6 september, 2e Pitbull dag in Schiedam

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 6 september, 2e Pitbull dag in Schiedam

http://arfe.nl/images/stories/arf/2epbs.pdf

Pitjes en aanverwanten, deze keer met Chihuahua's
    As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
    Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
    Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Sorry, heb die dag dit; www.motorrijdersactiegroep.nl/dierenvoertoer 200-500 motorrijders richting het asiel.
    Anders was ik wel gaan kijken; wel leuk dat soort dingen.

Comment

@ patricia
      Rij je zelf ?
      Who's the Chef

Comment

oei, ik heb echt helemaal niks met die beesten. Het percentage dat kinderen verscheurd is relatief gezien klein maar het zal je kind maar zijn. Ik zou echt gek worden en alle pitbulls afmaken.
        Ik vraag me daarnaast ook af wat de 'functionaliteit' (zie flyer) van een bull is.
        maar ieder z'n ding en ik hoop op een leuke dag voor jou. Maar wat mij betreft mogen ze het verbod weer instellen
        You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Ja, laten we alle dieren verbieden waarvan sommige eigenaren ze slecht opvoeden...
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

zou er eerder voor zijn dat men dan een verplichte cursus moet volgen,
            voordat men bepaalde dieren in huis mag halen. beter voor de dieren zelf en de omgeving.
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
              Ja, laten we alle dieren verbieden waarvan sommige eigenaren ze slecht opvoeden...
              Nee dat is onzin. Worden wel meer dieren slecht opgevoed en die doden geen mensen. Ik ben het wel eens dat de eigenaar moet weten dat dit een hond is met aangeboren killingsdrang en daarom strikt onder controle moet worden gehouden.
              De pitbull is een beetje de moslim onder de honden ...die 6% die zich slecht gedraagt verpest het voor de rest.
              Maar nogmaals;..het zal je kind maar eens zijn ......

Comment

Originally posted by Bilo View Post
                oei, ik heb echt helemaal niks met die beesten. Het percentage dat kinderen verscheurd is relatief gezien klein maar het zal je kind maar zijn. Ik zou echt gek worden en alle pitbulls afmaken.
                Ik vraag me daarnaast ook af wat de 'functionaliteit' (zie flyer) van een bull is.
                maar ieder z'n ding en ik hoop op een leuke dag voor jou. Maar wat mij betreft mogen ze het verbod weer instellen
                Nee dat is onzin. Worden wel meer dieren slecht opgevoed en die doden geen mensen. Ik ben het wel eens dat de eigenaar moet weten dat dit een hond is met aangeboren killingsdrang en daarom strikt onder controle moet worden gehouden.
                De pitbull is een beetje de moslim onder de honden ...die 6% die zich slecht gedraagt verpest het voor de rest.
                Maar nogmaals;..het zal je kind maar eens zijn ......

Typisch een reactie van iemand die z'n mening haalt uit de sensatiepers.

Hoeveel van deze kindverscheurende honden met killersdrang ken je in je omgeving?
                As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Lekker kortzichtig. Helemaal als je nagaat dat de golden retriever inmiddels meer hele erge bijtwonden op zich heeft. Dat de pitbull een bepaalde drang om te werken heeft, die je simpel met balletjes gooien en spelen er al uit kan halen, maar dat ze jarenlang op heel veel plekken met een muilkorf en aangelijnd moesten lopen. Ja, als het mis gaat, gaat het ook goed mis bij zulke honden. Heb zwaar extreme beelden gezien van pitbulls. Maar de 'oh zo lieve' golden retriever is een periode zo doorgefokt geweest, dat het letterlijk een gestoord dier was. Die letterlijk zonder aanleiding kon omslaan en doorslaan. Bij de pitbull is het vaak een rangorde probleem wat makkelijk te verhelpen is, bij de golden is het doorgefokt wat (evenals een tumor in de kop) maar zelden te verhelpen valt.
                  De pitbullachigen zijn van oorsprong gefokt voor hondengevechten, maar die zijn verboden in nederland. Maar in hoeverre zegt dat alles? Want dat de poedel gefokt (en daarom zo met die pluimpjes getrimt) is voor de jacht, merk je toch ook eraan?

