voor me boekenlijst :$

Comment

Ik weet niet of het valt onder non-fictie,maar 'Weg uit de Peel' vond ik best een goed boek.Zo goed,dat het het 12 jaar later nog is blijven hangen.

Wat ik me er van kan herinneren: het gaat over een meisje (jonste van het gezin).De moeder intereseert zich geen zak voor haar dochter.Door alle negatieve mensen/gebeurtenissen wilt ze dus weg uit de Peel.

Net als Spijt!,maar ik denk dat je die al hebt gelezen.Zijn inderaad beide kinderboeken,maar ook voor volwassenen leuk om te lezen.

Dan Black Hawk Down,gaat dus over de oorlog in Somalie.Iets anders dan de film,maar ik vond het wel een aangrijpend verhaal.

Aangezien een boek altijd maar vaag blijft hangen,kan ik ook geen complete beschrijving geven .

Comment

Ik lees veel kookboeken, ik weet niet of je daar wat aan hebt
        ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

"het diner" van Herman Koch

Comment

Ben zelf erg gek op de boeken van Ted Dekker en Frank Peretti. Zijn echter wel fictie.

Vooral De Eed van Peretti is super!!
            Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Comment

Van de non-fictie die ik heb gelezen heeft Montaillou van E. le Roy Ladurie wel indruk gemaakt...

bol.com | Montaillou, E. le Roy Ladurie | Boeken (Nederlands)

Voor de rest is het vaak werk-gerelateerd, niet bepaald aanraders voor de vakantie...

Comment

Ik lees voornamelijk fantasyboeken. Alles van Tolkien uiteraard, maar ben nu bezig met de Erfgoed reeks van Cristopher Paolini. Fantastische boeken over de drakenrijders!

Eragon, Eldest, and Brisingr | the Inheritance cycle by Christopher Paolini
                Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by Emagix View Post
                  Van de non-fictie die ik heb gelezen heeft Montaillou van E. le Roy Ladurie wel indruk gemaakt...

bol.com | Montaillou, E. le Roy Ladurie | Boeken (Nederlands)

Voor de rest is het vaak werk-gerelateerd, niet bepaald aanraders voor de vakantie...

Thanks voor de tip! Ziet er inderdaad interessant uit... En werk-gerelateerd kan best interessant zijn, afhankelijk van het type werk...
                  "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Zoals DSO gaat mijn voorkeur uit naar Fantasy-boeken. Maar mn vriendin leest graag boeken van Luc Deflo en Nicci French, misschien zit er hier iets tussen voor je
                    The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Tery Pratchet met zijn Discworld novels zijn erg goed. Ondanks het hoge fantasy gehalte erg komische verhalen.

Marion Zimmer Bradley is een schrijfster die voornamelijk over de middeleuwen en ridders van camelot schrijft. Maar het is echt een schrijfster voor vrouwen heb ik het idee, want soms is ze 2 pagina's bezig om de jurk van een hofdame te omschrijven. Of 3 pagina's over een 3000 jaar oude boom. Zo kan ik ook wel 900 pagina's vullen :P

Comment

Ik ben erg fan van;
                        ("echte" literatuur)
                        - Sartre
                        - Kundera
                        - Dostoevsky

of: (Fictie)
                        - Palanhuk
                        - Coupland
                        - Murikami

De non-fictie die ik momenteel aan het lezen ben is allemaal religie gerelateerd:
                        - Richard Dawkins - The Gods Delution
                        - Anton Szandor LaVey - The Satanic Bible
                        - The Gospel of Judas
                        - CJ Lewis - The screwtape Letters (niet non-fictie trouwens, maar wel aan te raden)

@ Emagix: Ziet er interessant uit dat boek van Ladurie
                        "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                          want soms is ze 2 pagina's bezig om de jurk van een hofdame te omschrijven. Of 3 pagina's over een 3000 jaar oude boom. Zo kan ik ook wel 900 pagina's vullen :P
                          Heb je The Lord of the Rings wel eens gelezen dan? Opsommingen over welke kleuren er allemaal in het bos zijn....pfff (verder geen slecht boek, maar op sommige stukken erg langdradig)
                          "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

Originally posted by Mohr View Post
                            Heb je The Lord of the Rings wel eens gelezen dan? Opsommingen over welke kleuren er allemaal in het bos zijn....pfff (verder geen slecht boek, maar op sommige stukken erg langdradig)
                            Het enige nadeel van Tolkien is zijn voorliefde voor stambomen. Daar spendeerde hij heeeeeeeeeeeel veel bladzijdes aan. Vandaar dat ik liever Christopher Paolini lees momenteel. Die schrijft een stuk concreter.
                            Geniet, en drink met maten!

Comment

Ik moet ook zeggen dat fantasie niet mijn ding is. Wel eens wat dingen gelezen zoals imagica(?) van Clive Barker, maar het kan me niet echt boeien... (misschien nog niet het juiste boek weten te vinden, maar ik denk het niet) Dus misschien is mijn mening over LOTR niet helemaal relevant.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X