Alleen trainen of met z'n tweeen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik train ook lekker alleen.
    Omdat ik nog op school zit en een wisselend rooster heb kan ik het zo makkelijk indelen.
    Ben alleen ook sneller klaar.
    Train tegenwoordig wel met een horloge om zodat ik niet te lang praat met medesporters.
    Daarnaast ben ik eigenlijk de enige van me maten die zo fanatiek met ijzer traint, ze hebben het allemaal geprobeerd maar houden het niet vol.

Comment

Ik train samen met mijn neef altijd...
      Met twee werkt motiverend, maar is vooral veel veiliger en gezonder, vind ik....

Hij is momenteel ziek en dus doe ik het weer alleen voorlopig.
      Alleen in de gym is ook fantastisch, maar uiterst vermoeiend. Ik gun mezelf geen enkele rust, enkel wa strict noodzakelijk is, tussen mijn sets door dan. Praten doe ik met niemand dan, mensen merken het ook wel tijdens mijn training, da ik nie gestoord wil worden.

Maar het grote nadeel vind ik, dat ik TE train dan. Ik ga zeker in de rooie en ik heb hoofdpijn en braakneigingen tijdens mijn training. En ik moet beamen dat als ik alleen ben, ik een spotter toch mis en hierdoor echt tegen de limiet vaak kom. En je weet wat er dan soms kan gebeuren, ehhe. Deze week bijna prijs met de incline-bench bij mijn derde setje van 10 reps, hehe... Bij rep 10 stokte ie halverwege en ik was net niet hoog genoeg om hem veilig in haakje te plaatsen. En het ander haakje ging ni helpen, want dan rustte de baar op mijn borstkas, hehe... Dus ie moest omhoog, hehe..
      Alleen trainen, is dus oppassen... Waarom dan geen spotter vragen, hoor ik sommige mensen hardop denken? Dan geraak je weer aan het lullen en voor je het weet ben is je ritme omzeep als je om de haverklap wederdiensten mot doen,

Normaal met mij neef doen we ongeveer 1h15 min over onze training. Als ik alleen ben, klaar ik de klus vaak rond de 45 minuten per sessie. We nemen wel een pauze iedere keer in onze sessie om wa te drinken (AA). Ongeveer 5-10 min.

Comment

Voor te drinken hoef je toch geen pauze in te lassen??
        Zelf drink ik zowat na elke set wat water. Neem geen aa want elke dag een aatje gaat aardig in de kosten lopen en wat dextrose voor en achteraf vind ik zelf lekkerder.
        eat eat eat and look like a freak!

Comment

gege. ik ook. cola fles gaat leeg. maar dan wel met water gevuld. gege. krijg droge bek als ik niet constant kan slobberen.
          een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

We doen meestal twee spiergroepen per keer

Maandag is borst en rug
            Woensdag bovenbeen - onderbeen aka kuiten
            donderdag schouders en armen (bicep-tricep)

We nemen even een kleine rustpauze om a) even te bekomen
            b) terug op te laden om er terug in te vliegen..

vandaar..

We drinken AA etc. Mijn neef is 'manager' in die fitnesstent, dus mijn AA's kosten niet echt veel, maw niets, h ehe..
            Als wederdienst, ben ik ook altijd beschikbaar om gratis zware dingen te helpen heffen, zoals drie maand terug een 50 tal nieuwe apparaten, te helpen verhuizen van failliete zaak naar hun zaak...

Het mooie ook nog aan hun zaak is dat je niet via zo'n cafetaria hoeft te lopen om in de gym te belanden. Maar dit gaat vanaf vandaag veranderen, want de cafetaria opent weer... En ja, vermits daar een zelfstandige inzit, heeft ie er alle baat bij om zoveel mogelijk fitnessklanten aan te trekken. Dus, hoofdingang dicht en zij-ingang langs cafetaria zal binnenkort mij weer verplichten erlangs te gaan... Het bestellen van shakes en kopen van aa's gaat dan via hem verlopen... Ik ben benieuwd.. Maar als men mij dwingt tot dingen, doe ik die dingen zeker niet, ehhe.

Comment

Heb zo ook eens samen getraind met een gast in de gym die ik ken maar niet mijn vaste trainingsmaat is. We gingen incline bankdrukken aan de smit machine, eerst 2 opwarmsetjes, dan de normale sets, het rare vondt ik dat die kerel nooit achter mij ging staan , maar ik dacht als het zo ver is zal die wel helpen he, ja salut, mijn laatste set na een aantal herhalingen kreeg ik het gewicht echt niet meer hoog genoeg om hem te kunnen inhaken, die kerel ziet dat en dan denk je die komt helpen , salut die blijft gewoon staan , heb ik toch nog alles gegeven wat ik nog in mijn lichaam had en hem in een haakje kunnen hangen, ik vraag aan hem hoe het komt at hij niet helpt en dat het de bedoeling is van een trainingsmaat hij antwoord dat het gewicht te zwaar was voor hem en hij dat niet kan opheffen. zo zien je maar blijf bij je vast maat

grtz
              stil growing

Comment

haha had je mazzel dat je op de smith machine zat anders mag ik hopen dat er nog iemandanders in de sportschool was of je had naar het ziekenhuis gekunt met ingeklapte long
                eat eat eat and look like a freak!

Comment

Hehe, idd..

Kiekens hebben je in alle maten en gewichten, ook in de gym...

Is toch meest elementaire dat je kijkt naar je maat en vooral zijn gezicht als je spot...

Duidelijk een klojo... Beter alleen dan met zo ene...

Comment

sjonge. word je blij van zeg. die denkt zeker dat je zelf ook nog aan de stang gaat hangen als hij moet helpen.
                    een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Ik train eiegenlijk ook het liefst alleen.

Ik heb in de loop der jaren diverse trainingspartners gehad, maar ben van mening dat ze je vaker tegenhouden als dat je er wat mee opschiet.

Vaak is het zo dat het de eerste weken allemaal wel goed gaat, maar naarmate je langer traint en voor jezelf prioriteiten gaat stellen krijg je botsende meningen. En ik vind dat dit een sport is waar je naar je eigen moet kijken.

Als ik wat hulp of een spotter nodig heb dan is er altijd wel iemand in de buurt waar ik het even aan kan vragen.
                      As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                      Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                      Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

mijn vaste trainingspartner die gelooft niet in HIT of heavy duty. En dat wil ik gaan proberen. Dus de komende tijd ga ik ook alleen trainen..
                        I live to end the game

Comment

Ik train soms alleen maar vaak met m,n maatje vind dat je dan toch meer negatieve reps kan doen en wat zwaarder kan gaan.

Maar het hangt er ook vanaf wat voor maat je hebt je moet niet een partner hebben die te veel praat en alleen om zich heen kijkt want dat schiet niet op.

Alleen kan je ook zwaar maar dan moet er wel iemand in de buurt zijn die kan spotten als dat nodig is bv bij bankdrukken en squaten anders kan het verkeerd gaan .

Peace
                          SURVIVAL OF THE FITTEST ONLY THE STRONG SURVIVE!!!!!!!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X