Taaldiscussie (sorry Gen, staat op jouw naam)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Taaldiscussie (sorry Gen, staat op jouw naam)

Originally posted by Osterich View Post
    Dat ik vragen stel die hem niet bevallen, geeft hem nog niet de legitimatie om maar te gaan rondstrooien met etiketten.
    Hoezo Anglicisme.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Hij gebruikt kennelijk graag moeilijke woorden. En waarom? Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?
    Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
      Hij gebruikt kennelijk graag moeilijke woorden. En waarom? Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?
      Niet overdrijven bro. Doorgaans kunnen we Ossies taalgebruik rijk noemen, en daar hoort een wat grotere kans bij een foutje te maken. Een rijker taalgebruik is echter veel prettiger om te lezen, dus mijns inziens het grotere risico meer dan waard. Dat zal mij er echter zeker niet van weerhouden een kruistocht te houden tegen stijlfouten.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
        Niet overdrijven bro. Doorgaans kunnen we Ossies taalgebruik rijk noemen, en daar hoort een wat grotere kans bij een foutje te maken. Een rijker taalgebruik is echter veel prettiger om te lezen, dus mijns inziens het grotere risico meer dan waard. Dat zal mij er echter zeker niet van weerhouden een kruistocht te houden tegen stijlfouten.
        Misschien. Maar ik ben niet zo "geleerd" als de meesten hier, dus houd ik het simpel.

Comment

^^eens.....waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.....

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
            Misschien. Maar ik ben niet zo "geleerd" als de meesten hier, dus houd ik het simpel.
            +1

Ik ben ook niet zo geleerd, maar dat zegt ook niet altijd alles.
            Iemand die hoogopgeleid is hoeft niet perse slimmer te zijn als iemand die niet zo geleerd is.

Ik moet het wel simpel houden, want het tempo waar ik mee typ daar kan ik net 2 post per uur mee beantwoorden
            ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by Ashley View Post
              +1

Ik ben ook niet zo geleerd, maar dat zegt ook niet altijd alles.
              Iemand die hoogopgeleid is hoeft niet perse slimmer te zijn als iemand die niet zo geleerd is.

Ik moet het wel simpel houden, want het tempo waar ik mee typ daar kan ik net 2 post per uur mee beantwoorden
              Dat zeg ik ook niet, want wat ik bedoel is dat ik niet al die dure woorden ken. En om nou met een woordenboek op schoot dit discussieforum te gaan volgen lijkt me nou niet echt tof of wel soms?

Comment

Eh?

What's all the fuzz about boys and girls?

Meer dan twee lettergrepen is een no-go?
                Korte zinnen?
                Na maximaal vier woorden. Een punt?

Als ik al moeilijke woorden gebruik, dan zou je daar iets van moeten leren.
                Inderdaad: moeten.
                Naar mijn beleving zijn ze niet moeilijk, hetgeen leidt tot de conclusie dat het niet "mijn hoogte" is maar "jouw laagte". Laagte in woordenschat. Ik gebruik namelijk geen woorden die ongekend ingewikkeld zijn. Doe niet moeilijker of anders dan normaal. Waar zit de pijn?
                Can't help it.
                http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

Eh?

Korte zinnen?

Naar mijn beleving zijn ze niet moeilijk, hetgeen leidt tot de conclusie dat het niet "mijn hoogte" is maar "jouw laagte". Laagte in woordenschat. Ik gebruik namelijk geen woorden die ongekend ingewikkeld zijn. Doe niet moeilijker of anders dan normaal. Waar zit de pijn?
                  Can't help it.
                  Waarom begin jij niet je eigen topic over moeilijke woorden.
                  Met als als onderwerp "wie kent de meeste moeilijke woorden".
                  Probeer jij met je woordgebruik indruk te maken?

Hij stelt een simpele vraag en jij moet het weer verzieken.
                  Geef gewoon antwoord op wat hij vraagt.

Jij beseft volgens mij niet dat jij degene bent die hier bloedirritant
                  zit te doen

So ontopic graag.

@Turkiboy
                  www.powersupplements.nl verkopen ze goede shakes. (zo makkelijk is het nou om een antwoord te geven).
                  Last edited by Hanoeman; 15-08-2009, 10:09.

Comment

Lieverd,

mag ik je verwijzen naar de openingspost van dit topic en mijn allereerste reactie daarop?
                    Even bij de feiten blijven hoor!

Moeilijke woorden, moeilijke woorden...
                    Misschien kun je je even voorstellen dat niet iedereen LTS-Piepschuim niveau 1A heeft, en daardoor een andere standaard heeft? Mooi.
                    Als je dat in je achterhoofd houdt, kun je je vast ook voorstellen dat het werkelijk idioot is om mij te gaan bekritiseren over taalgebruik. Met name het niveau.

Hij die achter loopt, zal een pasje extra moeten zetten.
                    http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

Eh?

Korte zinnen?

Can't help it.
                      Goede vraag: waar zit de pijn? Slechte jeugd gehad? Ouders zijn neef en nicht?? Ooit een plaatje van de Cure gehoord en wilt daar bij horen?
                      Jongen, haal die make up van je smoel af, ga trainen en wordt een echte vent! In tegenstelling tot het op papier bevredigen van je wijsheid.

1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

Lieverd,

mag ik je verwijzen naar de openingspost van dit topic en mijn allereerste reactie daarop?
                        Even bij de feiten blijven hoor!

Moeilijke woorden, moeilijke woorden...
                        Misschien kun je je even voorstellen dat niet iedereen LTS-Piepschuim niveau 1A heeft, en daardoor een andere standaard heeft? Mooi.
                        Als je dat in je achterhoofd houdt, kun je je vast ook voorstellen dat het werkelijk idioot is om mij te gaan bekritiseren over taalgebruik. Met name het niveau.