Zover ik weet, staat de rottweiler op #1. Is de rottweiler een agressieve hond? Nee. De rottweiler verlegt constant de grenzen. Zit jij op de bank en mag de hond niet op de bank? Dan zal de rottweiler een poot op de bank leggen en je met puppy-ogen aankijken. Mag 1 poot? Dan mogen 2 poten ook, en voor je het weet zit de hele hond erop. Het is dus een leuke hond, zolang je consequent bent. Weinig mensen kunnen dat zijn, en dat verklaart de bijtwonden. Want een beet is een correctie. En degene die bovenaan de roedel staat, die mag alles een correctie geven. Maar iemand die bv op #2 staat, mag #1 geen correctie geven. Dus ben jij in de ogen van de hond een baas, dan zal hij je nooit zomaar bijten als hij gezond is. Bij grote angst is het een ander verhaal.
                  Op #2 staat de golden en de labrador, dan wat herders (waarbij het afgekeurd voor pakwerk ook een rol speelt; geleerd krijgen dat je moet bijten), en pas na een aantal honden staan dan de pitbull-achtigen.

Originally posted by Been View Post
                  @ patricia
                  Rij je zelf ?
                  Nee, was het maar zon feest
                  Last edited by Patricia86; 27-07-2009, 19:11.

Comment

ik zal er zekker weer zijn,vond het de laatste keer ook een sucses.
                    Mensagressieve honden worden geweerd!
                    Last edited by schiedam; 27-07-2009, 19:18.

Comment

uiteraard is het aantal bijtincidenten bij golden retrievers groter:

a.) daar zijn er meer van...het relatieve percentage is veel lager
                      b.) het gaat niet om het aantal incidenten maar om het gevolg. Een pitbull laat niet meer los en verscheurd z'n prooi

3xl;..ik ken er wel 1 ja;...mijn zus. Toen ze 12 was door lieve pitbull gebeten. 2 tenen eraf, grote lap vlees eruit en afgescheurde achillispees. Mocht ze in haar handjes klappen van blijdschap dat die baas van dat beest de bek open kreeg.
                      Maar wat verwacht je van een beest dat gefokt is voor gevechten? Waarom zou je uberhaupt zo'n beest willen? Om zelf stoerder te lijken? Ik zie het nut niet in. Maak me nou niet wijs dat je hem om zijn lieve karakter neemt.

Uiteraard zijn er uitzonderingen;..zal best pitbulls zijn die zo lief als een lieveheersbeestje zijn.
                      Maar mijn ding is het niet.

Comment

uiteraard is het aantal bijtincidenten bij golden retrievers groter:

a.) daar zijn er meer van...het relatieve percentage is veel lager
                        b.) het gaat niet om het aantal incidenten maar om het gevolg. Een pitbull laat niet meer los en verscheurd z'n prooi

3xl;..ik ken er wel 1 ja;...mijn zus. Toen ze 12 was door lieve pitbull gebeten. 2 tenen eraf, grote lap vlees eruit en afgescheurde achillispees. Mocht ze in haar handjes klappen van blijdschap dat die baas van dat beest de bek open kreeg.
                        Maar wat verwacht je van een beest dat gefokt is voor gevechten? Waarom zou je uberhaupt zo'n beest willen? Om zelf stoerder te lijken? Ik zie het nut niet in. Maak me nou niet wijs dat je hem om zijn lieve karakter neemt.

Uiteraard zijn er uitzonderingen;..zal best pitbulls zijn die zo lief als een lieveheersbeestje zijn.
                        Maar mijn ding is het niet.
                        Pitbulls is een verzamelnaam he. Bijvoorbeeld een stafford zonder stamboom is een pitbull.