Hij die achter loopt, zal een pasje extra moeten zetten.
                        Wat een onzin zeg! waarom niet omgekeerd?! Waarom moet iemand zich aan jou aanpassen? Voor jou is het makkelijker om eenvoudige woorden te begrijpen als andersom.

Jij zegt dat we moeilijke woorden MOETEN gaan leren, nou kzal je vertellen ik moet helemaal niets!

Meng je anders met topics met een rijker taalgebruik. Je doet het ook zelf!
                        Je kiest zelf of je ergens op in gaat of niet!

Hij stelt een vraag, wat jij beantwoord met een wedervraag, terwijl je ook
                        heel normaal een antwoord kon geven. Kortom, het lijkt erop alsof jij ervan geniet om mensen in de zeik te zetten. Zo triest.

Ik neem aan dat je op straat ook niet met dure woorden communiseert, bijvoorbeeld met de cassiere??

Comment

Originally posted by Jaap View Post
                          Goede vraag: waar zit de pijn? Slechte jeugd gehad? Ouders zijn neef en nicht?? Ooit een plaatje van de Cure gehoord en wilt daar bij horen?
                          Jongen, haal die make up van je smoel af, ga trainen en wordt een echte vent! In tegenstelling tot het op papier bevredigen van je wijsheid.

Hoezo moet in een ruzie ook altijd de mannelijkheid aangesproken worden.
                          Leg eens uit, wat is voor jou een echte man dan? ben benieuwd

Afgezien van het woord van generall, heb ik geen moeilijke woorden gezien. Ik snap het probleem dan ook niet helemaal. Natuurlijk mag Osterich hier wat van zeggen. Alleen doet hij dat niet op een gepaste manier. Hij zit iedereen, die hem niet snapt, als laag af te stempelen en iedereen moet zich aan zijn "hoogte" aanpassen. Komt een beetje over, alsof hij denkt, dat hij alles is.

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
                            Hoezo moet in een ruzie ook altijd de mannelijkheid aangesproken worden.
                            Leg eens uit, wat is voor jou een echte man dan? ben benieuwd

Afgezien van het woord van generall, heb ik geen moeilijke woorden gezien. Ik snap het probleem dan ook niet helemaal. Natuurlijk mag Osterich hier wat van zeggen. Alleen doet hij dat niet op een gepaste manier. Hij zit iedereen, die hem niet snapt, als laag af te stempelen en iedereen moet zich aan zijn "hoogte" aanpassen. Komt een beetje over, alsof hij denkt, dat hij alles is.
                            ALs je GOED leest, dan zie je dat ik reageer op de figuur Osternicht, die misplaatst uit de hoogte doet en verder reageer ik met name op het feit dat hij make up draagt. EN ga mij nu niet vertellen dat dat wel mannelijk is...

Dus ik zeg nergens dat in een ruzie altijd de mannelijkheid wordt aangesproken. Dat is blijkbaar een conclusie die trekt en nergens op gebaseerd is. Ik heb dan ook niet de behoefte om jou uit te leggen wat een echte man is. In elk geval niet iemand die zich als Amy Whinehouse op maakt.

1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

Oh sweet jesus.

Naast een cursus taal- en letterkunde is het wellicht ook nog wel een gouwe tip om de boeken begrijpend lezen er bij te pakken.

Ik neem aan dat je op straat ook niet met dure woorden communiseert, bijvoorbeeld met de cassiere??
                              Jij wint de schoonheidsprijs.

Ome Jaap,

doe eens niet zo stoer joh.
                              Je gaat compleet uit je plaat tegen een internetfiguur dat niet bestaat en je baseert je op een van Google gejatte avatar. Damn. Val jij effekes door de mand kerel.
                              Ik lach me werkelijk een krul in mn lul door jouw post. Niet vanwege je schrijftalent of grappen, maar vanwege je lijkende frustratie. Heel mooi.

Wat een onzin zeg! waarom niet omgekeerd?! Waarom moet iemand zich aan jou aanpassen? Voor jou is het makkelijker om eenvoudige woorden te begrijpen als andersom.
                              Omdat ik misschien de algemene standaard ben? Ik weet het niet, ik vraag het me af.
                              Als we ons allemaal gaan aanpassen aan de zwakste in een groep, dan gaat de wereld niet lang meer mee.

Jij zegt dat we moeilijke woorden MOETEN gaan leren, nou kzal je vertellen ik moet helemaal niets!
                              Nu zijn het niet "de moeilijke woorden" waar je door struikelt, maar sla je de plank los omdat je niet goed kunt lezen en begrijpen. Complete miskleun.

Meng je anders met topics met een rijker taalgebruik. Je doet het ook zelf!
                              Je kiest zelf of je ergens op in gaat of niet!
                              Heh? Wat is je punt precies?

Hij stelt een vraag, wat jij beantwoord met een wedervraag, terwijl je ook
                              heel normaal een antwoord kon geven. Kortom, het lijkt erop alsof jij ervan geniet om mensen in de zeik te zetten. Zo triest.
                              Hij stelt een vraag.
                              Die beantwoord ik.
                              Daarbij stel ik zelf ook een vraag.
                              Uit je tekst maak ik op dat je dat liever niet ziet.
                              Dat zou leiden tot een zeer saai forum, waar elke vorm van discussie vermeden wordt.
                              Het is hier geen Vraagrubriek van de FLAIR,Hitkrant of BreakOut maar een discussieforum. Zie nota bene de naam van deze internetplek.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X