Noem mij een hondenras, en ik vertel je waar het van oorsprong voor gefokt is. Zal jou nog verbazen hoeveel hondenrassen er gefokt zijn om te vechten. De kangal, tatrahond of de akita inu maar verbieden omdat hij moest vechten tegen groot wild? En omdat dat qua karakter verdomd moeilijke honden zijn, met name de laatste 2? De jack russel terrier verbieden omdat het van oorsprong gefokt is om op muizen en mollen te jagen?

En nee, het relatieve percentage bij de goldens ligt vele malen hoger.
                        En dan nog, wat wou je eraan doen? De pitbulls zijn jarenlang verboden geweest. De honden moesten op veel plekken met een muilkorf en aangelijnd lopen. Dat verergert bepaald slecht gedrag alleen maar, zodat het compleet uit de hand loopt. De honden zonder stamboom moesten jarenlang 'geholpen' worden zodat ze zich niet konden voortplanten. Toch heeft dat totaal geen positief effect gehad op het aantal bijtincidenten.
                        Het verscheuren waar jij het over hebt, dat is ronduit walgelijk. Het is meer dan vreselijk als dat bij je zus gebeurt.
                        Zo zijn er ook beelden van pitbulls waarbij de pitbull zelfs na kogelschoten de eigenaar niet losliet. Als je hierbij beseft dat diezelfde baas hun hond liet vechten met zwijnen, dan is het verhaal al anders vind ik. Helemaal als dat je kijkt hoe het er daarbij aan toe gaat. Gelukkig is dit verboden in nederland, maar dat zegt te weinig. Ook is dat gedeelte maar een klein promiel van het geheel.

Het niet loslaten is iets wat terriers (en dus ook de pitbull) veel hebben. Ga maar eens met een jack russel spelen en trek een flos touw maar omhoog; zon hondje blijft erin hangen. Omdat hij klein is, richt het minder schade aan. Toch zijn daarmee ook genoeg kinderen verminkt in het gezicht, bijvoorbeeld omdat ze samen op de bank zaten.

Als dat voorkomen zou worden; graag. Maar zodra je je iets verdiept in de rassen, afkomst en het gedrag, zou je zien dat dingen niet zo simpel liggen als dat je zou zeggen. De mag-testen bijvoorbeeld, zeggen niets over het gedrag van de hond. Daardoor verkomt het geen verdere bijtwonden, en zorgt het voor eutanasie bij onschuldige honden.

Weetje.. er zijn zoveel hondenrassen die levensgevaarlijk zijn. Er zijn veel afkomsten van honden die het een moeilijk karakter maken, maar veel die toch echt lief zijn, zolang je maar weet waarop je moet letten en hoe je ermee om moet gaan. Daarom vind ik het nogal fout om te zeggen dat een Pitbull zon levensgevaarlijke hond is. De mensen die die honden hebben, worden vaak dagelijks geconfronteerd met zulke beelden, en zullen dus bij een klein foutje al sneller een lading commentaar over zich heen krijgen. Het 'zie je wel, het is weer een pitbull' klinkt heel anders dan 'zie je wel, het is weer een maltezer'. Dat voorkomt ook een klein deel van de fouten.

Nu lijkt me dat ik zo het hele topic verneuk met het gezeur over honden. Mocht je de discussie willen doorzetten via pm/msn, dan hoor (njah lees) ik t wel.
                        Last edited by Patricia86; 27-07-2009, 22:14.

Comment

Ik vind het een goede reply vanje en heb er veel van geleerd. Bedankt voor je tijd en energie.
                          Je hebt een paar goede opmerkingen. Misschien dat ik mijn standpunt idd moet wijzigen,..iig over nadenken. Je hebt me sowieso wat meer inzicht gegeven. Dank

Comment

Dankje

Comment

een duidelijk en goed stukje patricia.
                              je hebt er zekker verstand van het is precies zo als jij het benoemd.
                              klasse.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X